اولین همايش ملي نقش نماز در هشت سال دفاع مقدس در استان

کد خبر: 319 تاریخ انتشار: 1392/02/11
نمایش: 1198
اخبار

اولین همايش ملي نقش نماز در هشت سال دفاع مقدس، با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی؛ نماینده ولی فقیه و رئیس ستاداقامه نماز کشور، و سردار حسین سلامی؛ جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، و با حضور مسئولان كشوری و استانی، یادگاراندفاع مقدس، خانواده های معظم شهداء و اقشار مردم و بسیجیان، در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد.

در ابتدای همایش حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نماز سلاحی است که اگر به آن مجهز باشیم به طور یقین می توانیم در برابر جنگ نرم دشمن نیز ایستادگی کنیم.

سردار سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران٬ دفاع مقدس را صف آرایی حق علیه باطل برشمرد و گفت: خداوند در آن شرایط سخت به ملت ایران آموخت که ریشه های جاودانگی و عزت بر پیکره این جامعه استحکام می یابد.

در ادامه همایش نیز رئیس ستاد اقامه نمازکشور بر لزوم پذیرش ارکان و مبانی دین تأکید کرد و گفت: هر اصل و آموزه ای در اسلام اهمیت و جایگاه خود را دارد و نباید پرداختن به یکی از این آموزه ها سبب غفلت از انجام سایر اصول و برنامه های دین شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، افزود: نیازسنجی، مخاطب‌گزینی و اقدام‌فرهنگی با رویکرد جذاب و محتوای مناسب از مؤلفه‌های برگزاری یک همایش مؤثر در امر ترویج نماز محسوب می‌شود.

ایشان در ادامه بیان داشت: در ابتدای این همایش، حجت الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور اظهار داشت: دین اسلام مجموعه کاملی است که باید مبانی و اصول آن را قبول کرد و به کار گرفت.

وی با ارائه راهکارهایی برای بهتر برگزار شدن همایش ملی نقش نماز گفت: برگزاری این همایش در بخش‌های مختلف و با طیف مخاطب جداگانه تأثیرگذاری این اقدام فرهنگی را افزایش می‌دهد.

حجت‌الاسلام قرائتیخاطر نشان ساخت: در این همایش بایستی از اقشار تأثیرگذار در جامعه و افرادی که می‌توانند گامی در راستای ترویج فرهنگ نماز بردارند دعوت به‌ عمل آید.

بیش از 250 اثر و مقاله؛ شامل؛ 120 خاطره، 50 مقاله، 16 شعر، 33 داستان و داستانک، 32 وبلاگ و هفت فقره فیلم و عكس از سراسر کشور ( استان های اصفهان، تهران، چهارمحال و بختیاری، كرمانشاه، زنجان، مازندران، خراسان رضوی، همدان و فارس، و شهرهای كاشان، ورامین، قم و كرمان ) به دبیرخانه این همایش رسید.

محورهای این همایش؛ شامل مقاله نویسی ( نماز و فرهنگ ایثار و شهادت، نماز در وصیت نامه شهیدان، نقش نماز در جنگ نرم )، خاطره، عكس، فیلم كوتاه، داستانك و وبلاگ و موضوعاتی نظیر جلوه هایی از نماز رزمندگان، نمازجماعت در جبهه، مسجد و نماز جمعه به عنوان نماد مقاومت در جبهه بود.

همزمان با برگزاری این همایش ملی، نمایشگاه « مدرسه عشق » در قالب 14 غرفه و با موضوع آثار 2400 شهید استان چهارمحال و بختیاری نیز در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد برپا گردیده است.

نمایشگاه « مدرسه عشق » به مدت یک هفته، از ساعت 8 صبح تا نماز مغرب و عشاء، برای دیدار علاقمندان در مصلای شهرکرد دائر است.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها