به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري ،مدير کل آموزش حرفه اي استان در جلسه اي با حضور استاندار ، معاونين استاندار و جمعي از مديران استان به تشريح فعاليتهاي صورت گرفته در راستاي اجراي طرح روستاي بدون بيکار در استان پرداخت.
تقي پورخواستار هماهنگي و همدلي مسئولين در جهت اجراي هدفمند طرح گرديد و افزود طرح روستاي بدون بيکار در قالب سياست گسترش و ساماندهي کسب و کار خانگي و خوداشتغالي و حمايت از افراد توانمند در ايجاد کسب و کارهاي ارزش آفرين با اولويت توليد بدون کارخانه در محيط هاي خانگي خصوصا در مناطق روستايي و محروم به مدت چهار سال با همکاري استانداري، اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان و صندوق کارآفريني اميد اجرا مي گردد و در اجراي اين طرح به فراخور نياز از ساير دستگاههاي مرتبط نيز جهت همکاري دعوت بعمل مي آيد
.
وي با اشاره به برنامه هاي اين اداره کل در بخش هاي توسعه آموزشها در حوزه مشاغل خرد و کسب و کارهاي کوچک و متوسط، توانمندسازي و ارائه آموزش هاي مهارتي به روستائيان و توانمندسازي مهارتي در مناطق کمتر توسعه يافته ، سياستگذاري در اين بخشها را در راستاي اقتصاد مقاومتي ، توليد و اشتغال دانست.
مدير کل آموزش حرفه اي استان با اشاره به نقش استانداري و صندوق کارآفريني اميد در اجراي اين طرح ، دهياران روستاهاي پايلوت را با توجه به اينکه نيازسنجي حرفه ها و انتخاب رشته مورد نظر جهت اجرا با نظر آنها انجام مي گيرد از تاثير گذارترين عوامل اجراي اين طرح دانست و افزود اجراي اين طرح نيازمند همکاري فرابخشي و تعامل همه جانبه دستگاههاي ذيربط مي باشد.
وي با اشاره به کوتاه بودن پروسه اشتغال در اين طرح ، نقش فرد را در تکميل اين پروسه حياتي دانست و افزود اگر خروجي آموزشهاي مهارتي نيروي کارآفرين و ماهر باشد مي تواند ضمن پيگيري مستمر فعاليتها ،با تخصص و مهارت خود به حل مسائل پيش آمده بپردازد و ضمن فراهم آوردن شرايط کسب و کار ، به توليد کالا يا ارائه خدمت و بازاريابي و فروش بپردازدو کسب و کار ايجاد شده را توسعه نيز بخشد.
مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان با اشاره به انتهاي فاز اول آموزشهاي ارائه شده در اين قالب در ارديبهشت 96 ، از آموزش 230نفر در مرحله اول اين طرح خبر داد و افزود مراحل بعدي با توجه به اعلام نياز دهياران روستاهاي پايلوت و در رشته هاي مورد نياز روستا بلافاصله پس از معرفي کارآموزان آغاز مي گردد.
وي در انتها برند سازي را از راهکار هاي اجراي موثر اين طرح دانست و افزود ايجاد قطب توليد محصولي خاص در يک روستا ضمن کاهش هزينه هاي توليد ، افزايش کيفيت و بهره وري را بدنبال دارد