نشست مسئولین استان چهارمحال و بختیاری بمناسبت هفته مهارت وفناوری

کد خبر: 44 تاریخ انتشار: 1390/05/02
نمایش: 2515
اخبار

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان چهارمحال بختیاری ، بمناسبت هفته مهارت وفناوری نشست مسئولین استان با موضوع تبیین نظام ملی مهارت و فناوری برگزار گردید.
این نشست با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد ، استاندار ، ائمه جمعه ، فرمانداران و روسای ادارات با موضوع تبیین نظام ملی مهارت و فناوری در محل مرکز آموزش فنی و حرفه ای چلوان برگزار گردید .
در ابتدا سعیدی مدیر کل ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای آموزش فنی و حرفه ای در استان به تببین ضرورتهای تدوین نظام ملی مهارت پرداخت و سپس با اشاره به برنامه های سازمان جهت آموزش مشاغل خانگی ، نظام استاد شاگردی و آموزشهای علمی وکاربردی مهارتی ، آمادگی کامل این اداره کل را جهت ارائه آموزش به کلیه افراد جویای مهارت استان را اعلام نمود.
وی با بیان نامگذاری 31/4/90 لغایت 6/5/90 بعنوان هفته مهارت وفناوری و6 مرداد روز ملی کارآفرینی و آموزشهای فنی و حرفه ای ، به تبیین برنامه های این اداره کل در جهت ارائه فعالیتهای صورت گرفته و راهکارهای توسعه فعالیتها جهت همه گیر شدن این آموزشها برای آحاد جامعه پرداخت.
وی افزود با تدوین نظام آموزش و فناوری امکان ادامه آموزش های مهارتی تا مقاطع کارشناسی و بالاتر فراهم شده است و ارائه این آموزشها بصورت پودمانی و تکمیلی بین سطوح آموزشی متناسب با نیاز بازار کار و در بخشهای مختلف صنعت ، کشاورزی ، خدمات ، فرهنگ و هنرصورت می گیرد.
در ادامه نشست استاندار ضمن تقدیر از فعالیتهای آموزش فنی و حرفه ای استان ، مهارت را اصلی ترین عامل ایجاد اشتغال دانست وی افزود توسعه نیروی انسانی مهمترین عامل ایجاد رفاه است
وی ضمن اشاره به ایجاد مشاغل خانگی آن را یکی از برنامه های جدید دولت در جهت ارتقا بهره وری ، حفظ منابع ملی و کاهش هزینه های تولید ، توسعه روستاها و ایجاد رفاه اجتماعی دانست ، وی افزود تجربه کشورهای نظیر چین نشان داده است که با سرمایه گذاری در این زمینه می توان ضمن به حداقل رساندن بیکاری درآمد سرانه را نیز در جامعه افزایش داد
وی ادامه داد در کشور با برنامه ریزی های صورت گرفته سعی شده توجه ویژ ای به اشتغال روستائیان ، زنان سرپرست خانوار و اقشار کم درآمد شود که فنی و حرفه ای با ارائه آموزشهای مهارتی در کلیه مناطق و در کلیه ابعاد همچون آموزش روستائیان ، دانشجویان ، زندانیان ، جوانان جویای کار و ... با حداکثر بهره وری وکمترین هزینه می تواند همچون گذشته سهم به سزایی در توانمند سازی مهارتی اقشار مختلف وایجاد اشتغال ورفاه اجتماعی داشته باشد
در ادامه سایر شرکت کنندگان در نشست به بیان به بیان پیشنهادات و انتقادات خود در زمینه آموزشهای فنی و حرفه ای پرداختند و ضمن تقدیر از فعالیتهای این اداره کل راهکارهایی جهت گسترش آموزشهای فنی و حرفه ای ارائه نمودند.
در انتها مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان از آمادگی کامل این اداره کل جهت ارائه آموزشهای مهارتی به کارکنان ادارات و نهادها ، دانشجویان ، افراد جویای کار ، سربازان ، زندانیان ، روستائیان و عشایر، صنعت گران و کارگران ساختمانی و ....خبرداد.
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها