مشاور رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: بر اساس آمارهای موجود، 75 درصد جویندگان کار در کشور فاقد مهارت لازم حرفه ای هستند.

کد خبر: 377 تاریخ انتشار: 1392/08/09
نمایش: 2430
اخبار

مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان آموزش و فنی کشور در حاشیه برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت در گفت وگو با روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان چهارمحال و بختیاری، افزود: آموزش فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال مولد و پایدار و ایجاد زمینه رشد و توسعه موثر است.

دکتر رضا براتی،  داشتن مهارت فنی و حرفه ای را در کنار تحصیلات دانشگاهی از ضروریات بازار کار امروز برشمرد و گفت: داشتن فن و تخصص حرفه ای مهم ترین معیار برای ایجاد اشتغال است.

ایشان در ادامه ضافه کرد: رسانه ها در ترویج و توسعه فرهنگ مهارت و آموزش مهارت های فنی و حرفه ای نقش مهمی را ایفا می کنند.

براتی همچنین با بیان برگزاری مسابقات مسابقات ملی مهارت، افزود: چهاردهمین دوره این مسابقات در سه مرحله شهرستان، استانی و ملی برگزار شده که در این مرحله مرحله ملی است و نفرات برتر به مسابقات ملی جهانی اعزام می شوند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات، 35هزار و 682 نفر درخردادماه امسال با همدیگر رقابت کردند که از این تعداد پنج هزار و32نفر به مسابقات استانی راه یافتند.

دکتر براتی گفت: در مرحله استانی نیز 575 شرکت کننده برتر در 28 رشته انتخاب شدند که از این تعداد، 501 مرد و 74 زن بودند.

مشاور رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: نفرات برتر این دوره از مسابقات و نفرات برتر مسابقات سال آینده در المپیاد مهارت در سال 2015در برزیل با نمایندگان 60کشور جهان به رقابت می پردازند.

شایان ذکر است اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان چهارمحال و بختیاری در چهاردهمین دوره مسابقات ملی مهارت با 17 شرکت کننده در 15 رشته در این مسابقات شرکت کرده است.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها