تشکيل جلسه کميته اجراي تفاهم نامه همکاري سه جانبه (روستاي بدون بيکار ) با دهياران روستاهاي هدف طرح

کد خبر: 21476 تاریخ انتشار: 1395/09/22 01:26:11
نمایش: 1204
اخبار
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري، کميته اجراي تفاهم نامه همکاري سه جانبه استانداري، آموزش فني و حرفه اي و صندوق کارآفريني اميد درراستاي طرح روستاي بدون بيکار به رياست مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان برگزار شد.
در اين جلسه که با حضور مدير کل ، معاون ، رئيس و کارشناسان آموزش فني و حرفه اي استان و مدير و مسئولين صندوق کارآفريني اميد ، نماينده معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع انساني استاندار و دهياران روستاهاي پايلوت طرح برگزار گرديد، محمود تقي پور مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان با اشاره به اهداف از پيش تعيين شده جهت طرح مذکور ، بيکاري را ريشه بسياري از معضلات اجتماعي دانست و افزود ايجاد شغل ضمن بوجود آوردن ارزش افزوده و توسعه فردي و اجتماعي ، فرد را از بسياري از ناهنجاريهاي اجتماعي محافظت مي نمايد.
تقي پوربا اشاره به اهميت مهارت کار تيمي ، خواستار هماهنگي و همدلي مسئولين در جهت اجراي هدفمند طرح گرديد و افزود طرح روستاي بدون بيکار در قالب سياست گسترش و ساماندهي کسب و کار خانگي و خوداشتغالي و حمايت از افراد توانمند در ايجاد کسب و کارهاي ارزش آفرين در زير مجموعه پشتيبان ها، خوشه ها، شبکه ها و زنجيره ي توليدي با اولويت توليد بدون کارخانه در محيط هاي خانگي خصوصا در مناطق روستايي و محروم به مدت چهار سال با همکاري استانداري، اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان و صندوق کارآفريني اميد اجرا مي گردد و در اجراي اين طرح به فراخور نياز از ساير دستگاههاي مرتبط نيز جهت همکاري دعوت بعمل مي آيد.
در ادامه مديرصندوق کارآفريني اميد ضمن تبيين دستورالعمل اعطاي تسهيلات ، با اشاره به محدوديت منابع ، از پيگيريهاي صورت گرفته جهت تخصيص اعتبارات اجراي طرح خبر داد.
در ادامه کوهيان معاون آموزش و پژوهش و برنامه ريزي اداره کل ضمن بيان توضيحاتي در خصوص نحوه ارائه آموزشها در طرح روستاي بدون بيکار افزود پيش بيني ارائه آموزشهاي کارآفريني ، بازاريابي و ساير مهارتهاي کسب و کار در قالب بسته هاي مهارتي در اين طرح صورت گرفته است.
سپس آماره رئيس اداره آموزش ، پژوهش و برنامه ريزي به بيان مواردي در خصوص لزوم شناسايي ظرفيتها و پتانسيل هاي روستا ها ، انتخاب افراد داراي انگيزه و شرايط طرح ، پيش بيني محل برگزاري دوره ، اجراي دوره هاي مشاوره و هدايت شغلي و زمانبندي شروع طرح بيان نمود.
رئيسي نماينده معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع انساني استاندار نيز در اين جلسه با اشاره به لزوم مطالبه گر بودن دهياران ، خواستار تهيه فرم مشخصات و مستند سازي مشخصات روستا ، منابع انساني و معرفي بسته سرمايه گذاري روستا توسط دهياران شد و افزود استفاده از نظرات صاحبنظران و معتمدين روستا و مشاوره با کارآفرينان  ميتواند تاثير بسزايي در بهره وري اجراي طرح داشته باشد.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها