سخنراني دكتر اسدا... عباسي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي نخستين همايش بين المللي مهارت آموزي و اشتغال، 23 ارديبهشت ماه 1392

کد خبر: 322 تاریخ انتشار: 1392/02/24
نمایش: 664
اخبار

 

بسم الله الرحمن الرحیم

سپاس خداوند متعال را که با فرو فرستادن آیات وحی الهی بر رسول بلند مرتبه اش، مسیری مستقیم و جاودانه را، در جهت تکامل، فراروی بشریت قرار داد.

خانم ها و آقایان، شركت كنندگان محترم در نخستين همايش بين المللي مهارت آموزي و اشتغال

 

سلام عليكم

خداوند را شاكريم كه در سالي كه به تدبير مقام معظم رهبري(مدظله العالي) به نام سال حماسه ی سیاسی و حماسه ی اقتصادی نامگذاري شده است شاهد حضور جمعي از نخبگان و پژوهشگران بين المللي و ايراني در عرصه مهارت آموزي و اشتغال هستيم.

حرکت ارزنده ی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مبنی بر برگزاری نخستين همایش بین المللی "مهارت آموزی و اشتغال "را در طلیعه ی سال 1392 , به فال نیک گرفته و ارج می نهیم. بدون شک برگزاری این همایش بین المللی, فرصت مغتنمی است برای تبادل اندیشه های علمی نخبگان, دانشگاهیان ,متخصصان و کارشناسان امر مهارت آموزی ؛ که با این تعامل و تبادل ایده ها واندیشه ها می توان با برنامه ریزی صحیح , در راستای توسعه ی فرهنگ مهارت آموزی ,ارزیابی و تطبیق استاندارد های آموزش های مهارتی با استانداردها و فناوریهای روز دنیا و بازنگری در روش های آموزش های عملی به منظور پویایی و بالندگی بیش ازپیش این سازمان و رسیدن به اهداف والای توسعه ی منابع انسانی کشور گام های مؤثری برداشت.

قطعاً،راه حل جامعه ی ما برای کاهش نرخ بیکاری، تربیت نیروی انسانی مجهز به مهارت است که قادر باشد علم و دانش تئوری را به کالا و خدمات قابل عرضه در اقتصاد کشور تبدیل نماید و از این مهمتر تربیت افراد خلاق و کارآفرین است که بتوانند با ایجاد ارزش افزوده و تولید ثروت، فرصت های شغلی پایداری برای دیگران ایجاد نمایند.

توسعه ی آموزش های مهارتی از طريق استقرار نظام آموزش مهارت و فناوري در کنار استقرار نظام صلاحیت حرفه ای و نظام احراز اشتغال می تواند ما را دردست یافتن به سهم برتر منابع انسانی بالنده و کارآفرین که در اسناد بالا دستی کشور , به ویژه در سند چشم انداز نیز به آن اشاره شده ؛ رهنمون سازد. دستیابی به این افق ستودنی، همدلی و عزم جدی مدیران و همکاران سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، همراه با تعامل فزاینده و فرابخشی با تمامی دستگاه های متولی اشتغال و صاحب نظران و کارشناسان را طلب می کند. در همین راستا از اصحاب رسانه و متولیان فرهنگی کشور می خواهم که برای توسعه ی فرهنگ مهارت آموزی به عنوان بازویی توانمند و اثر گذار در کنار سازمان آموزش فنی و حرفه ای و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی برای تحقق این عزم ملی و همچنین تحقق شعار «هر ایرانی یک مهارت» اقدامات بایسته ای انجام دهند.

در پایان ضمن تشکر و قدردانی از تلاشهاي دست اندر کاران همایش و آرزوی توفیق روزافزون برای کلیه ی همکاران گرامی ام در سازمان آموزش فنی و حرفه ای و ادارات کل تابعه ی استانی، انتظار دارم با اعتقادی راسخ در اجرای موفق "نظام آموزش مهارت و فناوری "بکوشند و با ایجاد انعطاف در انواع آموزش های غیر رسمی مهارتی و ایجاد جاذبه برای مخاطبین در استقرار این نظام برای یادگیری مادام العمر نیروی انسانی شاغل در تمام بخش ها و زیر بخش های اقتصادی و نظام اشتغال کشور، نهایت تلاش و همت خويش را معطوف دارند.

 

اسدالله عباسي        وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها