درراستای توسعه منابع انسانی استان و تببین برنامه های هفته کارآفرینی و آموزش های فنی حرفه ای صورت گرفت : نشست مدیر کل و مسئولین آموزش فنی و حرفه ای استان چهارمحال وبختیاری با معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار

کد خبر: 465 تاریخ انتشار: 1393/04/20
نمایش: 618
اخبار

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان چهارمحال و بختیاری ، در نشستی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار و مدیرکل و مسئولین آموزش فنی و حرفه ای برنامه های آتی در حوزه فنی و حرفه ای مورد بحث قرار گرفت.

محمود تقی پور مدیر کل در این نشست ضمن تشریح جامعه هدف آموزشهای مهارتی در استان افزود در راستای سیاستهای دولت ، طرح دیپلماسی مهارتی و آموزش بازار محور نیز در حال اجرا می باشد و امید است با توجه به پتانسیل بالای مجموعه مهارتی استان بتوانیم در راستای آموزش آحاد جامعه گام برداریم.

وی افزود موازی کاری از آفات آموزش های مهارتی است زیرا علاوه بر اینکه باعث می شود آموزش با کیفیت مطلوب ارائه نشود ، باعث بی انگیزگی بخش خصوصی در اثر عرضه بالای آموزش توسط بخش دولتی می گردد ، مبحثی که مغایر با سند چشم انداز توسعه و سیاستهای اقتصاد مقاومتی است.

تقی پور در ادامه با اشاره به برنامه های هفته کارآفرینی و آموزش های فنی حرفه ای در استان افزود ، کمیته ای جهت بزرگداشت این هفته تشکیل گردیده که استانداری نیز یکی از اعضای کمیته است وضمن دعوت جهت حضور در جلسات کمیته  ، خواستار ارائه راهکارو پیشنهاد در این خصوص گردید.

سلیمانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار ضمن تقدیر از فعالیتهای صورت گرفته و برنامه های ریزیهای آتی جهت همگامی با نیازهای روز جامعه ، مهمترین دغدغه مدیران در استان را ایجاد کارآفرینی و اشتغال دانست و با ابراز نگرانی از مدرک گرائی جوانان افزود ، آموزش ها باید به گونه ای باشد که فرد تفکر ایجاد شغل را فرابگیرد و خود را مقید به تامین شغل توسط سایرین نداند.

وی توسعه منابع انسانی را راهگشای حل معضل بیکاری دانست و افزود ، شناخت نیاز های آموزشی جامعه ترفندی مناسب جهت مقابله با مدرک گرائی است . وی در ادامه هفته کارآفرینی و آموزش های فنی حرفه ای را فرصتی مغتنم جهت آشنایی عموم هم استانی ها با ظرفیتها و توانمندیهای این مجموعه دانست و بر آمادگی آن مجموعه جهت حمایت و همکاری در این راستا اذعان و راهکارهایی نیز در این خصوص ارائه نمود.

سلیمانی افزود در بحث موازی کاریها نیز پیشنهاداتی ارائه شده که باید در کمیته ای مورد بحث و بررسی قراگیرد تا بتوان با استفاده ار تعاملات موجود ، به نحو احسن از زیرساختهای موجود در فنی و حرفه ای استان جهت توسعه و ارتقا منابع انسانی ،بالاخص در بخش کارکنان ادارات  بهره برد .

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها