از سوي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور : برگزاري مسابقات آزاد مهارت در رشته جوشکاري

کد خبر: 408 تاریخ انتشار: 1392/11/06
نمایش: 2425
اخبار

معاون پژوهش و برنامه­ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه­ای كشور از برگزاری مسابقات آزاد مهارت در رشته جوشكاري خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور، دکتر یداله مهرعلی­زاده، معاون پژوهش و برنامه ریزی اين سازمان در خصوص نحوه ثبت نام مسابقات آزاد مهارت در رشته جوشكاري بيان داشت: ثبت نام مسابقات مذكور از طریق سامانه Advari.irantvto.ir WWW. از تاريخ 92/11/26 تا 92/12/13صورت مي گيرد.

وي در خصوص روش اجرای مسابقات مذكور تصريح كرد: مسابقات آزاد جوشكاري در دو مرحله كتبي و عملي برگزار مي شود كه زمان برگزاری آزمون کتبی اين مسابقات مورخ 92/12/23 و زمان برگزاري آزمون عملي از تاريخ93/2/13 تا 93/2/25 است.

معاون پژوهش و برنامه­ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه­ای كشور افزود: مرحله شهرستانی به صورت آزمون کتبی در مراکز آموزش فنی و حرفه­ای شهرستان­های کشور و مرحله ملي به صورت متمرکز در اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان تهران برگزار مي شود.

دكتر مهرعليزاده افزود: تمامي افرادي كه داراي مهارت جوشكاري هستند، بدون شرط سني مي توانند در مسابقات مذكور شركت كنند.

وي خبر داد: اين مسابقات در سه گروه جوشكاري در فرايند SMAW، جوشكاري در فرايند GMAW و جوشكاري در فرايند GTAW برگزار مي شود.

وي افزود: اين مسابقات در مرحله اول بصورت كتبي بوده و نفرات حائز حد نصاب به ترتيب نمره كتبي تا سقف 300 نفر در هر گروه مسابقات به مرحله عملي راه مي يابند و امتياز نهايي براي تعيين برگزيدگان، تنها نمره عملي كسب شده مي باشد.

دكتر مهر عليزاده بيان داشت: ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در کشور، جلب نظر بنگاه­هاي اقتصادي، صنايع و صنوف در ارتقاي مهارت شاغلان، ايجاد فرصتي مناسب جهت تبادل فني و تجارب حرفه­اي بين شاغلان و بنگاه­های اقتصادی، شناسايي كمبودهاي موجود در آموزش­هاي فني و حرفه­اي براي شاغلان و برنامه­ريزي براي رفع آنها، به­ هنگام سازي دانش و توانايي شاغلان، شناسايي نخبگان و استادكاران مهارتي، فراهم سازی امکان حضور نخبگان مهارتی در مسابقات بین المللی از اهداف برگزاري مسابقات آزاد مهارت است

وي در بیان سیاست های اجرایی این مسابقات چنین عنوان كرد: بر اساس نیازصنایع فعالیت جدیدی در سازمان با همکاری مستقیم بنگاه های اقتصادی و صنفی در راستای گسترش فرهنگ مهارت آموزی و ترویج مهارت با عنوان مسابقات آزاد مهارت وبه صورت تک رشته ای , بدون محدودیت سنی در کشور شروع شده است.

معاون پژوهش و برنامه­ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه­ای كشور افزود: در این زمینه و برای اولین بار سازمان    آموزش فنی و حرفه­ای قصد دارد با مشارکت و حضور بنگاه­های اقتصادی و صنفی با برگزاری مسابقات آزاد در رشته جوشکاری به معرفی جوشکاران برتر ملی اقدام كند.

دكتر مهرعليزاده بيان داشت:  چنین اقدامی با عنايت به تغييرات مستمر فناوري و تكنولوژي و تأثير ارتقاي مهارت اي شاغلان در همسويي با اين تغييرات برای توسعه اقتصادی کشور اهمیت فراوانی دارد. لذا برگزاري مسابقات ملي مهارت ويژه شاغلان آزاد و دولتی فرصتي را براي دستيابي به خلاء موجود آموزشي ، ارتقاي فرهنگ مهارت آموزي و توانمندي هاي مهارتي در شاغلان بنگاههاي اقتصادي فراهم مي سازد.

معاون پژوهش و برنامه­ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه­ای كشور ادامه داد: در راستای منشور تنظیم شده و هماهنگی های به عمل آمده توسط دفتر آموزش در صنايع و دفتر مسابقات بین المللی مهارت اين سازمان با بنگاه­های اقتصادی و صنفی، سازمان در نظر دارد، اولين دوره اين مسابقات را در رشته جوشكاري، در تمامی رده­های سنی بزرگسالان و شغلی را اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان تهران برگزار كند.

دكتر مهر عليزاده ادامه داد: بنگاه های اقتصادی و صنفی از حاميان برگزاري مسابقات مذكور هستند.

معاون پژوهش و برنامه­ریزی سازمان آموزش فنی و حرفه­ای كشور در خاتمه بيان داشت: به نفرات و همچنین شرکت های برتر با لحاظ شرکت کنندگان آن شرکتها جوایز نفیس پرداخت می شود.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها