معاون وزير و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور: تلاش براي توسعه آموزش هاي فني و حرفه اي از طريق تعامل با سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور

کد خبر: 1163 تاریخ انتشار: 1394/10/15
نمایش: 834
اخبار
شست مسؤولان سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و سازمان مديريت و برنامه ريزي به منظور توسعه آموزش هاي فني و حرفه اي برگزار شد. 
به گزارش پيك مهارت آنلاين، به نقل از روابط عمومي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، اين نشست با حضور محمد امين سازگار نژاد، معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي  و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، محمدرضا واعظ مهدوي، معاون توسعه امور علمي و فرهنگي سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور، الهياري رئيس امور آموزش وپرورش عمومي فني و حرفه اي و رهام كيائي معاون اداري و پشتيباني سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور  در محل سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور برگزار شد.
معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در نشست مذكور تأكيد كرد: بايد ويژگي هاي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در برنامه ششم توسعه مشخص شود و همچنين در طول برنامه ششم رويكردهاي اجراي آموزش هاي فني و حرفه اي كاملا مشخص شود .
رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور بيان داشت: توجه به بخش خصوصي و سفارش محور بودن آموزش ها از پيشنهادهاي سازمان آموزش فني و حرفه اي در برنامه ششم توسعه مي باشد.
سازگارنژاد در ادامه تاكيد كرد: براي اثربخش بودن نقش سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در برنامه ششم توسعه مي بايست كارگاه هاي آموزشي با همكاري سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور و ساير سازمانها و نهادهاي بين المللي تجهيز و به روزرساني شوند و توجه ويژه به معيشت كاركنان و مربياني كه اثرگذاري بيشتري دارند، صورت پذيرد. 
در ادامه اين نشست محمدرضا واعظ مهدوي، معاون توسعه امور علمي و فرهنگي سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور، بيان داشت: سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در ايجاد اشتغال، نقش كليدي دارد.
وي افزود: پيشنهادات، نظرات و ديدگاه هاي آقاي سازگارنژاد به ديدگاه هاي سازمان مديريت و برنامه ريزي نزديك بوده و اميد است با همكاري و هم فكري، اين ديدگاه ها را در برنامه ششم لحاظ و عملياتي كنيم.
واعظ مهدوي ادامه داد: نيازهاي تجهيزاتي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در قالب يك برنامه پنج ساله به تفكيك مراكز آموزشي تهيه و در اختيار سازمان مديريت و برنامه ريزي قرار داده شود تا بتوانيم طبق برنامه زمان بندي شده نسبت به تجهيز و نوسازي كارگاه هاي آموزشي اين سازمان همكاري نماييم.
معاون توسعه امور علمي و فرهنگي سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور در ادامه به توجه وي‍ژه به مهارت هاي اجتماعي در كنار مهارت هاي فني و حرفه اي، پيگيري و احياء همكاري مجدد سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور با بانك جهاني و ساير سازمان هاي بين المللي به منظور استفاده بهينه و بيشتر از ظرفيت هاي برنامه ريزي شده سازمان هاي بين المللي تأكيد كرد. 
در پايان واعظ مهدوي نسبت به همكاري لازم توسط سازمان مديريت و برنامه ريزي براي افزايش تخصيص رديف بودجه هزينه اي، تملك دارايي هاي سرمايه اي و رديف هاي درآمدي و همچنين بودجه مربوط به جز4 بند ب تبصره 20 قانون بودجه سال 1394 در خصوص طرح توانمندسازي و آموزش هاي مهارتي روستاييان، عشاير و مناطق محروم و مرزي کشور با رويکرد اشتغال پايدار قول مساعد داد.
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها