اجراي طرح روستاي بدون بيکار در روستاي کران از توابع شهرستان فارسان

اجراي طرح روستاي بدون بيکار در روستاي کران از توابع شهرستان فارسان

اجرای طرح روستای بدون بیکار در روستای کران از توابع شهرستان فارسان

کد خبر: 41514 تاریخ انتشار: 1395/11/16
نمایش: 960
اخبار
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان، افتتاحيه طرح روستاي بدون بيکار در شهرستان فارسان روستاي کران با حضور فرماندار فارسان و امام جمعه فارسان و مدير کل آموزش فني و حرفه اي به همراه دهيار و بخشدار مرکزي شهرستان  فارسان اجرا گرديد.
تقي پور مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان گفت: در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص اجراي اقتصاد مقاومتي طرح روستاي بدون بيکار به صورت پايلوت در استان و جهت 15 روستا با هدف ريشه کني بيکاري در اين روستاها اجرايي گرديد که از مراحل اجراي اين طرح مي توان به انعقاد تفاهم نامه و همکاري سه جانبه، شناسايي روستاهاي هدف طرح، نيازسنجي آموزشي در روستاهاي مذکور هماهنگي با فرمانداران، دهياران در راستاي اجراي بهينه طرح و شروع دوره هاي آموزشي اشاره نمود. وي در ادامه با اشاره به برگزاري افتتاحيه دوره هاي آموزشي طرح مذکور در شهرستان فارسان و روستاي کران افزود اين طرح براي اولين بار در کشور اجرا مي گردد و دوره اجراي طرح دو ساله (چهار سال تمديد) پيش بيني شده و در صورت موفقيت اين طرح مي توان آن را به کليه مناطق کمتر توسعه يافته تعميم داد. تقي پور با اشاره به اين که با همکاري استانداري و صندوق کارآفريني اميد ساير ملزومات اجراي طرح از قبيل مجوزهاي لازم، تسهيلات و .... را در برنامه ريزي صورت گرفته پيش بيني شده است ادامه داد به مرور و در جريان اجراي طرح از همکاري ساير دستگاههاي ذيربط مانند جهاد کشاورزي، صنعت و معدن و تجارت و ... نيز در راستاي اجراي موثر طرح استفاده مي گردد.
مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان با اشاره به نقش موثر روستاها در توسعه استان آموزش منابع انساني را يکي از مهمترين رويکردها در راستاي نيل به اهداف اقتصاد مقاومتي دانست و افزود افزايش توليد رابطه تنگاتنگي با آموزش نيروي کار دارد و با مهارت آموزي مؤثر مي توان گامهاي موثري در توسعه اقتصادي کشور برداشت.
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها