دکتر کورش پرند، معاون وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و ریيس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در برنامه زنده صدا و سیمای شبکه استانی چهارمحال و بختیاری، نحوه برگزاری مرحله استانی چهاردهمین مسابقات ملی مهارت در سراسر کشور را تشریح کرد.

کد خبر: 357 تاریخ انتشار: 1392/06/18
نمایش: 1912
اخبار

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ی استان چهارمحال و بختیاری، دکترکورش پرند، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئيس سازمان آموزش فنی وحرفه ی کشور در گفتگوهای تلفنی با خبر ساعت 16 رادیو و خبر ساعت20 سیما از شبکه استانی جهانبین استان چهارمحال و بختیاری، ابعاد برگزاری مرحله استانی چهاردهمین مسابقات ملی مهارت در سراسر کشور را برای شنوندگان بازگو نمود.

ریيس سازمان آموزش فنی وحرفه ی کشور با اشاره به سوابق اجرایی مسابقات در سطوح داخلی وبین المللی عنوان داشت، مسابقات مهارت هرساله در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی برگزار می شود که مرحله شهرستانی چهاردهمین مسابقات ملی  مهارت، سوم خرداد ماه در سراسر کشور برگزارشد و مرحله استانی 14 و 15 شهریور ماه و مرحله کشوری 5 تا 8 آبان ماه سال جاری برگزار می شود.

معاون وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی کشور ادامه داد: جوانان ماهر شامل کارآموزان و آموزش ديدگان آموزش فنی و حرفه ی ، هنرجويان آموزش و پرورش در رشته های کار و دانش، فنی و حرفه ای و نظری ، دانشجويان آموزشکده های فنی و حرفه ای و آموزش عالی و همچنين کارگران واحدهای صنعتی و صنفی از ثبت نام کنندگان این دوره از مسابقات مهارت بوده اند.

 رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ی کشور در ادامه خاطر نشان ساخت: در مرحله استانی این مسابقات تعداد5028 نفردر این دوره در سطح مراکز استانها در  28 رشته مهارتی با یکدیگر به رقابت می پردازند که نفرات برگزیده ونخبه این رشته ها به مسابقات کشوری که در آبان ماه برگزار می گردد راه خواهند یافت.

دکتر پرند با اشاره به کسب مقام چهارم جمهوری اسلامی ایران در چهل و دومین مسابقات  جهانی مهارت که در آلمان ودر سال 2013 برگزار شد اظهارداشت: برگزیدگان  کشوری   چهاردهمین وپانزدهمین مسابقات ملی در چند رشته منتخب به چهل وسومین مسابقات جهانی مهارت که در سال 2015 در کشور برزیل برگزار می شود اعزام خواهندشد.

وی در ادامه عنوان کرد: مرحله استانی چهاردهمین مسابقات مهارت در  28 رشته شامل: آجرچيني، رباتيك (تيمي 2 نفره)، كابينت سازي (چوبي)،اتصالات چوبي، جواهر سازي، خیاطی ( فناوری مد)، قنادی (شیرینی پزی)، فناوري اتومبيل، آشپزی، نقاشی خودرو، طراحي فضاي سبز (تيمي 2 نفره)، تبرید و تهویه، فناوري اطلاعات – مدیریت سیستم های تحت شبكه، فناوري طراحي گرافيك، ساخت وتوليد (تيمي 3 نفره) ، مكاترونيك (تيمي 2 نفره) ، طراحي مهندسي مكانيك، تراش CNC، فرز CNC، فناوري اطلاعات- راه کارهای نرم افزاری برای تجارت، جوشكاري، كاشي كاري ديوار و كف، صافکاری خودرو، لوله كشي و گرمايشي، الكترونيك، طراحي وب، تاسیسات الکتریکی، كنترل صنعتي برگزار شد.

دکتر کورش پرند، معاون وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و ریيس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور، تبادل تجربيات و نظرات نظامهاي آموزش فني و حرفه اي از طريق سمينار، اجلاس و مسابقات به منظور ارتقاء مهارت جوانان و نيروي كار-  اشاعه اطلاعات در زمينه استانداردهاي ملي مهارت- تشويق جوانان براي آموزش هاي متناسب با شغل- ايجاد تسهيلات در ارتباطات و ديدارها ميان مسئولين و كارشناسان سازمانهاي آموزش فني و حرفه اي در سراسر دنيا و ترغيب در امر تبادل اطلاعات و تجارب ميان جوانان متخصص در سراسر دنيارا  ازاهداف سازمان جهت برگزاري این مسابقات برشمرد.

بنا براین گزارش، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان نماينده ايران درسازمان جهاني مهارت(WSI)به طورسالانه مسابقات ملی مهارت را در کشور  برگزارنموده و برگزيدگان آن را جهت شرکت درمسابقات جهانی مهارت که هر دو سال یکبار در یکی از کشورها برگزار می شود، اعزام می نمايد.

شایان ذکر است، برگزیدگان نهایی چهاردهمین و پانزدهمین مسابقات ملی مهارت درچند رشته منتخب  به چهل و سومین  مسابقات جهانی مهارت که در سال 2015 در کشور  برزیل برگزار  می شود، اعزام خواهند شد.

در چهل و دومین مسابقات جهاني مهارت-  آلمان  2013 که تیر ماه سال جاری در لایپزیک آلمان برگزار شد، تيم ملی مهارت آموختگان كشور توانستند، در اين دوره از مسابقات مهارت با كسب رتبه دوم رشته های رباتیک و جواهرسازی و رتبه سوم رشته ی طراحی وب و همچنین 8 مدالیون افتخار در رشته هاي مکاترونیک، طراحی مهندسی مکانیک CAD، الکترونیک، جوشکاری، راهکارهای تجاري درنرم افزار، فناوری اتومبیل، مدیریت سیستم های تحت شبکه و فناوری طراحی گرافیک با 2 رتبه ارتقا نسبت به دوره قبل در رتبه بندی میانگین امتیازات تیمی مقام چهارم جهاني را كسب نمايند.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها