پيام معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور به مناسبت ششم مرداد؛ روز ملي ترويج آموزش هاي فني و حرفه اي و كارآفريني

پيام معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور به مناسبت ششم مرداد؛ روز ملي ترويج آموزش هاي فني و حرفه اي و كارآفريني

پيام معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور به مناسبت ششم مرداد؛ روز ملي ترويج آموزش هاي فني و حرفه اي و كارآفريني

کد خبر: 1339 تاریخ انتشار: 1395/04/31 08:09:44
نمایش: 706
اخبار
خانواده تلاشگر سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور        
 ما در سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور از طريق مهارت آموزي به دنبال ارتقاي فرهنگ ملي مهارت هستيم. بيش تر از اين مهم آراستن مهارت به آراستگي زنجيره ارزش هاي انساني در رفتارها، گفتارها و برخوردها درخور توجه است .
 آموزش هاي مهارتي بايد به همه مخاطبان حس ارزش برتر انساني را منتقل كنند. مهارت را دريك سبد انساني ارائه دهيم و اين امكان پذير نيست جز اين كه ما ابتدا از درون شروع كنيم و تكريم انسانيت همكاران وكارآموزان و شركاي اجتماعي را وجهه همت خويش قرار دهيم. سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور نسبت به جامعه تعهد دارد. خانواده سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور بايد پشتيبان نسل جوان باشد و با مهارت آموزي به آنان کمک نمايد.
در بحث اقتصاد مقاومتي و اشتغال يكي از كليد واژه هاي مهم،  مهارت آموزي است. لازم است كه نگاه هوشمندانه نسبت به آموزش هاي مهارتي داشته باشيم. انتقال مهارت موضوع پيچيده اي است و فرهنگ كار نيازمند ارتقاء و تقويت است و بايستي افكار عمومي به سمتي هدايت شود تا ارزش زيادي براي آموزش هاي مهارتي قايل باشند.     
مجموعه سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور انباشتي از تجارب ارزشمند در حوزه آموزش هاي فني و حرفه اي و توانمندسازي منابع انساني است وحركت در مسير اعتلاي شايستگي سازمان و ارتقاي منابع انساني با تأكيد بر توانمندسازي سرمايه هاي انساني از الويت برنامه هاي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور است.
 درنظر داريم با همكاري همه همكاران در حوزه هاي ستادي و صف و تشكيلات صنفي آموزشگاه هاي آزاد، نقشه راه سال جاري اين سازمان را با قوت بيشتر و به صورت شايسته پيش ببريم.
اميدواريم كه سال 1395 در ابعاد خانوادگي، اجتماعي و كاري، سالي سرشار از اميد و نويدبخش بهبود مهارت آموزي، كار و اشتغال باشد. منابع انساني اين سازمان؛ مديران، كارشناسان و گروه عظيم و مهم مربيان هستند، پيگيري امور معيشتي آنها، بسيار جدي و مهم است، هم در بخش دولتي و هم در بخش غير دولتي.
 از مربيان عزيز كه در اين سامانه عظيم آموزشي نقش مؤثر و محوري داشته و دالان اصلي انتقال مهارت به كارآموزان و شاغلين هستند، انتظار مي رود با برنامه ريزي درست، كارآموزان را به صورت هدفمند و مبتني بر نياز بازار كار در مراكز آموزش فني و حرفه اي دولتي و بخش خصوصي آموزش دهند.
يكي از رويكردهاي جدي سازمان در سال جديد كمك به تقويت و توسعه بخش خصوصي در همه فرآيندها خصوصاً اجراي آموزش ها مي باشد. ما بايد به سمتي حركت كنيم كه اجراي آموزش ها را به بخش خصوصي واگذار و به صورت هدفمند به توسعه اين بخش كمك كنيم.
 همكاران ارجمند، محصول كار سازمان آموزش فني وحرفه اي كشور مهارت است. بايستي مهارت آموزي به صورت استاندارد انجام شود و در بحث استاندارد ها، منابع انساني، فضا، كالبد، مواد مصرفي و تجهيزات استاندارد مدنظر است.براي آبياري نهال مهارت در کشور، نياز به يک عزم جدي داريم.
 ضمن عرض تبريک به مناسبت فرا رسيدن” 6 مرداد ؛ روز ملي ترويج آموزش هاي فني و حرفه اي و کارآفريني“ و بزرگداشت هفته مهارت، اميدوارم كه كاركنان سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، در فضايي نزديك تر و در كنار هم، سازمان را به سمت سازماني بالنده و سرافراز هدايت كنند.                                                           
از خداوند مي خواهم به ما توفيق دهد، بتوانيم در کنار هم با همدلي و همکاري مأموريت ها و مسؤوليت هاي خود را به خوبي انجام دهيم، در مسير بالندگي و رشد قرار گيريم و سازمان توانمندي را در شأن جامعه امروز بسازيم.
 
برادر شما
 محمد امين سازگارنژاد/ مرداد ماه 1395
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها