ارائه گزارش توسط مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان در شوراي عشاير

ارائه گزارش توسط مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان در شوراي عشاير

ارائه گزارش توسط مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان در شورای عشایر

کد خبر: 1265 تاریخ انتشار: 1395/02/07
نمایش: 1794
اخبار
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان، مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان در جلسه شوراي عشاير استان با رياست استاندار چهارمحال و بختياري شرکت نمود.
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي به نقل از روابط عمومي استانداري چهارمحال و بختياري قاسم سليماني دشتكي در شوراي عشايري چهارمحال و بختياري اظهار داشت: با تهيه و تدوين طرج جامع عشاير، خدمات رساني به اين قشر از جامعه تسهيل مي شود.
وي تأكيد كرد: مسوولان دستگاه هاي اجرايي متولي در اين حوزه بايد با همكاري، تعامل و همفكري با يكديگر روند تهيه و تدوين اين طرح را سرعت بخشند. سليماني دشتكي افزود: مديران و مسوولان دستگاه هاي اجرايي متولي، همچنين بايستي براي افزايش درآمد عشاير برنامه ريزي و تلاش كنند. وي تصريح كرد: افزايش توليدات دامي و صنايعي دستي عشاير، يكي از راه هاي ارتقاي درآمد و بهبود اقتصادي اين قشر از جامعه به شمار مي رود.
رئيس شوراي عشايري چهارمحال و بختياري بيان داشت: كشت گياهان دارويي كم آب بر و ديم مانند گل محمدي و مشتقات آن، توسعه باغات در زمين هاي شيبدار و مناطق جنگلي، بازاريابي براي عرضه محصولات توليدي، احياي جنگل ها، مراتع و كوهستان ها از مهمترين راه هاي افزايش درآمد عشاير محسوب مي شود.
وي اضافه كرد: بازاريابي داخلي و خارجي محصولات توليدي عشاير و استفاده از ارقام اصلاح شده و مقاوم به سرما از ديگر راه هاي كمك به عشاير در راستاي توسعه كشاورزي و افزايش توليدات آنان بوده كه بايد مورد توجه مسوولان قرار گيرد.
وي اظهار كرد: ارائه آموزش هاي فني و حرفه اي، صنايع دستي، توليدات لبني و محصولات ديگر جزو برنامه هاي اولويت دار دستگاه هاي متولي قرار گيرد.
تقي پور مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان در اين شورا به ارائه عملکرد اداره کل آموزش فني و حرفه اي در استان چهارمحال و بختياري در راستاي آموزش و مهارت آموزي عشاير پرداخت.و خاطرنشان نمود که تعهداتي نيز در سال جاري بر عهده دارد که انشاالله با ياري خداوند متعال برنامه ريزي شده و جهت اجرا اقدام مي گردد.
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها