جلسه نيازسنجي آموزشي دهياران شهرستان شهرکرد با حضور مسئولين شهرستان شهرکرد

جلسه نيازسنجي آموزشي دهياران شهرستان شهرکرد با حضور مسئولين شهرستان شهرکرد

جلسه نیازسنجی آموزشی دهیاران شهرستان شهرکرد با حضور مسئولین شهرستان شهرکرد

کد خبر: 1221 تاریخ انتشار: 1394/12/13
نمایش: 1293
اخبار
به گزارش روابط عمومي مرکز اموزش فني و حرفه اي شهرکرد، جلسه نيازسنجي آموزشي دهياران شهرستان شهرکرد با حضور فرماندار شهرستان شهرکرد، مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان، معاونت آموزش، پژوهش و برنامه ريزي، رئيس مرکز آموزش فني و حرفه اي شهرکرد و جمعي از کارشناسان حوزه آموزش اين اداره در فرمانداري شهرستان شهرکرد برگزار گرديد.
در ابتداي جلسه مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان، ضمن تشکر از برگزاري منظم و سالم انتخابات گفت: بنده به نوبه ي خود از طرف کليه مردم شهرستان شهرکرد، خصوصا خانواده معظم و معزز شهدا از فرماندار محترم و کليه مسئولين خدومي که دست اندر کار برگزاري انتخابات بودند نهايت قدر داني و سپاس را دارم.
تقي پور اضافه کرد : به راستي حضور پرشور مردم در پاي صندوق هاي راي و سلامت مجريان برگزاري آن آبروي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بوده است.
وي به شرح مختصري از وظايف سازمان آموزش فني و حرفه اي کشوراشاره کرد و افزود: آموزش هاي مهارتي در مراکز ما در سراسر استان در حوزه هاي مختلف صنعت، کشاورزي، خدمات، فرهنگ و هنر، از 1 ماه تا 18 ماه ارائه مي گردد.
وي به تغيير رويکرد سياست هاي سازمان آموزش فني و حرفه اي در ساليان اخير در ارائه آموزش هاي تقاضا محور اشاره کرد و اذعان داشت: لازمه برگزاري اين آموزش ها نيازسنجي صحيح مي باشد.
تقي پور همچنين از برگزاري آموزش هاي خاص مهارتي براي دهياران خبر داد و گفت متناسب با نيازسنجي صورت گرفته در اين مناطق، دوره هاي آموزشي سودمندي برگزار مي گردد و خواستار همکاري بيشتر در زمينه توجيه دهياران شهرستان شهرکرد شد.
ملک پور فرماندار شهرستان شهرکرد ضمن تشکر از اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان به جهت همکاري با اين ارگان و در اختيار قرار دادن امکانات و تجهيزات در راستاي برگزاري هرچه بهتر انتخابات گفت: متاسفانه قشر جوانان با توقعات بالايي که دارند از پتانسيل هاي بالاي استان خود غافل هستند.
وي افزود ما مسولان استان به رغم تلاش هاي بسيار کماکان نتوانستيم فرزندان خود را در اين امر توجيه کنيم و  اکثر جوانان ما به دنبال مشاغل پر مخاطره و با درآمد بالا هستند و فرصت هاي شغلي خارج از استان را بر موقعيت شغلي داخلي ترجيح مي دهند.
وي با اشاره به صنايع دستي بالقوه استان و شهرستان شهرکرد از جمله قفل سازي سنتي، نمد مالي و خاتم کاري گفت در حال حاضر به علت عدم استقبال از اين رشته ها، اساتيد برجسته کشوري ما به انزوا کشيده شده اند و اين در حالي است که بنده از تقاضاهاي خارج از استان و حتي خارج از کشور براي اين صنايع مطلع مي باشم.
ملکپور بافت جمعيت شهرستان شهرکرد را متفاوت با ساير شهرستان هاي استان برشمرد و اضافه کرد به جهت پراکندگي کمتر روستاها و برخورداري بيشتر از شهر،  تجميع دهياران در شهرستان شهرکرد کمي مشکل مي باشد ولي تمام تلاش خود را براي اين موضوع انجام مي دهم.
بهزاد وهابي با ابراز سپاس از حمايت هاي بي وقفه مسئولين شهرستان از برگزاري دوره هاي متناسب با صنايع دستي استان در اين مرکز خبر داد و بيان داشت: با تدوين استانداردهاي آموزشي و سرفصل متناسب با رشته هاي مذکور تمام تلاش خود را در راستاي حفظ دانش و مهارت رشته هاي مهجور استان که ميراث کهن ما هستند مي نماييم.
وي نيازسنجي آموزشي را پيش نياز اجراي برنامه ي آموزش روستايي موفق در مراکز دانست و آن را از الويت هاي اين مرکز معرفي کرد.
وي اظهار کرد: با حمايت هاي مديرکل آموزش فني و حرفه اي و فرماندار شهرستان شهرکرد در اجراي صحيح طرح نيازسنجي مي توان نياز واقعي اهالي روستا را شناخت و دوره هاي فني و مهارتي هدفمندي براي ايشان برگزار کرد.
وهابي در پايان به طور رسمي از کليه حاضران در جلسه براي بازديد از کارگاه هاي آموزشي و مهارتي مرکز دعوت نمود.
 
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها