​جمع آوري عسل از کندوهاي آموزشي دوره پرورش زنبور عسل در مرکز آموزش فني و حرفه اي شهرکرد

​جمع آوري عسل از کندوهاي آموزشي دوره پرورش زنبور عسل در مرکز آموزش فني و حرفه اي شهرکرد

​جمع آوری عسل از کندوهای آموزشی دوره پرورش زنبور عسل در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرکرد

کد خبر: 1380 تاریخ انتشار: 1395/05/20 09:35:11
نمایش: 1559
اخبار
به گزارش روابط عمومي مرکز آموزش فني و حرفه اي شهرکرد، کارآموزان اين مرکز در حين فراگيري مهارت هاي حرفه پرورش زنبور عسل به جمع آوري عسل از کندوهاي آموزشي پرداختند.
بهزاد وهابي رئيس مرکز آموزش فني و حرفه اي شهرکرد در خصوص اين رشته مهارتي گفت: زنبورداري شغلي با کمترين سرمايه گذاري با درآمدي مناسب مي باشد.
وي اضافه کرد: اين روزها که مردم با مشکلات اقتصادي دست و پنجه نرم مي کنند انتخاب صحيح شغل همراه با کسب اطلاعات کافي در زمينه آن نقش بسيار حياتي در استمرار شغل و موفقيت در آن دارد.
وي افزود: زنبورداري از مشاغلي است که نه تنها سرمايه و امکانات خاصي نياز ندارد بلکه هم در راستاي توليدات داخلي و اقتصاد مقاومتي گام برداشته و هم درآمد مناسبي را براي شاغلان تامين خواهند کرد.

احمد فرامرزي مربي اين دوره آموزشي گفت: شغل زنبورداري به دليل خواص درماني عسل و همچنين اشاراتي که درقرآن به آن شده است از لحاظ معنوي بسيار ارزشمند مي باشد.
وي با اشاره به آسيب پذيري کمتر زنبورداري نسبت به مشاغل ديگر در حوزه کشاورزي اعم از خشکسالي و آفت اذعان کرد: حمل و نقل زنبورها نياز ضروري اين شغل مي باشد که با توجه به طبيعت مطلوب استان ما اين ضرورت تحقق مي يابد.
فرامرزي برداشت عسل از کندوهاي آموزشي را همراه با رعايت نکات لازم مهارتي براي کارآموزان بسيار جذاب ارزيابي کرد و با اشاره به درآمد خالص حاصل از هر کندو گفت: مي توان به طور متوسط ساليانه از هر کندوي زنبور 12 الي 15 کيلوگرم عسل برداشت نمود که با توجه به قيمت هر کيلو عسل طبيعي 45 هزار تومان درآمد قابل قبولي براي شاغلان در اين زمينه مي باشد.
وي در پايان به معرفي انواع عسل ها و دسته بندي کيفيت آنها جهت کارآموزان حاضر در کلاس پرداخت و نکات ارزنده اي جهت شناخت عسل طبيعي از عسل هاي صنعتي ارائه نمود.
 
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها