نشست هم انديشي کانون انجمنهاي صنفي آموزشگاههاي آزاد با حضور رئيس کانون انجمنهاي کشوري در اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري برگزار شد

نشست هم انديشي کانون انجمنهاي صنفي آموزشگاههاي آزاد با حضور رئيس کانون انجمنهاي کشوري در اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري برگزار شد

نشست هم اندیشی کانون انجمنهای صنفی آموزشگاههای آزاد با حضور رئیس کانون انجمنهای کشوری در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

کد خبر: 1236 تاریخ انتشار: 1395/01/10
نمایش: 815
اخبار
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان، جلسه هم انديشي کانون انجمنهاي صنفي آموزشگاههاي آزاد آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري با حضور دکتر ليراوي رئيس کانون انجمنهاي صنفي آموزشگاههاي آزاد سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور و مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان و جمعي از مديران و مربيان آموزشگاههاي آزاد استان، رؤساي مراکز، رئيس و کارشناسان اداره مؤسسات کارآموزي آزاد در تاريخ 9/1/95 در سالن کنفرانس اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان برگزار گرديد.
تقي پور مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان در اين نشست، ضمن خوش آمدگويي و تبريک آغاز سال جديد و همچنين تبريک به مناسبت ميلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) با اشاره به نامگذاري سال 95 توسط مقام معظم رهبري(مدظله) با نام  اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل، ابراز اميدواري کرد در سال جاري با سياستگذاريهاي دکتر سازگارنژاد رئيس محترم سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور و همچنين برنامه ها و رهنمودهاي دکتر ليراوي رئيس کانون انجمنهاي صنفي آموزشگاههاي آزاد کشور بتوانيم ضمن توسعه بيش از پيش بخش خصوصي و در کنارآن افزايش بهره وري در بخش دولتي بتوانيم اين دو بخش را همچون دو بال در راستاي بالندگي و پيشرفت سازمان در کنار يکديگر قرار دهيم.
تقي پور ضمن اشاره به فرصتهاي ايجاد شده در فضاي پسا تحريم افزود لازم است در سال جديد بستري فراهم گردد تا برنامه هايي که در طي ساليان تحريم و تورم در کشور قابل اجرا نبود، تحقق پيدا کند و با ارائه آموزشهاي به روز و منطبق بر نيازسنجي هاي صورت گرفته ضمن حمايت از توليدات داخلي و مبارزه با معضل رکود به حل مشکل بيکاري در کشورمان کمک نمائيم.
در ادامه مير احمدي رئيس اداره مؤسسات کارآموزي آزاد گزارشي از عملکرد اين اداره در سال 94 ارائه نمود و افزود با تاکيدات مدير کل محترم، برنامه ريزي و فعاليتها در جهت توسعه کمي و کيفي آموزشگاههاي آزاد با جديت دنبال مي شود.
سپس دکتر ليراوي ضمن تشکر و تبريک سال جديد گفت: در مسير سفر به اين استان و حين عبور از کوهها و جاده ها تصوير و صداي دستهاي اجدادمان که براي زحمت نان درآوردن با استفاده از فن و مهارتهايي که به صورت سينه به سينه و استادشاگردي فرا گرفته بودند و در نبود بخش دولتي بيشتر امور و فعاليتها به صورت خصوصي و غير دولتي اجرا مي شد تداعي مي شود.
ليرواي ادامه داد: امسال و در آغاز سال 95 با توجه به تأکيدات مقام معظم رهبري (مدظله العالي)  پيمان مي بنديم که  اقدام و عمل را سر لوحه قرار دهيم و با استفاده از حمايتهاي بخش دولتي راهکارهاي نويني را در راستاي توسعه بخش خصوصي رقم بزنيم.
وي با اشاره به کند شدن روند رو به رشد توسعه آموزشگاههاي آزاد خصوصي پس از سال 84 و وجود تفکري در راستاي منفک نمودن بخش خصوصي از سازمان آموزش فني و حرفه اي افزود: در حال حاضر  هزار آموزشگاه فعال و با بازده مناسب داريم که از برنامه هاي پيش بيني شده بسيار کمتر است. ما بايد بخش خصوصي را تقويت کنيم و اگر بخواهيم اين را به منصه ظهور برسانيم بايد خوب فکر کنيم. بايد به نان و عزت توجه کنيم. بيانديشيم که چگونه نان را با عزت به سفره آموزشگاهها ببريم؟ بايد کارگروه بخش دولتي و خصوصي تشکيل دهيم. عزت بايد برگردد چون عزت نيست آموزشگاهها تعطيل مي شوند.
در صورتي بخش دولتي با بخش خصوصي تعامل مي کند که کارگروههاي بخش خصوصي فعال باشد. کارگروه همايش، کارگروه استاندارد، کارگروه بازرسي بايد تشکيل شود. با توجه به نظر مثبت مدير کل نسبت به بخش خصوصي بايد اين ديدگاه حمايتي مداوم باشد و از آموزشگاهها با توجه به استعدادهاي موجود تيم سازي صورت گيرد و بررسي شود در هر آموزشگاه چه استعداد و پتانسيلي موجود است و از آن بهره برداري لازم صورت گيرد. وي افزود: اکنون هيچگونه آموزش موازي مد نظر نيست، جز در مواردي که آموزشگاههاي آزاد نمي توانند در يک حرفه اجرا داشته باشند. وي گفت: اغلب اختيارات در حوزه آموزشگاههاي آزاد به کانونهاي استاني واگذار مي شود و برون سپاري صورت مي گيرد. کانون کشوري به عنوان اتاق فکر عمل خواهد کرد و پلي بين مديران ستادي و آموزشگاههاي آزاد کشور مي باشد.
همچنين اشاره کرد: جهت حمايت از بخش خصوصي آزمونهاي ادواري در رشته هايي اجرا مي شود که آموزشگاه آزاد فعال وجود نداشته باشد و جهت اجراي تفاهم نامه هاي منعقد شده با ساير ادارات و ارگانها از توان بخش خصوصي نيز استفاده شود و در بخش ارتقاء مهارت مربيان نيز اقداماتي صورت گرفته از قبيل اين که رشته ICDL درجه دو به صورت رايگان در مراکز آموزشي دولتي به مربيان آموزش داده شود و در عين حال تعهد مراکز دولتي نيز به اين صورت پر مي شود، آموزشهاي کوتاه مدت نيز از مرکز تربيت مربي کرج به استانها واگذار مي شود و نيازسنجي آموزشي توسط هيئت نظارت انجام مي گردد و بررسي مي شود که در اين برهه از زمان مربيان به چه آموزشهايي بيشتر احتياج دارند و همان دوره در استان برگزار مي گردد.
وي در پايان با اشاره به لزوم تعامل، همفکري و همکاري کانونهاي استاني با کانون انجمنهاي صنفي آموزشگاههاي آزاد کشور  افزود: تحقيق و پژوهش جزء لاينفک فعاليتها در اين حوزه است و سعي شود تأليف کتاب و منبع آموزشي در اولويت کاري قرار گيرد.
 در پايان جلسه از دو نفر از مديران آموزشگاههاي آزاد استان خانم ثريا فتحي کوهي و آقاي مهدي حاتميان که در استانداردنويسي و بازنگري فعاليت داشتند تقدير و تشکر شد.
 
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها