فراخوان دعوت و مشارکت دهياران شهرستان شهرکرد درراستاي برگزاري طرح روستاي بدون بيکار

فراخوان دعوت و مشارکت دهياران شهرستان شهرکرد درراستاي برگزاري طرح روستاي بدون بيکار

فراخوان دعوت و مشارکت دهیاران شهرستان شهرکرد درراستاي برگزاری طرح روستاي بدون بيکار

کد خبر: 1478 تاریخ انتشار: 1395/09/14 12:32:15
نمایش: 1125
اخبار
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان به نقل از روابط عمومي مرکز آموزش فني و حرفه اي شهرکرد، جلسه فراخوان دعوت و مشارکت دهياران شهرستان شهرکرد در راستاي برگزاري طرح روستاي بدون بيکار با حضور مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان، رئيس مرکز آموزش فني و حرفه اي شهرکرد و جمعي از کارکان اداره آموزش ، پژوهش و برنامه ريزي استان در محل فرمانداري شهرستان شهرکرد برگزار گرديد.
در اين جلسه محمود تقي پور مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان ضمن تسليت به مناسبت ايام رحلت جانگداز نبي اکرم و نوادگان آن رسول بزگوار امام حسن  مجتبي (ع) و امام رضا (ع)  گفت: نظر به برگزاري سلسله جلسات کارشناسي متعدد به طور مشترک بين اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان، صندوق کارآفريني اميد و استانداري، بر آن شديم که طرح استاني روستاي بدون بيکار را از روستاها شهرستان هاي مختلف استان و از جمله شهرستان شهرکرد آغاز نمائيم.
وي به منظور بيان جزئيات مختصري از اين طرح گفت: با اميد به عنايت الهي، طرح روستاي بدون بيکار در قالب تفاهم نامه مذکور تبيين شده است و در قالب  گسترش و ساماندهي کسب و کار خانگي و خوداشتغالي و حمايت از افراد توانمند در ايجاد کسب و کارهاي ارزش آفرين در زير مجموعه پشتيبان ها، خوشه ها، شبکه ها و زنجيره ي توليدي با اولويت توليد بدون کارخانه در محيط هاي خانگي خصوصا در مناطق روستايي و محروم به مدت دو سال با همکاري دستگاه هاي ذيربط  اجرا مي گردد.
تقي پور اظهار داشت: امسال به طور آزمايشي تنها تعداد محدودي روستا براي اين طرح انتخاب مي گردند.
وي همچنين اضافه کرد: در اين طرح هدف کلي ما لحاظ کردن پتانسيل هاي هر روستا در راستاي اشتغال ساکنان همان روستا است.
وي اضافه کرد: اين طرح نوين با کارگروه هاي تخصصي در حال بررسي و پيگيري است و دغدغه اصلي ما از اجراي آن اشتغال ساکنان روستا و ممانعت از مهاجرت آنها به شهرها است.
وي بيان داشت: کليه مراحل اين طرح را مي توان از ابتدا تا انتها در غالب آموزش، توليد ، بازاريابي و فروش محصولات دانست.
وي اذعان کرد: بايد آموزش هاي ما در اين طرح زمينه اي صورت گيرد که هدفمند باشد و منجر به اشتغال شود.
در ادامه قهرمان آماره، رئيس اداره آموزش ، پژوهش و برنامه ريزي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان گفت: ضروري است دهياران محترم درخواست هاي خود را در خصوص رشته هاي بالقوه جهت فعاليت روستائيان ارائه دهند تا در برنامه نيازسنجي آموزشي که در روستاهاي اجرا ميگردد مدنظر قرار گيرد.
وي نيازسنجي آموزشي را طرحي ملي و فرا استاني دانست که مزاياي قابل توجهي جهت فروش محصولات و توليدات دستي روستائيان دارد.
 در انتها دهياران و نمايندگان روستائيان حاضر در جلسه به معرفي روستاي خود و پتانسيل هاي آن پرداختند و مصوب گرديد جلسه بعدي متعاقبا به اطلاع حاضرين رسانده شود.
 
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها