تبيين برنامه ها و رويكردهاي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري در سال 1395

توسط مديركل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري صورت گرفت: تبيين برنامه ها و رويكردهاي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري در سال 1395

تبيين برنامه ها و رويكردهاي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختیاری در سال 1395

کد خبر: 1327 تاریخ انتشار: 1395/04/21 08:51:37
نمایش: 791
اخبار
محمود تقي پور ، مديركل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري طي گفتگويي با پيك مهارت آنلاين به تبيين برنامه ها و رويكردهاي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري در سال 1395 پرداخت. 
در ادامه متن كامل گفتگويي آمده است:
 
  •          مهم ترين برنامه ها و رويكردهاي جديد كاري اداره كل آموزش فني وحرفه اي استان چهارمحال و بختياري را در سال 1395 تبيين نماييد.
 
- اجراي طرح توانمند سازي و آموزش هاي مهارتي روستائيان، عشاير و مناطق محروم در دستور کار قرار دارد.
- اجراي آموزشهاي سفارش محور و انعقاد تفاهم نامه و قراردادهاي آموزشي و بهره گيري از پتانسيل ساير دستگاههاي اجرايي.
- پيگيري و راه اندازي مرکز آموزش تخصصي گياهان داروئي
- راه اندازي دفتر (مرکز) ارتباط دانشگاه آزاد اسلامي با اداره کل آموزش فني و حرفه اي و اجراي دوره هاي آموزشي در راستاي توانمندسازي دانشجويان
- پيگيري و اجراي دوره هاي آموزشي ويژه دهياران
 
  •           عملکرد آموزشي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري در سال 1394 وسه ماهه سال 1395 در  مجموع و به تفكيك زن و مرد چند نفر-ساعتچند نفردوره بودهاست.
 
در بخش دولتي سال 94
در حوزه صنعت 5128 نفر دوره و 1343238 نفر ساعت
در حوزه خدمات 3566 نفر دوره و 437455 نفر ساعت
در حوزه کشاورزي 1535 نفر دوره و 219072 نفر ساعت
در حوزه فرهنگ و هنر 1799 نفر دوره و 324779 نفر ساعت
که مجموع آن 12062 نفر دوره و 2330205 نفر ساعت مي باشد.
 
در حوزه مهارتهاي پيشرفته عملکرد به شرح ذيل است:
در حوزه صنعت 147 نفر دوره و 29810 نفر ساعت
در حوزه خدمات 353 نفر دوره و 37567 نفر ساعت
در حوزه کشاورزي 62 نفر دوره و 11601 نفر ساعت
که مجموع آن 562 نفر دوره و 78978 نفر ساعت
 
عملکرد آموزشي به صورت کلي به قرار زير است:
در سال 94 عملکرد به شرح زير است:
2409183 نفر ساعت آموزش که از اين تعداد 1030474 نفر ساعت زن و 1378709 نفر ساعت مرد مي باشد. در عملکرد به صورت  نفر دوره  12624 نفر دوره بوده است که 5975  نفر دوره زن و 6649 نفر دوره مرد هستند.
در سه ماهه اول سال 95 عملکرد به شرح زير است:
عملکرد نفر ساعت 500976  که 180090 نفر ساعت زن و 320886 نفر ساعت مرد مي باشد.
عملکرد نفر دوره 3815 که 1581 نفر دوره زن و 2234 نفر دوره مرد مي باشد.
 
  •          عملكرد آموزشي آن اداره كل در دو بخش دولتي و خصوصي به تفكيك زن و مرد چند نفر-ساعتنفر - دوره بوده است؟
 
عملکرد آموزشي سال 94 استان چهارمحال و بختياري به شرح زير است:
عملکرد بخش دولتي 5975 نفر دوره زن و 6649 نفر دوره مرد و 1030474 نفر ساعت زن و 1378709 نفر ساعت مرد
عملکرد بخش خصوصي 5711 نفر دوره زن و 1273 نفر دوره مرد و 1156418 نفر ساعت زن و 133795 نفر ساعت مرد
 
  •          در راستاي بهره گيري از ظرفيت هاي منطقه اي به استناد طرح هاي توسعه اي و آمايشياستان چه اقداماتي (آموزش، نيازسنجي مشاغل و تدوين استاندارد آموزشي)  صورت گرفتهاست؟
 
با توجه به بافت منطقه اي استان در بخش روستايي و عشايري استان طي هماهنگي با فرمانداران شهرستان هاي مختلف، نيازسنجي آموزشي 9 شهرستان صورت پذيرفت و نيازهاي آموزشي روستاها پس از تصويب در شوراي اشتغال هر شهرستان و نهايتاً استان، احصاء گرديد.
 
  •          در سال 1395 در سطح استان پيش بيني شده و در چه مرحله اجرايي قرار دارد؟
 
با عنايت به پتانسيل هاي منطقه اي موجود، اجراي دوره هاي آموزشي متنوع به منظور ايجاد اشتغال پايدار در دستور کار اين اداره کل قرار دارد.
لازم به ذکر است از ابتداي سال جاري تاکنون بيش از 30 عنوان استاندارد آموزشي در استان تدوين و بازنگري شده است.
 
  •           تعداد شركت كنندگان در آزمون هاي سنجش مهارت در سال 1394 و سه ماهه اول 1395 چندنفر بوده و چه تعداد گواهي نامه مهارتي صادر شده است؟
 
الف) عملکرد آزمون در سال 1394
- قريب به 22 هزار نفر براي انجام آزمون هاي هماهنگ_ صنعت ساختمان – تفاهمنامه – ادواري و اصناف و تعويض گواهينامه به آزمون معرفي شدند که نزديک به 19 هزار نفر آزمون شرکت کرده و حدود 14 هزار نفر از اين تعداد به قبولي نهايي دست يافتند.
- آزمون هاي هماهنگ در 131 حرفه – صنعت ساختمان در 29 حرفه – تفاهمنامه و صنايع دستي در 33 حرفه – اصناف در 37 حرفه و آزمونهاي ادواري در 6 ماهه اول 93 حرفه و در 6 ماهه دوم در 46 حرفه انجام پذيرفتند.
- تعداد گواهينامه هاي الکترونيکي صادر شده در سال 1394 به تعداد 409/13 فقره انجام پذيرفت.
آمار سال 94 اداره سنجش و ارزشيابي مهارت استان به شرح زير است:
در سال 94 تعداد معرفي شده ها 21954 نفر، تعداد شرکت کننده ها 18842 نفر و  تعداد قبول شده ها 13854 نفر بوده است و در کل 52/73 درصد شرکت کننده ها قبول شده اند.
 
ب) عملکرد آزمون در سال 1395 ( سه ماهه اول سال)
- تعداد 309/3 نفر براي انجام آزمونهاي هماهنگ – صنعت ساختمان – تفاهمنامه- ادواري و اصناف به آزمون معرفي شدند که تعداد 688/2 نفر در آزمون شرکت کرده و تعداد 194/2 نفر توانستند در اين آزمونها قبول شدند.
- آزمونهاي هماهنگ در 73 حرفه – صنعت ساختمان در 23 حرفه و تفاهمنامه و صنايع دستي در 29 حرفه و اصناف در 4 حرفه انجام پذيرفتند.
- تعداد گواهينامه هاي الکترونيکي صادر شده در سال 1395 (سه ماهه اول) 466 فقره مي باشد و تعداد 3600 گواهينامه در انتظار چاپ هستند که پس از دريافت گواهينامه خام از ستاد سازمان اين مدارک نيز چاپ خواهند شد.
 
  •          عملكرد استان در راستاي توسعه آزمون هاي الكترونيك را تبيين كنيد.
 
 عملکرد آزمون هاي الکترونيکي
  •          انجام آزمون هاي الکترونيکي در سال 1394 در مرکز استان (شهرکرد)، به مرکزيت شماره 1 برادران شهرکرد از تاريخ 1/8/94 راه اندازي شد که تعداد 3557 نفر به اين آزمونها معرفي شدند و 3084 نفر در آزمون الکترونيکي شرکت کرده که از اين تعداد، 2027 نفر توانستند به قبولي نهايي دست يابند.
  •          انجام آزمون هاي الکترونيکي نيز در سه ماهه اول سال 1395 همانند سال 94 در مرکز شماره 1 برادران شهرکرد انجام گرفت که 1099 نفر به آيين آزمون ها معرفي شده و 887 نفر در آزمون شرکت کرده و در نهايت 808 نفر توانستند قبول شوند.
شايان ذکر است که سه مرکز از ده مرکز ديگر اين استان در حال تجهيز براي انجام آزمون الکترونيکي مي باشند اين مراکز عبارتند از فارسان – بروجن و لردگان که انشا الله بزودي نيز آزمون الکترونيکي در اين مراکز فعال خواهد شد.
مربوط به عملکرد سال 1395
واگذاري امور مربوط به اداره سنجش و ارزشيابي مهارت به مراکز و اداره پست
  1.      بالا بردن سطح دسترسي مراکز استان به پورتال جامع آزمون
  2.      واگذاري تمديد و تعويض گواهينامه هاي صنعت ساختمان به اداره پست
  3.      واگذاري توزيع گواهينامه به اداره پست
 
 
  •          در راستاي طرح توانمندسازي و آموزش هاي مهارتي روستاييان، عشاير و مناطق محروم و مرزيكشور با رويكرد اشتغال 1393 شوراي عالي اشتغالچه اقداماتينيازسنجي، پيش بيني دورههاي مهارتي و اجراي /9/ پايدار، (مصوب جلسه 4 آموزش ها ) از زمان ابلاغ تا كنون در آن استانصورت گرفته است ؟
 
در راستاي طرح توانمند سازي و آموزش هاي مهارتي روستائيان، عشاير و مناطق محروم با رويکرد اشتغال پايدار. نيازسنجي آموزشي در سطح استان صورت پذيرفت. پيش بيني و اجراي دوره هاي آموزشي با توجه به نيازسنجي آموزشي انجام شده صورت مي پذيرد.
ضمنا به صورت پايلوت اجراي طرح آموزشي "روستاي بدون بيکار" و يا "روستاي مهارت" با همکاري بخش خصوصي در حال پيگيري مي باشد.
 
  •          در راستاي اجراي طرح ارتقاء شايستگي هاي حرفه اي دانشجويان و دانش آموختگاندانشگاهي با رويكرد رفع نياز بازار 93 شوراي عالي اشتغالچه اقداماتي( نيازسنجي، پيشبيني دوره هاي كار كشور به نيروي متخصص، مصوب جلسه مهارتي و اجراي آموزش ها از زمانابلاغ تا كنون در آن استان صورت گرفته است ؟
 
در راستاي طرح ارتقاء شايستگي هاي حرفه اي دانشجويان و دانش آموختگان دانشگاهي از ابتداي طرح تفاهم نامه هاي آموزشي مختلفي با دانشگاههاي مختلف سطح استان منعقد گرديد، در راستاي اجرايي نمودن تفاهم نامه ها، قراردادهاي آموزشي منعقد شد و دوره هاي آموزشي مهارتي ويژه دانشجويان برگزار گرديد و اين دوره ها ادامه دارد.
تفاهم نامه ها با دانشگاه ها: دانشگاه شهرکرد، دانشگاه پيام نور، دانشگاه فرهنگيان، دانشگاه جامع علمي کاربردي، دانشگاه آزاد.
ضمنا در راستاي اجرايي نمودن طرح مذکور به طور خاص. طي توافقات به عمل آمده با دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهرکرد، دفتر ارتباط با اداره کل در محل دانشگاه آزاد راه اندازي شد و برنامه ريزي اجرايي دوره هاي مهارتي ويژه دانشجويان را پيگيري مي نمايد.
از جمله دوره هاي آموزشي تخصصي برگزار شده براي دانشجويان در سال 94:
  •          تحليل گر و طراح سازه هاي سه بعدي با برنامه هاي E-TABS
  •          طراحي مکانيکي و تحليل سيستم هاي PIPING
  •          طراحي و مدل سازي PDMS
  •          کارآفريني
  •          کاربر گياهان داروئي
  •          مدير مهندسي بهره وري نيروي انساني
  •          تجارت الکترونيک
  •          AVR
  •          مديريت رفتار سازماني
در سال 95:
  •          تحليل گر و طراح سازه هاي سه بعدي با برنامه E-TABS
  •          رايانه کار نرم افزار کنترل پروژه ms-project
  •          اجراي نظام آراستگي
  •          مهارتهاي کارآفريني
  •          کاربر اسانس گياهي
  •          مکاترونيک کار
  •          طراح سيستم هاي انرژي خورشيدي
  •          مدير مهندس بهره وري نيروي انساني کامپيوتر IT
 
  •           در سال 1394 و سه ماهه اول سال 1395 چه اقداماتي در زمينه صدور مجوز و ارائه آموزشهاي مرتبط با مشاغل خانگي در سطح استان صورت پذيرفته است؟
 
به طور خلاصه مي توان به مشاغلي که با عضويت اعضاي خانواده در فضاي مسکوني و در قالب يک طرح کسب و کار مجاز بدون مزاحمت و ايجاد اخلال در آرامش واحدهاي مسکوني همجوار شکل مي گيرد، مشاغل خانگي گفت.
ايجاد اشتغال با حداقل سرمايه، امکان کار کردن به صورت پاره وقت، دوره آموزشي کوتاه مدت، عدم نياز به فضاي خاص و .... قابليت هاي انکارناپذيري است که اين گونه مشاغل داشته و ضرورت توجه جدي به اين مسئله را آشکارتر مي سازند.
  1.      توسعه الگوي آموزشي بازار محور و حمايت از آموزش هاي مرتبط با مشاغل خانگي از جمله برنامه هاي عملياتي مرتبط با سياست هاي آموزشي فني و حرفه اي استان است.
  2.      توانمند سازي بانوان روستايي
  3.      توانمندسازي دانشجويان و فارغ التحصيلان تقويت روحيه توسعه خواهي، آموزش روستايي، بهسازي ونوسازي مراکز آموزشي از ديگر برنامه هاي اداره کل فني و حرفه اي استان است.
  4.      تدوين استانداردهاي آموزشي و برگزاري دوره هاي ارتقاي مهارت براي شاغلين خانگي
  5.      تغيير در رشته هاي مراکز متناسب با ظرفيت هاي اقتصادي بخش هاي صنعتي، خدمات و کشاورزي براي کارجويان مبتني بر تقاضا محوري از اموري است که به آن توجه مي شود.
  6.      برگزاري دوره هاي کارآفريني و بهبود کسب و کار براي گروه هاي هدف
  7.      توسعه الگوي آموزشي بازار محور حمايت از آموزش هاي مرتبط با مشاغل خانگي از جمله برنامه هاي عملياتي مرتبط با سياست هاي آموزشي و اجرايي است.
  8.      با هدف ايجاد اشتغال و خودکفايي 326 دوره آموزشي معادل 3682 نفر دوره مرتبط با عناوين مشاغل خانگي توسط اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان جهت اجرا در سال 1394 برنامه ريزي و اجرا گرديده است.
صدور مجوز در سال 94 تعداد 315 عدد و در سال 95 تعداد 14 عدد تاکنون
 
  •          در زمينه اقتصاد مقاومتي اجراي پروژه ارتقاي مهارت هاي فني و حرفه اي و كسب و كار بازارمحوراز برنامه ملي" عدالت بنيان كردن اقتصاد و توسعه اجتماعيبه سازمان آموزش فني وحرفه اي كشور واگذار شده است . در اين خصوص چه پيشنهاد اجرايي داريد؟
 
  •          از آنجا که آموزشهاي مهارتي زيربناي رشد اقتصادي هر کشوري مي باشد و يکي از مؤلفه هاي تأثيرگذار در اقتصاد مقاومتي و رشد اقتصادي پايدار، آموزشهاي مهارتي اثربخش مي باشد.
  •           لذا در کنار ساير اقدامات و برنامه هاي سازمان فرهنگ سازي اين آموزشها در جامعه و از سنين پايين پيشنهاد مي گردد. (برنامه ريزي جهت اجراي دوره هاي آموزشي مهارتي براي دانش آموزان در سنين مختلف)
 
  •          برنامه هاي آن اداره كل در راستاي توانمندسازي زنان را تبيين نماييد.
 
انعقاد تفاهم نامه با دفتر امور بانوان استانداري، بهره گيري از پتانسيل سمن ها و بخش خصوصي (آموزشگاههاي آزاد) در راستاي اجراي دوره هاي آموزشي مهارتي ويژه بانوان در دستور کار اين اداره کل قرار دارد.
همچنين ارائه دوره هاي گذر مهارتي در دبيرستانهاي دخترانه و ويژه جامعه هدف توسط بخش دولتي و خصوصي نيز از ديگر برنامه هاي اجرايي اين اداره کل مي باشد.
  •          و همچنين ارائه دوره هاي گذر مهارتي جهت بانوان شاغل در دستگاههاي اجرايي استان
 
  •          با توجه به ابلاغ منشور هفدهمين مسابقات ملي مهارت در سال جاري، آن اداره كل چه اقداماتيرا انجام داده است؟(تعداد شركت كنندگان مرحله شهرستاني، تعداد حرفه هاي رقابتي ، تعدادراه يافتگان به مرحله استاني و...)
 
- تبليغات مناسب از طريق نصب بنر، مکاتبه با کليه دانشگاهها و مدارس کاردانش و هنرستانها
- حضور در اتحاديه ها و تبليغ حضوري در خصوص المپياد هفدهم
- اعلام به مراکز جهت معرفي کارآموزان نخبه توسط مربيان مراکز
- تشکيل جلسه تحصيل از راه يافتن به المپياد شانزدهم مرحله استاني و کشوري
- مصاحبه مدير کل با جرايد در خصوص المپياد هفدهم
- رجوع به افراد نخبه شناخته شده در استان که سن آنها با آئين نامه و منشور همخواني داشته است.
تعداد ثبت نام شدگان مرحله شهرستاني 862 نفر
تعداد حرفه هاي رقابتي 23 نفر
تعداد راه يافتگان به مرحله استاني:
 
  •           در راستاي سياست برون سپاري فعاليت ها (به تفكيك واگذاري و نيز خريد خدمات از بخشخصوصيچه اقداماتي در استان صورت پذيرفته و چه سهمي از عملكرد بخش دولتي را شاملشده است)؟
 
- به منظور استفاده بهينه از فضاهاي آموزشي، واگذاري فضاهاي بلا ايتفاده و کارگاههاي آموزشي غير فعال به بخش خصوصي به ويژه به آموزشگاههاي آزاد در دستور کار قرار دارد و فضاهاي آموزشي مختلفي از اداره کل مرکز آموزش شهرکرد، مرکز آموزش فارسان، به صورت اجاره به بخش خصوصي واگذار شده است.
- در حوزه آزمون نيز با دفاتر پستي به منظور اخذ مدارک جهت تمديد و تعويض گواهينامه ها تفاهم نامه منعقد شده است.
 
  •          تعداد آموزشگاه هاي فني و حرفه اي آزاد استان و برنامه هاي آن اداره كل در جهت توسعه وحمايت از بخش خصوصي را تبيين نماييد.
 
- تعداد آموزشگاههاي آزاد استان 193 آموزشگاه مي باشد.
 از برنامه هاي اداره کل به منظور توسعه و حمايت از بخش خصوصي:
  •          شناسايي مراکز آموزشي غير مجاز و پيگيري تعطيلي اين مراکز
  •          پرداخت تسهيلات به منظور خريد ملک آموزشي و يا بهبود و ارتقاء تجهيزات آموزشي. (پيگيري پرداخت 140 ميليون تومان تسهيلات به آموزشگاهها در سال 94)
  •          پيگيري انعقاد قراردادهاي آموزشي مختلف به صورت متمرکز توسط اداره کل و اجرا توسط بخش خصوصي (آموزشگاههاي آزاد)
  •          هماهنگي با اداره کل آموزش و پرورش و اجراي دوره هاي آموزشي گذر مهارت توسط آموزشگاههاي آزاد در مدارس مختلف سطح استان.
  •          پيگيري ايجاد وب سايت مهارت (معرفي ليست آموزشگاههاي آزاد داراي مجوز، توانمندي ها و ...) در استان
  •          بهره مندي از پتانسيل آموزشگاههاي آزاد
  •          در نمايشگاههاي مختلف سطح استان به منظور معرفي توانمندي هاي آموزشي، بخش خصوصي
  •          پرداخت تسهيلات به آموزشگاههاي آزاد يکي از برنامه ها جهت حمايت از بخش خصوصي مي باشد.
لازم به ذکر است در سال 92 اين استان 178 آموزشگاه و در سال 93 تعداد 207 آموزشگاه و در سال 94 تعداد 193 آموزشگاه فعال داشته است.
عملکرد در سال 92 تعداد 7769 نفر دوره و 1278346 نفر ساعت بوده، در سال 93 تعداد 7263 نفر دوره و 1230688 نفر ساعت بوده و در سال 94 تعداد 6984 نفر دوره و 1290213 نفر ساعت بوده است.
 
  •          سهم آموزش هاي بخش خصوصي از كل آموزش هاي مهارتي اداره كل چقدر است؟
 
کل آموزشهاي ارائه شده توسط بخش خصوصي 213/290/1 نفر ساعت
کل آموزشهاي ارائه شده توسط بخش دولتي 183/409/2 نفر ساعت
مجموعاً 396/699/3 نفر ساعت
سهم آموزش هاي بخش خصوصي از کل آموزشهاي مهارتي اداره کل: 35%
 
  •          اقدامات صورت گرفته در جهت ارتقاي كيفي آموزش هاي ارائه شده توسط بخش خصوصي راتبيين نماييد.
 
- بازرسي از آموزشگاهها يکي از اهرم ها در جهت ارتقاء کيفي آموزشهاي بخش خصوصي مي باشد.
- اعتبار سنجي از آموزشگاههاي آزاد يکي ديگر از مواردي مي باشد که باعث ارتقاء آموزشگاهها و در نهايت آموزش ها مي شود.
- دوره هاي ارتقاء مهارت براي مربيان و مديران آموزشگاههاي آزاد هم يکي از راهکارهاي ارتقاء کيفي آموزش ها مي باشد.
 
  •          نحوه تعامل اداره كل با كانون و انجمن هاي صنفي آموزشگاه هاي آزاد استان و شهرستان ها بهچه ميزان است.
 
- شرکت آموزشگاهها در جلسات هيآت نظارت
- جلسه با آموزشگاههاي آزاد جهت توجيه در زمينه دستورالعمل هاي جديد.
- جلسه با آموزشگاههاي آزاد و شنيدن اظهار نظرهاي آنها در زمينه مشکلات آموزشگاههاي آزاد.
- شرکت در جلساتي که در شهرستان ها و مراکز معين توسط کارشناسان و رئيس مؤسسات کارآموزش آزاد.
کلا تعامل بالا و تنگاتنگي در اين زمينه وجود دارد.
 
  •          عملكرد و برنامه هاي آموزش فني و حرفه اي استان در راستاي توانمندسازي آسيب ديدگاناجتماعي در سال 1394 و  سه ماهه اول سال 1395 را تبيين كنيد.
 
در سال 1394 در راستاي توانمندسازي آسيب ديدگان اجتماعي 000/134 نفر ساعت و يا 670 نفر دوره آموزش براي اين قشر از جامعه ارائه گرديده است.
از جمله برنامه هاي اين اداره کل براي سال 1395. ارائه حداقل 30 نفر دوره (3000 نفر ساعت)، آموزش مهارتي براي بيماران صعب العلاج، 30 نفر دوره (3000 نفر ساعت) آموزش مهارتي براي زنان بدسرپرست و بي سرپرست 42 نفر دوره (4200 نفر ساعت) آموزش مهارتي براي زنان سرپرست خانوار، 32 نفر دوره براي متکديان و کارتن خواب ها. 48 نفر دوره براي معلولين، 373 نفر دوره براي معتادان بهبود يافته و خانواده هايشان، 18 نفر دوره براي بيماران ديابتي.
 
  •           در راستاي مشاركت ذينفعان و شركاي اجتماعي؛ كارفرمايان و كارآفرينان صنايع، صنوف،دانشگاه ها و مؤسسات آموزشي، تشكل هاي كارگري و كاريابي ها و جويندگان كار، برنامه ها واقدامات آموزش فني و حرفه اي استان را تبيين كنيد.
 
  •          تفاهم نامه هاي آموزشي مختلفي به منظور بهره گيري از پتانسيل هاي ايشان و هم افزايي منعقد و اجرايي گرديده است. از جمله تفاهم نامه ها، تفاهم نامه با اکثر دانشگاههاي سطح استان، انعقاد تفاهم نامه با شرکت شهرک هاي صنعتي، انجمن کاريابي هاي استان و...
 
  •           عملكرد آن اداره كل در راستاي ساماندهي مراكز آموزشي از طريق نظام رتبه بندي مراكزآموزشي اعم از دولتي و خصوصي را بيان كنيد.
کل آموزشگاههاي آزاد که سابقه بيش از سه سال دارند در طرح رتبه بندي شرکت کرده و رتبه بندي شده اند.
 
  •           سهم آموزش هاي بخش خصوصي از كل آموزش هاي مهارتي اداره كل چقدر است؟
 
کل آموزشهاي ارائه شده توسط بخش خصوصي 213/290/1 نفر ساعت
کل آموزشهاي ارائه شده توسط بخش دولتي 183/409/2 نفر ساعت
مجموعاً 396/699/3 نفر ساعت
سهم آموزش هاي بخش خصوصي از کل آموزشهاي مهارتي اداره کل: 35%
 
  •          راهكارهاي آن اداره كل به منظور شركت تمامي آموزشگاه هاي آزاد در طرح رتبه بندي اينآموزشگاه ها را بيان کنيد.
 
- طرح رتبه بندي در آموزشگاههاي آزاد استان چهارمحال و بختياري که در مرخصي نبودند و سابقه بالاي  3 سال داشتند اجرا شده است و جزء معدود استانهايي است که اين کار را به صورت 0-1% انجام داده است.
 
  •           برنامه هاي آن اداره كل در ارتباط با تشويق بخش خصوصي براي ايجاد آموزشگاه در حوزهفناوري راهبردي و نوين چيست؟
 
- پرداخت وام هاي قرض الحسنه براي تأسيس آموزشگاه آزاد
تشکيل جلسه توجيهي و توضيح فناوري هاي راهبردي و نوين براي افرادي که متقاضي تأسيس آموزشگاه هستند.
  •          برگزاري همايش دو ساعته با همکاري پارک علم و فناوري ويژه دانشجويان و دانشگاهيان در راستاي معرفي فناوري هاي راهبردي و نوين، فرصت هاي شغلي موجود و نيازهاي آموزشي اين بخش.
  •          برگزاري همايش حداقل 2 ساعته با همکاري پارک علم و فناوري ويژه عموم مردم در راستاي معرفي فناوري هاي راهبردي و نوين، فرصت هاي شغلي موجود و نيازهاي آموزشي اين بخش.
 
  •          مهم ترين برنامه هاي آن اداره كل در راستاي بزرگداشت ششم مرداد ماه، روز ملي آموزش هايفني و حرفه اي و كارآفريني را بيان كنيد.
 
- برگزاري نشست خبري با حضور مديرکل
- برگزاري نمايشگاه در مرکز استان و دعوت از مسئولين استان و صاحبان صنايع
-پذيرش سيار از متقاضيان مهارتي در مکان هاي شلوغ و پر رفت و آمد مثل پارک ها
-برگزاري جشن با حضور مسئولين، کارآفرينان برتر استان
-تجليل از همکاران و کارآموزان برتر  و تجليل از آموزشگاه هاي آزاد برتر، تقدير از 3 دستگاه اجرايي برتر که بيشترين همکاري را با ادارات کل داشته اند.
- آموزش رايگان توسط آموزشگاه هاي فني و حرفه اي آزاد (صبحانه ايراني – در ادارات ديگر – در پارک ها- در جاهاي شلوغ)
- تبليغات بر روي اتوبوس هاي شهري
هماهنگي جهت بازديد امام جمعه ، استاندار و معاونين، مديران دستگاه ها و .. از مراکز مرکز استان
-تور مهارتي سيار در مناطق روستايي و عشايري
-کلاس هاي آموزشي رايگان جهت کارمندان ادارات (آموزش اندرويد – شناخت شبکه هاي اجتماعي- آموزش اينترنت) و ...
-معرفي شرايط صدور اعطاي مجوزهاي فني و حرفه اي
-معرفي بنگاه هاي حمايتي در خصوص ارائه تسهيلات
- ديدار با نماينده ولي فقيه، استاندار و نمايندگان مجلس
- انعقاد تفاهمنامه هاي با دستگاه ها و نهادهاي استاني
- ديدار مسئولين ادارات کل استان ها با مجمع نمايندگان استان
- مسابقه پيامکي مهارت در سطح استان و اهداي جوايز به صورت استاني در روز برگزاري جشن
- انجام تبليغات محيطي
- سخنراني مديرکل در نماز جمعه مرکز استان
- بارگذاري تور مجازي مراکز
- معرفي کاراموزان موفق و برتر کارافرين استان از طريق رسانه هاي عمومي و برنامه هاي تلويزيوني استاني
-برگزاري سمينار آموزشي توجيهي در جهت آموزش هاي مهارتي در بخش دولتي و خصوصي
- ارائه معرفي و دستاوردهاي ادارات کل در قالب پاورپوينت
- افتتاح مراکز سنجش الکترونيکي استان
 
  •          در راستاي دسترسي عادلانه و برابر به فرصت مهارت آموزي، با رويكرد محروميت زدايي مبتنيبر اقتضائات بومي، فرهنگي و جغرافيايي چه اقدامات ويژه اي انجام شده است؟
 
ارائه آموزش هاي مهارتي با توجه به پتانسيل هاي موجود در استان و گسترش ارائه آموزش هاي مهارتي براي اقشار مختلف جامعه
  •          اعزام اکيپ هاي ويژه به مناطق صعب العبور جهت شناسايي پتانسيل هاي آن مناطق، احصاء تقاضاي مردم آن مناطق و ارائه آموزش هاي مهارتي (مثال: روستاي صعب العبور سرآقاسيد در شهرستان کوهرنگ)
 
  •           ديدگاه آن اداره كل نسبت به نيروي انساني در حوزه آموزش و پشتيباني چيست؟
 
با توجه به اين که رسالت و ماموريت اصلي سازمان آموزش مي باشد مي طلبد که افراد فعال در حوزه آموزش به خصوص مربيان در حوزه کاري خود به روز بوده و برنامه ريزي براي بازآموزي مربيان بايد براساس نيازهاي منطقه اي با نگاه فرامنطقه اي (جهاني) باشد بالطبع نيروي انساني فعال در بخش پشتيباني بايد ديد و نگاه آموزشي داشته باشد و اولويت هاي کاري سازمان در بخش آموزش را درک نموده و برنامه ريزي و هدف گذاري نيروهاي پشتيباني هم بايد در راستاي مأموريت هاي آموزشي سازمان باشد.
 
  •           سهم حوزه هاي صنعت، خدمات و كشاورزي در کل استان چه ميزان است؟
 
با توجه به عملکرد بخش خصوصي
سهم حوزه صنعت در آموزش ها: 45%
سهم حوزه خدمات در آموزش ها: 46%
سهم حوزه کشاورزي در آموزش ها: 9%
 
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها