برگزاری یک دوره آموزشی کشت گیاهان داروئی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کیار در استان چهارمحال و بختیاری

کد خبر: 439 تاریخ انتشار: 1393/02/22
نمایش: 1222
اخبار

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان چهارمحال و بختیاری یک دوره آموزشی کشت گیاهان داروئی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کیار در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

کارشناس مسئول آموزش این اداره کل بیان داشت: کشت، جمع آوری، بسته بندی و فروش گیاهان داروئی و معطر یکی از مشاغل مهم وسودآور میباشد که علاوه بر ایجاد شغل موجبات حفاظ از تنوع زیستی را نیز فراهم می آورد..

حمیدرضا بهرامیان در ادامه خاطر نشان ساخت: استان چهارمحال وبختیاری یکی از معدود استانهائی است که گنجینه ای عظیم از گیاهان داروئی و معطر را درمراتع خود جای داده استو  دراین راستا مراکز آموزشی وابسته به این اداره کل دوره های آموزشی مختلفی را دررابطه با کشت گیاهان معطر وداروئی درشهرستانهای استان برگزارکرده اند.

ایشان در ادامه گفت: دراین رابطه گروهی از کارآموزان مرکز آموزش فنی و حرفه ای شلمزار که درحال گذراندان دوره آموزش کشت گیاهان داروئی میباشند از یک مزرعه گیاهان داروئی و معطر واقع درروستای دزک از توابع این شهرستان بازدید کردند و از نزدیک با کشت گیاههانی همچون کرفس کوهی، موسیر، مخالصه وزرین گیاه آشنا شدند.

شایان ذکر است که دوره آموزشی مذکور در راستای همکاری با پروژه حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی و با مشارکت اداره کل محیط زیست استان و یک جمعی.000 از دوستداران محیط زیست برای روستائیان شهرستان کیار برگزار شده است.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها