به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، در راستای توسعهو استقرار نظام جامع مهارت و فناوری در سطح ملی اقدامات زیر را انجام داده است:
*مؤسسه علمی – کاربردی
سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بهره گیری از امکانات و ظرفیت های موجود خود، به عنوان یکی از متولیان اصلی نظام آموزش مهارت و فناوری، به منظور تربیت متخصصین واجد مهارت های شغلی و حرفه ای در راستای پاسخگویی به نیازهای بازار کار و تحقق مأموریت های مصرح در ماده 12 برنامه ی پنجم توسعه و همچنین اصلاح هرم تحصیلی و مهارتی سرمایه های انسانی مجموعه تحت پوشش خود و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با تدوین برنامه شماره 209030 در سند راهبردی سازمان، ایجاد و توسعه ی مراکز آموزش علمی-کاربردی و «مؤسسه ی آموزش عالی علمی-کاربردی مهارت» را در دستور کار خود قرار داد و توانست موافقت قطعی تأسیس مؤسسه را از شورای عالی گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه مورخ 30/8/1390 دریافت نماید.
* ایجاد 63 مرکز آموزش علمی– کاربردی تخصصی آموزش فنی و حرفه ای
سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با هدف ارتقای آموزش های دانشگاهی در سطوح مهارتی و پیوند آموزش های دانشگاهی با نیازهای بازار کار، مراکز آموزش علمی ـ کاربردی تخصصی فنی و حرفه ای را در مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور ایجاد و راه اندازی نموده است. مراکز آموزش علمی- کاربردی تخصصی فنی و حرفه ای در مرحله نخست در دو مقطع کاردانی و کارشناسی به تفکیک جنسیت، به دو صورت ترمی و پودمانی در رشته هایی همچون برق و الکترونیک، مکانیک خودرو، ماشین افزار، رایانه، شیلات، تأسیسات، جوشکاری، تکنولوژی کاربرد و نگهداری
ماشین های زراعی و باغی، ابزار دقیق و... به تربیت دانشجوی مهارتی می پردازند.
* جذب دانشجویان در مراکز آموزش علمی ـ کاربردی فنی و حرفه ای
در حال حاضر مؤسسه ی آموزش عالی علمی-کاربردی مهارت با 370 کد محل رشته تحصیلی در سراسر کشور پذیرای بیش از 9 هزار نفر دانشجو در 45 رشته مهارتی در مقاطع کاردانی و کارشناسی می باشد که این روند بر اساس سیاست های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در مسیری رو به رشد و تعالی تا تحقق کامل اهداف آن ادامه خواهد یافت.