رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: توسعه آموزش های مهارتی یکی از راهکارهای شکستن تحریم ها است

کد خبر: 299 تاریخ انتشار: 1391/11/14
نمایش: 2318
اخبار

 

دکتر کورش پرند، رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، روز شنبه مورخ 7/11/91 در همایش تجلیل از مدیران و مربیان بخش های دولتی و خصوصی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که در مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کشور برگزار شد، عملکرد سازمان آموزش فنی و حرفه ای را در زمینه های مختلف ارایه کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دکتر پرند اظهار داشت: این سازمان در زمینه بین المللی اقدامات ارزشمندی انجام داده ، به طوری که هم اکنون 20 میز برای رصد کردن آموزشهای مهارتی در کشورهای مختلف در این سازمان ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ارتباط نزدیکی در زمینه مهارت آموزی، با برخی کشورهای آسیایی و آفریقایی دارد.

دکتر پرند با بیان اینکه در آینده نزدیک افرادی از کشورهای افریقایی و آسیایی برای کسب آموزش مهارت به ایران می آیند، به کشورهای عراق و افغانستان اشاره کرد و گفت: در کشورهای عراق و افغانستان نیاز به آموزشهای مهارتی به خوبی احساس می شود و می توانیم این امر را در این کشورها محقق سازیم.

وی همچنین بر پیگیری راه اندازی و توسعه آموزشگاه های آزاد در خارج از کشور تأکید کرد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به استانداردهای آموزش مهارت در ایران گفت: استانداردهایی که در زمینه مهارت آموزی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای تدوین شده است، آنچنان از قابلیت بالایی برخوردار است که برخی از نهادهای بین المللی خواستار این استانداردها هستند.

وی یادآور شد: همچنین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، آموزش اتباع خارجی را از سال 2011 شروع کرده که هم اکنون هم ادامه دارد و نتایج خوبی در این زمینه حاصل شده است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در خصوص بین المللی کردن مدارک مهارت این سازمان گفت: برخی از رشته ها می توانند مدارک فنی و حرفه ای خود را بین المللی کنند.

که این امر برای حضور شرکتهایی که کارکنان ایرانی را استخدام و به کشورهای دیگر اعزام می کنند، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی بیان داشت: تربیت مربیان کشورهای جهان اسلام و ارائه آموزشهای شبیه سازی شده برای کشورهای اسلامی از دیگر اقداماتی است که در حوزه بین الملل از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورصورت می گیرد.

دکتر پرند در ادامه با بیان اینکه اگرنظام صلاحیت حرفه ای بدرستی پیاده شود، فرهنگ مدرک گرایی در کشور از بین می رود و با آموزشهای مهارتی، فرهنگ کار در کشور نهادینه خواهد شد.

وی با اشاره به سند راهبردی مهارت و فناوری که از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای تدوین شده ، بیان داشت: تیمی از کارشناسان برای رصد کردن انحراف از سند راهبردی تشکیل شده است.

یادآور می شود، سند راهبردی مهارت و فناوری با هشت راهبرد ،27 سیاست و بیش از 260 برنامه عملیاتی برای برنامه کاری پنج سال آینده سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تدوین شده است.

وی همچنین در خصوص آموزشگاه های فنی و حرفه ای  آزاد گفت: معاف کردن از مالیات برای آموزشگاه های آزاد از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور پیگیری شده است و این آموزشگاه ها باید آن را برای مصوبه نهایی پیگیری کنند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در خصوص اجرای آموزش های بازار محور؛ آموزش، تولید، بازاریابی و فروش که از الگوهای جدید آموزشی این سازمان است، با بیان اینکه رویکرد از عرضه محوری باید به سمت تقاضا محوری تغییر یابد، تأکید کرد: با توجه به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای از قابلیت بالایی در تولید برخوردار است، می تواند این محور را اساس کار قرار دهد و بسیاری از نیازهای خود را با دستان توانمند مربیان مهارت آموزی تولید کند.

وی با اشاره به حلقه آموزشی این مدل آموزشی بیان داشت: حلقه آموزشی که شامل آموزش، تولید و بازاریابی است، می تواند زنجیره تولید تا عرضه به بازار را طی کند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پایان با اشاره به اینکه با تلاش می توانیم فضاهای مطلوبی برای بستر آموزش در کشور فراهم کنیم، خطاب به مدیران و مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای امکانات بسیاری را در زمینه مهارت آموزی در کشور ایجاد کرده و باید از این امکانات به نحو مطلوبی استفاده کرد که در صورت غفلت فردا بسیار دیر است.

 

 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها