​جلسه توجيهي طرح نيازسنجي روستايي، عشايري و شهرهاي کوچک حومه شهرستان شهرکرد با حضور مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان و فرماندار شهرکرد

​جلسه توجيهي طرح نيازسنجي روستايي، عشايري و شهرهاي کوچک حومه شهرستان شهرکرد با حضور مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان و فرماندار شهرکرد

​جلسه توجیهی طرح نیازسنجی روستایی، عشایری و شهرهای کوچک حومه شهرستان شهرکرد با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان و فرماندار شهرکرد

کد خبر: 1231 تاریخ انتشار: 1394/12/20
نمایش: 816
اخبار
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري، جلسه هماهنگي و توجيهي دهياران و شهردارهاي حومه شهرستان شهرکرد با حضور مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان و فرماندار شهرستان شهرکرد و جمعي از کارشناسان ذيربط  و دهياران اين شهرستان ها در محل سالن اجتماعات شهيد جعفرزاده فرمانداري شهرستان شهرکرد برگزار گرديد.
تقي پور مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان گفت: دهياران با توجه به شناخت ظرفيت هاي فرهنگي و اقتصادي روستا ها مي توانند بيشترين کمک را در اجراي هر چه بهتر اين طرح داشته باشند. وي حل معضلات متعدد در روستا ها را در گروي رفع مشکل بيکاري ساکنان روستا دانست و خواستار همکاري و بسيج عمومي در اجراي دقيق طرح نيازسنجي به منظور ارائه صحيح دوره هاي آموزشي مهارتي مورد نياز در اين مناطق شد.
ملکپور فرماندار شهرستان شهرکرد، با اشاره به نقش کليدي مردم در حکومت اسلامي، به الگوي رشد کشور هاي صنعتي و پيشرفته اشاره کرد و افزود متاسفانه با تمرکز امکانات و آموزش هاي کشور در حاشيه شهر ها ، از روستاها و پتانسيل هاي بالقوه بسيار آنها غافل شديم.
وي بيان کرد: همه تلاش و کوشش ما در محوريت قرار دادن روستاها در اجراي طرح هاي مختلف آموزشي، اقتصادي و فرهنگي  است و همچنين شناخت بافت جمعيتي روستاها و علل مهاجرت آنها مي تواند از مهاجرت آنها پيشگيري کرد. وي حل معضل عدم اشتغال را کليدي ترين عامل در رفع معضلات فساد، فحشا و منکرات در روستا ها دانست.
ملکپور احياي رشته هاي سنتي استان از جمله نمد مالي، قفل سازي سنتي و رنگ رزي در چالشتر،  صنعت حجاري و جوش کاري در هفشجان را نمونه هايي از رشته هاي بومي استان دانست و خواستار توجه بيش از پيش به اين قبيل رشته ها شد.
وي همچنين احياي پتانسيل هاي کشاورزي و دامپروري استان را خواستار شد و کاشت گياهان خودرو، دارويي و گل محمدي را نمونه هايي از اين ظرفيت ها بر شمرد و به همين منظور آموزش هاي مهارتي در زمينه کاشت و نگهداري بذر گياهان بدون نياز به آب را از مرکز آموزش فني و حرفه اي متقاضي شد.
در ادامه حيدري، کارشناس آموزش فني و حرفه اي به توجيه طرح نيازسنجي آموزشي روستايي، عشايري و شهرهاي کوچک و ارائه توضيحات پيرامون اجراي آن پرداخت.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها