به گزارش روابط عمومي اداره کل استان چهارمحال و بختياري

۶۹۱ نفر دانشجو و دانش‌آموخته دانشگاهي چهارمحال وبختياري آموزش‌هاي مهارتي را فراگرفتند

کد خبر: 145393 تاریخ انتشار: 1401/10/19
نمایش: 186
اخبار
 

شهرکرد- ايرنا- مديرکل آموزش فني و حرفه‌اي چهارمحال و بختياري گفت: از ابتداي سالجاري تاکنون ۶۹۱نفر دانشجو و دانش‌آموخته دانشگاهي در استان در قالب طرح "کهاد" و "نخلستان" آموزش‌هاي مهارتي را فراگرفتند.

عليرضا کريمزاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اجراي طرح‌هاي آموزشي فني و حرفه‌اي در ايجاد اشتغال پايدار افزود: در سالجاري در قالب ۲ طرح کهاد و نخلستان، آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي با همکاري دانشگاه‌هاي استان، پارک علم و فناوري و فني و حرفه‌اي به دانشجويان و همچنين دانش‌ آموختگان دانشگاهي ارائه شد.

به گفته وي،طرح کهاد براي ارائه آموزش به دانشجويان است که در هنگام تحصيل موازي با رشته دانشگاهي خود، آموزش مهارتي و عملي را دريافت مي‌کنند تا پس از پايان دوره تحصيل در زمينه کارآفريني و اشتغال موفقتر باشند.

وي اظهار داشت: در طرح نخلستان نيز دانش‌آموختگان دانشگاهي با هدف ارتقاي ظرفيت اشتغال‌پذيري در دوره‌هاي مهارتي در حوزه نوآوري، کارآفريني فناوري‌هاي نوين يا دانش بنيان آموزش مي‌بينند.

کريمزاده افزود: اجراي طرح‌هاي کشوري کهاد و نخلستان براي توانمندسازي مهارتي دانشجويان و در راستاي اجراي طرح جامع نهضت مهارت‌آموزي با همکاري دانشگاه‌ها و آموزش فني وحرفه‌اي در سالجاري در دست اجراست.

به گفته وي، در طرح کهاد يا آموزش‌هاي تلفيقي يا هيبريدي مهارتي، دانشجويان در کنار آموزش‌هاي کلاسيک دانشگاهي آموزشهاي فناورانه و مورد نياز مشاغل آينده را فرا مي‌گيرند.

مديرکل آموزش فني و حرفه‌اي چهارمحال و بختياري اظهار داشت: طرح نخلستان براي دانش‌آموختگان دانشگاهي که رشته‌هاي تحصيلي آنها بازار کار مناسبي ندارد، اجرا مي‌شود که آموزش مهارتي در حوزه‌هاي فناوري اطلاعات و ارتباطات در قالب دوره‌هاي يک تا چندماهه بر اساس استاندارد دوره و يک دوره سه ماهه کارورزي در مراکز پارک علم و فناوري و توسعه مهارت فرا مي‌گيرند.

وي از امضا تفاهم‌نامه بين دانشگاه شهرکرد، دانشگاه آزاد و دانشکده فني و حرفه‌اي براي ارائه آموزش با سازمان فني و حرفه‌اي خبر داد و گفت: آموزش‌هاي قابل ارائه در اين ۲ طرح در ۱۱ مرکز دولتي آمزوش فني و حرفه‌اي ارائه مي‌شود.

کريمزاده تعهد امسال براي دوره‌ کهاد را ۷۴هزار نفر ساعت عنوان کرد و گفت: امسال ۲۳۹ دانشجو در قالب ۵۴ هزار نفر ساعت آموزش ديدند.

به گفته وي، در طرح نخلستان نيز تعهد آموزش ۲۱۰ هزار نفر ساعت بود که امسال ۴۵۲ نفر در قالب ۱۸۰ هزار نفر ساعت آموزش فني و حرفه‌اي را فرا گرفتند.

وي اظهار داشت: بيشتر شرکت‌کنندگان در اين دوره آموزش را مردان تشکيل مي‌دهند و بيشتر در رشته‌هاي فني و مهندسي شرکت کردند.

به گزارش ايرنا، چهارمحال و بختياري افزون بر ۴۰ هزار دانشجو در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصيلي دارد.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها