در سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايران صورت مي گيرد:ارائه آموزشهاي فني و حرفه اي در راستاي برنامه هاي دولت براي ايجاد اشتغال در كشور

کد خبر: 185 تاریخ انتشار: 1391/02/16
نمایش: 1238
اخبار

 

سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در راستاي برنامه هاي ايجاد اشتغال توسط دولت، بيش از 900 هزار نفر را در سه ماهه نخست سال، تحت پوشش آموزش هاي فني و حرفه اي قرار مي دهد.

دكتر كورش پرند، معاون وزيرتعاون، كار و رفاه اجتماعي و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور با اعلام اين خبر گفت: باتوجه به نقش تأثير گذار آموزشهاي فني و حرفه اي در ايجاد اشتغال و در راستاي برنامه دولت براي ايجاد اشتغال، امسال آموزش هاي فني و حرفه اي با تنوع و گستردگي بيشتري به اقشار مختلف جامعه ارائه مي شود.

وي افزود: اين آموزش ها در بيش از 600 مركز آموزشي دولتي و 17 هزار آموزشگاه آزاد خصوصي براي  گروه هاي مختلف هدف از جمله كارجويان در شهر و روستا، دانشجويان و فارغ التحصيلان دانشگاهي، شاغلان بخش هاي مختلف اقتصادي در حوزه هاي صنعت، كشاورزي، خدمات و فرهنگ و هنر، مددجويان زندانها و سربازان پادگانها اجرا مي شود.

رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور بيان داشت: باتوجه به نامگذاري امسال به نام سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني در راستاي برنامه هاي دولت براي صيانت از نيروي كار ايراني، آموزش هاي فني و حرفه اي در 186 مركز آموزش فني و حرفه اي جوار و بين كارگاهي در محل كارخانجات و مراكز توليدي و صنعتي براي شاغلان در اين بخش ها اجرا مي شود.علاوه بر آن از امكانات مراكز آموزش فني و حرفه اي دولتي و توان بخش خصوصي براي ارتقاي مهارت هاي شغلي نيروي كار استفاده مي شود.

 دكتر پرند يكي از رويكردهاي جدي اين سازمان در اجراي آموزش هاي فني و حرفه اي تقاضامحوري است، اضافه كرد: باتوجه به اينكه برنامه ايجاد اشتغال توسط دولت در بخش هاي مختلف اقتصادي صورت مي گيرد، اجراي آموزش هاي فني و حرفه اي نيز مبتني بر نياز اين بخش ها مي باشد كه تاكنون با برخي از اين بخشها از جمله صنعت نفت و گاز، صنعت ساختمان و بهينه سازي مصرف انرژي، فناوري اطلاعات، شركت هاي دانش بنيان، صنايع خودروسازي و... همكاري گسترده در اجراي آموزش هاي مورد نياز آنها داشته است.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها