امضاي تفاهم نامه همكاري آموزشي بين سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و انجمن صنفي دفاتر پيشخوان دولت استان تهران

کد خبر: 252 تاریخ انتشار: 1391/09/01
نمایش: 2302
اخبار

 

تفاهم نامه همكاري آموزشي بين سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و انجمن صنفي دفاتر پيشخوان دولت استان تهران امضا شد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان ، دكتر كورش پرند، معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور با اعلام اين خبر بيان داشت: به منظور اجراي صحيح وظايف كاركنان آن دفاتر و با در نظر گرفتن گسترش فناوری اطلاعات و نفوذ وسایل ارتباط از راه دور به عمق جامعه و آموزش شغلي متناسب با وظايف آنها و نيز تحقق تکالیف و اصول مصوب در آيين نامه نظام آموزش مهارت و فناوري جهت افزايش مهارت شاغلان، تفاهم نامه همكاري آموزشي بين دو طرف منعقد شد.

رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور بيان داشت: همكاري در طراحي، برنامه ريزي و راه اندازي سيستم منسجم و يكپارچه آموزشي در خصوص اجراي آموزش هاي استاندارد شغلي جهت بروز رساني و ارتقاي مهارت نيروي انساني مرتبط با مشاغل دفاتر پيشخوان خدمات دولت تهران از زمينه هاي همكاري دو مجموعه بر اساس تفاهم نامه مذكور است.

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در ادامه خبر داد: بررسي و تصويب استانداردهاي آموزشي و سرفصل هاي تخصصي آموزشي ارائه شده توسط انجمن صنفي بر اساس ضوابط و مقررات سازمان، همكاري سازمان در اجراي دوره هاي آموزشي کارکنان و کارفرمایان دفاتر پیشخوان دولت به صورت دوره هاي مجازي و حضوري و صدور مجوز ايجاد مركز آموزش جوار كارگاهي، بين كارگاهي مجازی و حضوری بر اساس ضوابط و مقررات سازمان برای انجمن صنفي از جمله تعهدات سازمان در راستاي تفاهم نامه مذكور است.

دكتر كورش پرند ادامه داد: همكاري در تهيه و تدوين محتواي فيلم هاي آموزشي و برگزاري آزمون و اعطاي گواهي نامه يا تاييديه معتبر به شركت كنندگان (درصورت قبولي در آزمون) توسط ادارات كل آموزش فني و حرفه اي استان ها مطابق مقررات از ديگر تعهدات سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور مي باشد.

رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور بيان داشت : نياز سنجي آموزشي و اعلام نياز هاي آموزشي شغلي جهت برگزاري دوره هاي آموزشي، تهيه و تدوين استانداردهاي آموزشي با همكاري كارشناسان سازمان بر اساس فرمت هاي سازمان ، تهيه و تدوين محتواي درسي، سرفصل هاي اختصاصي و فيلم هاي آموزشي و ثبت نام دوره هاي آموزشي در پورتال سازمان و پورتال انجمن صنفي از جمله تعهدات انجمن صنفي دفاتر پيشخوان دولت استان تهران است.

وي افزود: پرداخت هزينه ثبت نام در پورتال و آزمون توسط كارآموزان بر اساس ضوابط و مقررات سازمان، انجام امور ثبت نام دوره هاي آموزشي حضوری و مجازی كارآموزان فنی و حرفه ای در دفاتر پيشخوان خدمات دولت با دريافت هزينه از سوي كارآموزان بر اساس تعرفه هاي توافق شده با سازمان و دریافت هزينه هاي مرتبط با، از قبيل تهيه و تدوين فيلم آموزشي، استاندارد هاي آموزشي،  اجراي دوره هاي آموزشي، برگزاري آزمون، ارائه گواهينامه، استفاده از تسهيلات اعم از پرسنل، فضا و تجهيزات سازمان يا انجمن صنفي، هزینه های آموزشی از کارآموزان انجمن و واریز آن به حساب های تعیین شده از سوی سازمان و انجمن صنفي از ديگر تعهدات انجمن صنفي دفاتر پيشخوان دولت استان تهران است.

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در ادامه بيان داشت: برگزاري جلسات تعامل با شركت نمايندگان سازمان و انجمن صنفي پيرامون امور جاري آموزشي و سياستگذاري در قالب مفاد اين تفاهم نامه، تهيه و تدوين منابع آموزشي و كمك آموزشي مناسب از قبيل جزوه، فيلم، CD و... ، تهيه و تدوين و اجراي برنامه هاي آموزشي شامل دوره ها، كارگاه ها و سمينارهاي آموزشي مشترك و تامين مربي در رشته هايي كه به صورت حضوري برگزار مي گردد از تعهدات مشترك بين دو مجموعه در راستاي اجراي تفاهم نامه مذكور است.

دكتر كورش پرند افزود: اين تفاهم نامه در 7 ماده و در دو نسخه تنظيم گرديده است و هر يك از دو نسخه ها اعتبار واحد دارندكه از تاريخ امضا به مدت دو سال شمسي معتبر بوده و در صورت توافق هر دو طرف، قابل تمديد خواهد بود.

وي تصريح كرد: بازنگري، اصلاح يا تغييرات اساسي در مفاد اين تفاهم نامه با توافق دو طرف انجام مي پذيرد و در صورت بروز اختلاف در اجراي تفاهم نامه، كميسيون حل اختلاف متشكل از يك نماينده از طرف انجمن، يك نفر از طرف سازمان و يك نفر داور مرضي الطرفين كه با توافق هر دو طرف تعيين مي گردد تشكيل و موارد اختلاف را بررسي مي نمايد.

شايان ذكر است، سایر شرایط و مواردی که در این تفاهم نامه پیش بینی نگردیده است، تابع احکام کلی و شرایط عمومی مربوط به تفاهم نامه ها و قوانین جاری كشور بوده و برای طرفین لازم الاتباع خواهد بود.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها