برگزاري کارگاه آموزشي آسيب هاي اجتماعي مواد مخدر ويژه کارآموزان مرکز آموزش فني و حرفه اي شهرکرد

برگزاري کارگاه آموزشي آسيب هاي اجتماعي مواد مخدر ويژه کارآموزان مرکز آموزش فني و حرفه اي شهرکرد

برگزاری کارگاه آموزشی آسيب های اجتماعی مواد مخدر ویژه کارآموزان مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرکرد

کد خبر: 1318 تاریخ انتشار: 1395/04/09 11:56:22
نمایش: 1237
اخبار
 
به گزارش روابط عمومي اداره کل به نقل از روابط عمومي مرکز آموزش فني و حرفه اي شهرکرد، کارگاه آموزشي آسيب هاي اجتماعي مواد مخدر و آشنايي با خطرات مواد مخدر مدرن و صنعتي ويژه کارآموزان مرکز آموزش فني و حرفه اي شهرکرد با حضور مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان، رئيس مرکز و جمعي از مربيان و کارکنان آموزش فني و حرفه اي در سالن اجتماعات اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان برگزار گرديد.
محمود تقي پور مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان در ابتداي اين کارگاه گفت: هدف ما از تشكيل اين جلسات تنها رفع تكليف و انجام وظيفه اداري نيست بلکه خروجي اين همفكري و هم‌انديشي‌ها بايد راه چاره براي به چالش كشيدن اين معزل اجتماعي باشد.
وي بيان داشت: ضمن اينكه پيكار در اين راه بايد تداوم داشته باشد چرا كه بسياري از جرائم و آسيب‌هاي اجتماعي به واسطه ظهور مواد مخدر در بطن جامعه تقويت و ريشه دوانده كه از جمله اين جرائم سرقت، فحشاء، قتل، آدم‌ربايي و خيلي موارد ديگر است كه ان شاءالله با مهار اين ابر آسيب روزي شاهد ريشه كن شدن اين معضلات از جامعه باشيم.
در اين جلسه سرکار خانم برزکار، کارشناس مشاوره و روانشناس مرکز مشاوره و ترک اعتياد کوثر به ارائه توضيحاتي در خصوص آسيب هاي فردي و اجتماعي انواع مخدرها پرداخت.
وي گفت: از سال ۱۲۸۹ مبارزه ي قانوني بر ضد عرضه و تقاضا مواد مخدر رسما آغاز گرديد.
وي افزود:در همان دوران نيز کاستن از آسيب هاي ناشي از مواد مخدر، در کشور ما آغاز شد ولي متاسفانه به معضل مواد مخدر که چند وجهي و چند عاملي است تنها به صورت تک بُعدي نگريستند.
وي اضافه کرد: مبارزه با معلول با تعيين مجازات هاي اعدام ، حبس ، مصادره ، شلاق و جريمه  کافي نيست و مي بايست همواره به جست و جوي عوامل و ريشه هاي روآوري به ارتکاب ِ قاچاق ِ مواد مخدر يا مصرف آن نيز پرداخت.
وي مهمترين بحث درحوزه اعتياد را پيشگيري عنوان كرد و ادامه داد: اگر در بحث مبارزه با اعتياد اطلاع‌رساني و آگاهي از مضرات و پيامدهاي اعتياد را به عموم در سرلوحه كار خود قرار دهيم ضربه‌اي بزرگ را بر پيكر سوداگران مرگ زده‌ايم كه به واقع سرمايه انساني هر جامعه را دستخوش آماج و تاراج گرفته‌اند.
وي همچنين سه حوزه دانش آموزي، دانشجويي، كارگري را آسيب‌پذيرتر از ساير حوزه‌ها عنوان كرد و گفت: نگراني عمده ما در استان از اين سه حوزه است و آنچه كه در اين راه بيشتر ميتواند ما را ياري كند حمايت و همراهي تمامي مسئولين استاني و استفاده از توان و ظرفيت سازمان‌هاي مردم ‌نهاد از طريق آگاه‌ سازي دقيق و اطلاع‌ رساني مستمر وارائه آموزش‌هاي پيشگيرانه به اين سه قشر در معرض خطر است.
وي در پايان از حاضرين تقاضا کرد در صورت نياز به دريافت مشاوره فردي و کسب اطلاعات بيشتر مي توانند به اين مرکز مراجعه نمايند.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها