بررسي روند اجراي طرح روستاي بدون بيکار در جلسه اي با حضور استاندار چهارمحال و بختياري

کد خبر: 41557 تاریخ انتشار: 1396/01/19 14:55:45
نمایش: 2376
اخبار
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري ،مدير کل آموزش حرفه اي استان در جلسه اي با حضور استاندار ، معاونين استاندار و جمعي از مديران استان به تشريح فعاليتهاي صورت گرفته در راستاي اجراي طرح روستاي بدون بيکار در استان پرداخت.
تقي پورخواستار هماهنگي و همدلي مسئولين در جهت اجراي هدفمند طرح گرديد و افزود طرح روستاي بدون بيکار در قالب سياست گسترش و ساماندهي کسب و کار خانگي و خوداشتغالي و حمايت از افراد توانمند در ايجاد کسب و کارهاي ارزش آفرين با اولويت توليد بدون کارخانه در محيط هاي خانگي خصوصا در مناطق روستايي و محروم به مدت چهار سال با همکاري استانداري، اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان و صندوق کارآفريني اميد اجرا مي گردد و در اجراي اين طرح به فراخور نياز از ساير دستگاههاي مرتبط نيز جهت همکاري دعوت بعمل مي آيد.
وي با اشاره به برنامه هاي اين اداره کل در بخش هاي  توسعه آموزشها در حوزه مشاغل خرد و کسب و کارهاي کوچک و متوسط، توانمندسازي و ارائه آموزش هاي مهارتي به روستائيان و توانمندسازي مهارتي در مناطق کمتر توسعه يافته ، سياستگذاري در اين بخشها را در راستاي اقتصاد مقاومتي ، توليد و اشتغال دانست.
مدير کل آموزش حرفه اي استان با اشاره به نقش استانداري و صندوق کارآفريني اميد در اجراي اين طرح ، دهياران روستاهاي پايلوت را با توجه به اينکه نيازسنجي حرفه ها و انتخاب رشته مورد نظر جهت اجرا با نظر آنها انجام مي گيرد از تاثير گذارترين عوامل اجراي اين طرح دانست و افزود اجراي اين طرح نيازمند همکاري فرابخشي و تعامل همه جانبه دستگاههاي ذيربط مي باشد.

وي با اشاره به کوتاه بودن پروسه اشتغال در اين طرح ، نقش فرد را در تکميل اين پروسه حياتي دانست و افزود اگر خروجي آموزشهاي مهارتي نيروي کارآفرين و ماهر باشد مي تواند ضمن پيگيري مستمر فعاليتها ،با تخصص و مهارت خود به حل مسائل پيش آمده بپردازد و ضمن فراهم آوردن شرايط کسب و کار ، به توليد کالا يا ارائه خدمت و بازاريابي و فروش بپردازدو کسب و کار ايجاد شده را توسعه نيز بخشد.
مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان با اشاره به انتهاي فاز اول آموزشهاي ارائه شده در اين قالب در ارديبهشت 96 ، از آموزش 230نفر در مرحله اول اين طرح خبر داد و افزود مراحل بعدي با توجه به اعلام نياز دهياران روستاهاي پايلوت و در رشته هاي مورد نياز روستا بلافاصله پس از معرفي کارآموزان  آغاز مي گردد.
وي در انتها برند سازي را از راهکار هاي اجراي موثر اين طرح دانست و افزود ايجاد قطب توليد محصولي خاص در يک روستا ضمن کاهش هزينه هاي توليد ، افزايش کيفيت و بهره وري را بدنبال دارد

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها