پيام وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي به چهاردهمين دوره مسابقات ملي مهارت کشوری

کد خبر: 375 تاریخ انتشار: 1392/08/05
نمایش: 1764
اخبار

بسم الله الرحمن الرحيم

جوانان ايران عزيز، مي دانم در قلب هاي پرشور وخروشان شما، جز عشق به سربلندي ايران با همه تمدن و تاريخش موج نمي زند و آرزوي شما جز افزون شدن قدرت، ثروت، منزلت و اعتبار اين سرزمين نيست. شما نيك مي دانيد كه در فضاي دنياي امروز كه رقابت اقتصادي، عامل تعيين كننده سرنوشت كشورهاست، مهارت هاي نيروي انساني براي بالا بردن كيفيت نيروي كار، چنان اهميتي دارد كه جز با دست يافتن به نيروي كار با مهارت، نمي توانيم در عرصه بين المللي به آمال و آرزوهاي خود جامه عمل بپوشانيم. بر همين مبناست كه بر اساس سند چشم انداز 20 ساله کشور« برخورداری از دانش پيشرفته، توانا در توليد علم و فناوري، متکي بر سهم برتر منابع انساني و سرمايه‌ي اجتماعي در توليد ملي» از اهداف راهبردي نظام جمهوري اسلامي ايران قرار گرفته است. در حالي كه به تك تك شما افتخار مي كنم، آن دسته از شما جوانان را كه در راه مهارت آموزي گام بر مي داريد، مي ستايم و از اين كه در مسير اعتلاي كشور خويش گام برمي داريد، دوست مي دارم.

در دنياي امروز كشوري قدرتمند است كه توانمندسازي شهروندانش را به انحاي مختلف انجام مي دهد و آموزش هاي فني و حرفه اي در توانمندسازي افراد از طريق مهارت و آماده سازي شهروندان براي ورود به بازار كار، ارزشي انكار ناشدني دارند، يقيناً شما جوانان ماهر كشور كه تجلي و تبلور چنين آموزش ها و كسب مهارت ها هستيد، سرمايه هاي مهم جامعه ايران به شمار مي آييد.

روزگاري آرش، جان خويش را در تير نهاد و كمان كشيد تا منزلت، شوكت و گستره ايران را پاس دارد. ديرزماني پس از او جواناني از جنس شما جان خويش را فدا كردند تا مرزهاي اين كشور را در برابر دشمن خارجي حفظ كنند و امروز خويشتن را از نسل همان بزرگان بدانيد كه مي كوشيد تا دشمن بيكاري، فقر و ناتواني اقتصاد ملي را به سهم خويش از پا در آوريد.

اکنون که در آستانه برگزاري چهاردهمين مسابقات ملي مهارت به عنوان يكي از رويدادهاي مهم علمي قرار گرفته ایم؛ بسيار خرسندم كه شاهد حضور جمع گسترده اي از جوانان نخبه مهارتي هستم كه با علاقه و عشق، نه فقط براي شركت در يك رقابت مهارتي، بلكه براي نمايش توانمنديهاي عظيم نيروي انساني كشور، در اين مسابقات شركت كرده اند.

امیدوارم اكنون كه تدبير و اميد در سرلوحه انجام امور قرار گرفته است، در سایه الطاف حضرت باریتعالی و با تلاش و كوشش شما جوانان ماهر، مربيان تلاشگر و همه دست اندركاران امر مهم آموزشهاي مهارتي، بتوانیم شاهد دستيابي كشور به جايگاه شايسته آن براساس سند چشم انداز 20ساله باشيم.

اما سخن آخرم با شما از جنس ديگري است. مهارت هاي شما وقتي به ابزاري كارآمد بدل خواهد شد كه با شعله اي سوزان از مهر مردم و عشق به هويت، تاريخ، دين اسلام عزيز و ارزش هاي انساني بنيادين اين سرزمين و مردمانش درآميزد. از اين رو براي شما ذهن هايي خلاق، دستاني ماهر و قلب هايي كه از مهر و عشق مي سوزد، آرزو مي كنم. آن گاه كه اين مهر و عشق ما را در برگيرد دست به دست هم دهيم به مهر و ميهن خويش را كنيم آباد.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها