امضاي تفاهم نامه همكاري بين سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور

کد خبر: 251 تاریخ انتشار: 1391/09/01
نمایش: 1781
اخبار

 

تفاهم نامه همكاري بين سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در محل اين سازمان به امضا رسيد.

دكتر كورش پرند، معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور با اعلام اين خبر بيان داشت: اين تفاهم نامه در راستاي اجراي اسناد بالادستي به ويژه برنامه پنجم توسعه و سند راهبردي مهارت و فناوري سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و با هدف توسعه مهارت آموزي براي ايثارگران و خانواده هاي معززشان، منعقد شد.

رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور بيان داشت: برگزاري دوره هاي آموزش فني و حرفه اي، كارآفريني، دوره هاي آمادگي شغلي و به ويژه مشاغل خانگي مورد نياز جامعه هدف بنياد،  با رعايت استانداردها و آيين نامه هاي آموزشي سازمان،  جهت دستيابي آنان به مهارت هاي فني و تخصصي مورد نياز بازار كار از طريق همكاري دو دستگاه و بررسي و ارائه راهكار مشترك جهت ارتقاي سطح معيشت و زندگي جامعه هدف بنياد از طريق مهارت آموزي بخصوص در مناطق روستايي و عشايري كشور از زمينه هاي همكاري دو دستگاه بر اساس تفاهم نامه مذكور است.

دكتر كورش پرند تصريح كرد: خانواده هاي معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ساير ايثارگران مشمول طرح شاهد و كاركنان شاغل در بنياد، جامعه هدف تفاهم نامه مذكور است.

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در ادامه خبر داد: برگزاري دوره هاي آموزشي مورد نياز بنياد و صدور گواهينامه پس از اخذ حد نصاب نمره قبولي لازم ، ارائه كدهاي استاندارد آموزشي سازمان به بنياد جهت يكپارچه سازي و هماهنگي در ارائه آموزش هاي فني و حرفه اي و همكاري در صدور مجوز تاسيس آموزشگاه هاي آزاد  فني و حرفه اي براي موسسه فرهنگي ايثار ؛ با رعايت آيين نامه نحوه تشكيل و اداره آموزشگاه هاي فني و حرفه اي آزاد مصوب 18/5/1385 هيأت محترم دولت و دستور العمل اجرايي مصوب هيأت نظارت مركزي به تاريخ 14/6/1388 از جمله تعهدات سازمان در راستاي تفاهم نامه مذكور است.

دكتر كورش پرند افزود: اولويت دادن به جامعه هدف بنياد در پذيرش و بهره مندي از ظرفيت هاي آموزشي سازمان و بيمه مسؤوليت مدني كارآموزان در برابر حوادث حين آموزش نظير سايركارآموزان سازمان از ديگر تعهدات سازمان در راستاي تفاهم نامه مذكور است.

رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور بيان داشت : انجام نياز سنجي آموزشي و اعلام به سازمان ، معرفي واجدين شرايط جهت شركت در دوره هاي آموزش فني و حرفه اي، كارآفريني و آمادگي شغلي، پرداخت حق ثبت نام در دوره هاي آموزشي و حق شركت در آزمون طبق تعرفه مصوب سازمان و مطابق با قانون بودجه و تأمين اعتبارات مورد نياز بر اساس قيمت تمام شده جهت اجراي دوره هاي مورد نياز جامعه هدف بنياد  بر اساس قرارداد آموزشي در قالب ماده 17 قانون الحاق موادي به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت  از جمله تعهدات بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور است.

دكتر كورش پرند در ادامه افزود: برآورد دقيق نفر- دوره هريك از افراد جامعه هدف بر اساس نياز سنجي بعمل آمده و با عنايت به نقش سازمان بعنوان متولي آموزش هاي مهارتي، بنياد نسبت به دعوت از نماينده سازمان در ستاد برنامه ريزي امور فرهنگي - آموزشي فرزندان شاهد و ايثارگر اقدام نمايد از ديگر تعهدات بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور مي باشد.

رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور بيان داشت : به منظور نظارت بر حسن اجراي مفاد اين تفاهم نامه، کميته راهبري ملي و استاني،  نظارت و هماهنگي لازم را بعمل خواهند آورد و اعضاي كميته ملي در اولين جلسات مشترك برگزار شده در قالب صورتجلسه مشترك تعيين خواهند شد و اعضاي كميته هاي استاني با توافق مديران كل استان ها و نماينده  بنياد  مشخص خواهند شد.

وي تصريح كرد: در صورت بروز هرگونه اختلاف در اجرای تفاهم نامه و یا تأخیر و تعویق امور از سوی دو طرف، کمیسیون حل اختلاف متشکل از نمایندگان تام الاختیار سازمان و بنياد  تشكيل مي گردد و در خصوص مورد يا موارد اختلاف تصميم مقتضي اتخاذ مي نمايند و در صورت عدم توافق دو طرف از طريق مراجع ذي صلاح قانوني اقدام خواهد شد.

دكتر كورش پرند افزود: ساير شرايط و مواردي كه در اين تفاهم نامه پيش بيني نگرديده است، تابع احكام كلي و شرايط عمومي مربوط به تفاهم نامه ها و قوانين جاري كشور بوده و هيچ يك از دو طرف اجازه ندارند به جز در موارد حوادث غير مترقبه طبيعي از قبيل سيل، زلزله و .... تفاهم نامه را فسخ نمايند.

شايان ذكر است، مدت اجراي اين تفاهم نامه از تاريخ امضا 2 سال شمسي بوده و پس از بازنگري و اصلاح با توافق دو طرف قابل تمديد خواهد بود و اين تفاهم نامه در 9 ماده و 1 تبصره و در دو نسخه تهيه و تنظيم شد و به امضاي دو طرف رسيدكه هر نسخه حكم اصل را دارد.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها