نخستين جلسه شوراي مهارت استان با حضور دکتر شاه پسند معاونت آموزش سازمان فني و حرفه اي کشور

کد خبر: 125357 تاریخ انتشار: 1401/04/14 16:33:35
نمایش: 234
اخبار
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري: اولين جلسه شوراي مهارت استان به رياست معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري و با حضور دکتر شاه پسند معاونت آموزش، دکتر طاهرپور مديرکل دفتر نظارت بهسازي و هدايت شغلي سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور، عليرضا کريمزاده مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان و مديران دستگاه ها و سازمان ها و فعالان اقتصادي بخش خصوصي در استانداري چهارمحال و بختياري تشکيل شد.
کريمزاده، با تببين سياست ها و برنامه هاي اين اداره کل در حوزه آموزش هاي مهارتي گفت: نيروي انساني ماهر، اولويت نخست هر گونه برنامه توسعه در استان است و مهارت آموزي در محيط کار واقعي و  هدفمند کردن ارايه آموزش هاي مهارتي به گروه هاي هدف، متناسب با طرح هاي آمايش سرزمين و طرح تکاپو از اهداف اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان مي باشد. در ادامه وي افزود: مهارت آموزي اثربخش، يک فعاليت جمعي است و به بلوغ سياستگذاري نياز دارد. از اين رو آموزش مهارتي منجر به اشتغال، نيازمند همکاري شرکا و مشارکت همه سازمان ها و بنگاه هاي اقتصادي براي توسعه اشتغال پايدار در استان است.
در ادامه دکتر شاه پسند گفت: لازم است تا به‌سمت کاربردي کردن آموزش‌هاي فني و حرفه اي و استفاده مطلوب از ظرفيت آموزشگاه‌هاي فني و حرفه‌اي از طريق ارائه سرفصل هاي آموزش مهارت هاي شغلي همسو با نيازمندي کشور گام برداريم. ايشان تعادل بين عرضه و تقاضاي بازار کار، ايجاد سامانه اشتغال، هدايت کاراموزان به مهارت آموزي در محيط کار واقعي و تقويت بخش هاي خصوصي در زمينه آموزش هاي مهارتي را امري ضروري اعلام نمودند. در ادامه دکتر طاهرپور با اشاره به اينکه لازم است نهضت مهارت آموزي به عنوان يک نياز جدي مورد توجه قرار گرفته و کليه پروژه ها داراي پيوست مهارتي باشند گفت: با توسعه مهارت آموزي در محيط کار واقعي مي توان گام هاي بزرگي جهت اشتغال پايدار برداشت.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها