ششم مرداد ماه روز كار آفريني و آموزش هاي فني و حرفه اي

کد خبر: 346 تاریخ انتشار: 1392/05/06
نمایش: 2166
اخبار

به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان چهارمحال و بختیاری، 31 تیر تا 6 مرداد هرسال بعنوان هقته ملی مهارت نامگذاری می شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به این موضوع خاطر نشان ساخت: هفته مهارت که از تاریخ 31 تیر شروع و تا 6 مرداد ادامه دارد با اهداف مختلفی نامگذاری شده است.

مهندس نورالله سعیدی در ادامه افزود: كارآفريني، فرآينــدي است كه منجر به ايجــاد رضايتمندي و يا تقاضاي جديد مي گردد.كارآفريني عبارتسـت از فرآينـد ايجـاد ارزش از راه تشكيل مجموعه منحصر به فردي از منابع به منظور بهره گيري از فرصت ها.

وی كارآفرين را فردي تعریف کرد كه: مسئولیت اوليه وي جمع آوري منابع لازم براي شروع كسب و كار است و يا كسي كه منابع لازم براي شروع و يا رشد كسب و كاري را بسيج مي نمايد و تمركز او بر نوآوري و توسعه فرآيند، محصول يا خدمات جديد مي باشد، عنوان کرد.

ایشان توسعه، ترويج و ارتقاي فرهنگ مهارت آموزي در سال حماسه سياسي، حماسه اقتصادي، ايجاد انگيزه و عزم ملي براي دستيابي به فرصت هاي شغلي پايدار و اطلاع رساني، هدايت و فراگير نمودن هرچه بيشتر آموزش هاي مهارتي در سطوح مختلف را از اهداف مهم ششم مرداد ماه امسال برشمرد و بیان کرد: آموزش هاي مهارتي، افزايش توان ملي و تحقق حماسه اقتصادي، آموزش هاي مهارتي، توانا در توليد علم و فناوري و تحقق افق چشم انداز 1404، آموزش هاي مهارتي، تحقق سهم برتر منابع انساني در توليد ملي و افق چشم انداز 1404، آموزش هاي مهارتي همگام با آموزش هاي دانشگاهي، آموزش هاي مهارتي نوانديشي و پويايي فكري و اجتماعي، آموزش هاي مهارتي، مشاركت بخش خصوصي و ايجاد فرصت هاي برابر و كارآفريني و ترويج آموزش هاي فني و حرفه اي از مهترین عناوین روزهای هفته مهارت می باشند.

در انتها مهندس نورالله سعیدی گفت: آموزش های فنی و حرفه ای فعالیت هایی هستند که فرد را برای احراز مشاغل فنی و حرفه ای آماده می کند و کارایی او را در انجام چنین مشاغلی افزایش می دهد . بنابراین برای فارغ التحصیلان رشته های مختلف فنی و حرفه ای به دلیل کار در کارگاه های مختلف و آشنایی با دستگاه ها و ابزارآلات فنی و صنعتی و نحوه ی استفاده از آنها زمینه کاریابی و اشتغال بیش از سایر رشته ها می باشد و این فارغ التحصیلان می توانند با کار در کارخانجات تولیدی و مراکز خدماتی ؛ شرکت ها و ادارات و یا با تأسیس کارگاه های خصوصی و تعاونی های تولیدی ؛ مشغول به کارشوند.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها