دکتر روحاني در جلسه هيات بيان داشت:مدرک و استانداردهاي سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور بايد براي مردم اطمينان آور باشد/ هدف نهايي از توسعه مهارت ها افزايش اشتغال پايدار در جامعه است

کد خبر: 41536 تاریخ انتشار: 1395/12/09
نمایش: 622
اخبار
هيات وزيران در جلسه عصر يکشنبه خود به رياست حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني رييس جمهوري، به بررسي گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي درخصوص الزامات توسعه و نيازهاي آموزش فني و حرفه اي کشور و نيز وضعيت بازار کار کشور پرداخت.
به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت ،رييس جمهوري ، آموزش فني و حرفه اي را مقوله اي مهم در توسعه اشتغال، ارتقاي بهره وري و پيشرفت اقتصادي و اجتماعي کشور دانست و بر تلفيق آموزش هاي نظري و عملي و روزآمدي و سازگاري آموزش ها با محيط هاي واقعي کار تأکيد کرد.
دکتر روحاني اظهار داشت: مدرک و استانداردهاي اين سازمان بايستي براي مردم اطمينان آور باشد و با توسعه مشارکت بخش خصوصي و مراقبت از رعايت استانداردهاي لازم مهارت، تحول بزرگي را در جهت توانمندسازي نيروي انساني و تقويت اشتغال در جامعه سازماندهي کرد.
رييس جمهوري هدف نهايي از توسعه مهارت ها را افزايش اشتغال پايدار در جامعه ذکر کرد و تعميم آموزش مهارت به بخش هاي وسيع تر از جامعه را ضرورت امروز و فرداي کشور دانست.
دکتر روحاني همچنين از دست اندرکاران سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور قدرداني کرد.
در گزارش ارايه شده از سوي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي به هيات دولت ، با اشاره به لزوم بهسازي و نوسازي زيرساخت هاي فني و حرفه اي کشور، به مقايسه رشد اقتصادي و تعداد کارآموزان آموزش هاي مهارتي پرداخته  شده است.
تجربه کشورهاي پيشرو در تحول ساز و کار آموزش مهارتي نشان مي دهد دولت به عنوان توسعه و تنظيم گر آموزش هاي مهارتي و بخش خصوصي به عنوان مجري آموزش اقدام کرده اند تا با توجه به نيازهاي متغير کار، آموزش لازم را ارايه دهند.
سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور به منظور سفارش پذير کردن و تقاضا محور نمودن آموزش هاي مهارتي، با بيش از ۱۰۰ دستگاه اجرايي دولتي و غير دولتي تفاهم نامه منعقد نموده است، که نتيجه آن تدوين بيش از ۲۰۰ استاندارد آموزش مهارت و آموزش يک ميليون و ۸۰۴ هزار و ۹۶۹ نفر طي سال هاي ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ بوده است

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها