از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور صورت گرفت: تدوین یکصد پودمان آموزشی بین سطوح تحصیلی درحوزه انرژی های تجدید پذیر

کد خبر: 296 تاریخ انتشار: 1391/11/14
نمایش: 2573
اخبار

 

در راستای اجرای تفاهم نامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با سازمان انرژی های نو ایران تا نون برای مشاغل شناسایی شده در حوزه ی انرژی های نو و تجدیدپذیر بیش از یکصد پودمان آموزشی بین سطوح تحصیلی و 23 عنوان استاندارد شغلی تدوین شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دکتر کورش پرند، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این خصوص بیان داشت: تفاهم نامه مذکور از تاریخ 26/4/91 برای مدت اجرای دوسال شمسی بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سازمان انرژی های نو منعقد شد.

دکتر پرند بیان داشت: در راستای اجرای تعهد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای برنامه ریزی در سطح کشور جهت اجرای دوره های آموزشی برای مشاغل شناسایی شده در حوزه ی انرژی های نو و تجدید پذیرتاکنون آموزش ضمن خدمت کارکنان مشاغل مربوطه به میزان 950 نفر- ساعت آموزش از جمله برگزاری کارگاه نیازسنجی فناوری انرژی های تجدید پذیر تحقق یافته است.

وی در ادامه ی سخنان خویش از پیگیری برای اخذ مجوز ارائه دوره کارشناسی ارشد فناوری انرژی های نو در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای این سازمان با همکاری سازمان انرژی های نو خبر داد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور همچنین بیان داشت: با توجه به این که بررسی و تأیید استانداردهای آموزشی و شغلی برای مشاغل وحرفه های شناسایی شده از سوی سازمان انرژی های نو ایران از دیگر تعهدات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور براساس تفاهم نامه مذکور می باشد،  تاکنون23 عنوان استاندارد انرژی های نو را تدوین نموده ایم.

دکتر پرند همچنین از تهیه یک پروپوزال و ارائه به ستاد انرژی های نو ریاست جمهوری برای تأمین منابع مورد نیاز جهت تدوین یکصد عنوان استاندارد شغلی خبر داد.

دکتر پرند بیان داشت: شناسایی متخصصان و تشکیل پنج کمیته فنی تخصصی با عناوین: باد و امواج، زمین گرمایی، انرژی خورشیدی، زیست توده و پیل سوختی، توسط شورای سیاست گذاری متشکل از اعضای مشترک دو دستگاه از دیگر اقدامات صورت گرفته در این راستا است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: اعضای کمیته های فنی- تخصصی مذکور از بین متخصصان دانشگاه ها، صنایع، دستگاه های و نهادهای دولتی و بخش خصوصی مرتبط انتخاب شده اند.

وی در خاتمه از شرکت مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در همایش تخصصی" شبیه سازی میزان انرژی استحصالی در مزرعه های بادی" که سازمان انرژی های نو ایران با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت نروژی نئون برگزار نمود، خبر داد.

 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها