برگزاري دوره هاي آموزش چوقابافي با هدف توسعه صنايع دستي ، اشتغال و ترويج فرهنگ بومي در شهرستان اردل

کد خبر: 1055 تاریخ انتشار: 1394/07/27
نمایش: 1204
اخبار
به گزارش روابط عمومي مرکز آموزش فني و حرفه اي اردل ، يکدوره آموزش چوقابافي با همکاري مرکز آموزش فني و حرفه اي شهرستان و شهرداري اردل با هدف توسعه صنايع دستي و اشتغال و ترويج فرهنگ بومي منطقه برگزار مي گردد.
حافظ محموديان رئيس مرکز آموزش فني و حرفه اي اردل ضمن بيان اين مطلب افزود با توجه به بازار محور بودن اين حرفه و استقبال مناسب فراگيران ، در صورت نياز دوره هاي مشابه در ساير مناطق شهرستان برگزار مي گردد.
وي افزود علاقمندان مي توانند جهت کسب اطلاعات بيشتر و ثبت نام در دوره هاي آموزشي و ارتباط با مرکز فني حرفه اي شهرستان اردل با شماره تلفن هاي ۰۳۸۳۴۳۴۳۲۲۳ و ۰۳۸۳۴۳۴۲۸۰۰ تماس حاصل نمايند.
محمد انصاري اردلي بخشدار مرکزي اردل نيز در اين خصوص گفت ،  اهتمام به چوقابافي و عرضه آن علاوه بر درآمدزايي، باعث در دسترس بودن و در نهايت اقبال روزافزون علاقمندان به چوقا به عنوان يکي از مؤلفه هاي حفظ اصالت و داشته هاي فرهنگي، گامي در مسير حفظ و پاسداشت قسمتي از فرهنگ بختياري است. زيرا با از بين رفتن پوشاک يک قوم به عنوان نماد ظاهري قوم، قسمتي از فرهنگ معنوي آن نيز در معرض فراموشي قرار مي گيرد.
بخشدار مرکزي اردل افزود شهرداري اردل به هنرجوپان پس از آموزش و در صورت اخذ مدرک پايان دوره، پنج ميليون ريال  به صورت بلاعوض جهت خريد مواد اوليه چوقابافي پرداخت مي نمايد .
گفتني است چوقا يا چوخا، بالاپوش مردان بختياري در استانهاي جنوب غرب ايران شامل خوزستان، غرب اصفهان، شرق لرستان، چهارمحال بختياري و…است. چوقاپوششي است با دو رنگ سياه و سفيد. ترکيب رنگ‌هاي ديگر چوقا کرم –آبي، کرم–سرمه‌اي و يا کرم –قهوه‌اي است.
 
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها