مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان چهارمحال و بختیاری: آموزش فني و حرفه‌اي مستمر روستاييان با هدف توانمندسازي براي ارائه و استفاده از خدمات نوين و مشاركت در فعاليت هاي صنعتي و بهبود كيفيت توليدات توسط این اداره کل در حال پیگیری است.

کد خبر: 401 تاریخ انتشار: 1392/10/09
نمایش: 639
اخبار

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، در دیدار مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای این استان با فرماندار جدید شهرستان فارسان، اهدف طرح آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به شهرها و روستاهای زیر بیست هزار نفر جمعیت مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به بند 8 ماده 194 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران گفت: از آنجا که موضوع اشتغال یکی از دغدغه های نظام و دولتمردان کشوری می باشد و به سبب آنکه یکی از راههای برون رفت از خیلی مشکلات ایجاد شده در جامعه مسئله اشتغال می باشد، به سبب اهمیت داشتن آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای در کشور ماده 194 قانون پنجساله پنجم توسعه کشور به این موضوع بصورت اکمل تاکید فراوان داشته است.

نورالله سعیدی در ادامه بیان داشت: یکی از اهدافی که سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بصورت جدی در حال پیگیری است بحث آموزش های مهارتی به افراد ساکن در شهرها و روستاهای زیر 20 هزار نفر جمعیت است تا بتوان با بحث مهارت آموزی به این مخاطبین جامعه ی کار آفرین و مهارت آموخته داشته باشیم.

ایشان در ادامه  به ماده 194 این قانون اشاره کرد و گفت: بر اساس این قانون دولت مكلف است به منظور بهبود وضعيت روستاها در زمينه سياستگذاري، برنامه‌ريزي، راهبري، نظارت و هماهنگي بين دستگاههاي اجرائي، ارتقاء سطح درآمد و كيفيت زندگي روستائيان و كشاورزان و كاهش نابرابري‌هاي موجود بين جامعه روستايي، عشايري و جامعه شهري، حمايت لازم را از اقدامات لازم را بعمل آورد و در یکی از این بندها آموزش فني و حرفه‌اي مستمر روستاييان با هدف توانمندسازي براي ارائه و استفاده از خدمات نوين و مشاركت در فعاليتهاي صنعتي و بهبود كيفيت توليدات مورد تاکید قرار گرفته است.

در خاتمه مقرر گردید تا جلسخ ای مشترک بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استا و فرمانداری شهرستان فارسان و دیگر سازمان ها، نهادها و ارگانهای دولتی و خصوصی که در رابطه با این طرح میتوانند اثر گزار باشند برگزار گردد.

شایان ذکر است دو شهرستان فارسان و بروجن بعنوان پایلوت جهت طرح ملی آموزش های مهارتی به افراد ساکن در شهرها و روستاهای زیر 20 هزار نفر جمعیتاز طرف این اداره کل در استان مد نظر قرار گرفته اند.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها