رئيس مجلس شوراي اسلامي:مهارت هاي فني و حرفه اي ستوني از اقتصاد مقاومتي محسوب مي شود

رئيس مجلس شوراي اسلامي:مهارت هاي فني و حرفه اي ستوني از اقتصاد مقاومتي محسوب مي شود

رئیس مجلس شورای اسلامی:مهارت های فنی و حرفه ای ستونی از اقتصاد مقاومتی محسوب می شود

کد خبر: 1351 تاریخ انتشار: 1395/05/04 10:26:13
نمایش: 1174
اخبار
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه مهارت هاي فني و حرفه اي و حرفه آموزي جوانان ستوني از اقتصاد مقاومتي محسوب مي شود تصريح کرد: قطعا اگر کشور به سمت آموزش هاي فني و حرفه اي و مهارت هاي حرفه اي سوق داده شود، به طور حتم شاهد تغييرات بنيادين و حرکت و توسعه ملي خواهيم بود.
 
به گزارش پيک مهارت آنلاين به نقل از خبرگزاري خانه ملت، دکتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي يکشنبه 3 مرداد ماه در ديدار با رئيس و معاونان سازمان آموزش فني حرفه اي کشور و مسئولان کانون انجمن هاي صنفي آزاد آموزشگاه هاي فني و حرفه اي کشور، با تبريک به مناسبت فرا رسيدن روز ملي مهارت گفت: اميدوارم اهداف خوب و مثبت سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور در سال هاي آينده محقق شود.
 
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه بخشي از تحول بنيادي در توسعه کشور بر دوش آموزشگاه هاي فني و حرفه اي است افزود: در شرايط کنوني متناسب با آموزش هاي کلاسيک و دانشگاهي در کشور شغل وجود ندارد اما حرفه آموزان و دوره ديدگان آموزشگاه هاي فني و حرفه اي مي توانند براي خود شغل پيدا کنند.
 
وي بر لزوم تغيير رويکرد جدي در آموزش و پرورش و آموزش عالي کشور به سمت حوزه فني و حرفه اي تاکيد کرد و گفت: اين موضوع بايد در دستور کار وزارتخانه هاي مربوطه قرار گيرد البته زيرساخت هاي اين مسائل بايد فراهم شود از اين رو قطعا سازمان آموزش  فني و حرفه اي کشور بهترين گزينه براي تحقق اين مسائل است.
 
دکتر لاريجاني با تاکيد بر حمايت از آموزشگاه هاي فني و حرفه اي در کشور گفت: اخيراً شنيده ام که وزارتخانه آموزش و پرورش در جهت توجه به حوزه فني و حرفه اي تغيير رويکرد داده که اين مسئله امر مثبت و خوبي است و زمينه هاي آن براي تکميل نهايي بايد فراهم شود.
 
وي تدوين و تصويب اساسنامه سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور را اقدامي مثبت و مطلوب دانست و گفت: البته اگر اين اساسنامه داراي بار مالي باشد بايد از سوي دولت به مجلس ارائه شود اما اگر بار مالي ندارد، مجلس مي تواند خود در قالب طرح آن را به تصويب برساند.
 
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: يکي از مسائل در اين حوزه اين است که ما در انتقال تکنولوژي و کالاهاي داراي پيچيدگي فني به ايران يک الزامي قرار دهيم تا فروشنده و واردکننده يک سرمايه گذاري را در حوزه آموزش فني و حرفه اي انجام دهد از اين رو به نظر من بايد اين مسئله در برنامه ششم توسعه کل کشور مورد توجه قرار گيرد.
 
دکتر لاريجاني با بيان اينکه خصوصي شدن مراکز آموزش فني و حرفه اي کار عاقلانه و مطلوبي است گفت: سپردن امور آموزشي به بخش خصوصي بسيار مثبت است و سازمان فني و حرفه اي مي تواند در اين راستا به امور سياست گذاري و نظارت اقدام کند از اين رو اين پيشنهاد را نيز مي توان در برنامه ششم گنجاند.
 
وي با اشاره به پيشنهادات مطروحه در رابطه با لزوم ارائه و صدور تأييديه صلاحيت حرفه اي منابع انساني از سوي سازمان فني و حرفه اي براي افراد و متقاضيان گفت: اين پيشنهاد نيز موضوع خوب و مطلوبي است البته اين مسئله بايد با يک شيب متعادل اجرايي شده و افراد براي اخذ اين تاييديه بايد تشويق شوند.
 
رئيس مجلس نقش سازمان صدا و سيما در ترويج موضوع آموزش هاي فني و حرفه اي را بي بديل دانست و افزود: قطعا رسانه ملي بايد در جهت فرهنگ سازي و ترغيب خانواده ها براي فرستادن فرزندان خود به آموزشگاه هاي فني و حرفه اي کمک کند زيرا ترويج اين سياست ها به نفع کشور است و اين سازمان مي تواند در ميان برنامه هاي هنري و موضوعات ديگر مردم را به اين سمت سوق دهد و قطعا من با رئيس سازمان در اين رابطه صحبت خواهم کرد.
 
دکتر لاريجاني با بيان اينکه مهارت هاي فني و حرفه اي و حرفه آموزي جوانان ستوني از اقتصاد مقاومتي محسوب مي شود تصريح کرد: قطعا اگر کشور به سمت آموزش هاي فني و حرفه اي و مهارت هاي حرفه اي سوق داده شود، به طور حتم شاهد تغييرات بنيادين و حرکت و توسعه ملي خواهيم بود.
 
وي با بيان اينکه سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور بايد از آموزشگاه هاي آزاد حمايت لازم را داشته باشد افزود: انجمن هاي صنفي آموزشگاه هاي فني و حرفه اي کشور و آموزشگاه هاي آزاد حرفه اي در شرايط کنوني دچار مشکلاتي هستند از اين رو هر چه اين آموزشگاه ها تقويت شوند گستره کاري سازمان فني و حرفه اي افزايش مي يابد.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها