ارائه پیشنهاد تشکیل کمیته راهبردی جهت اعزام نیرو به خارج از کشور در راستای دیپلماسی مهارت در استان چهارمحال و بختیاری

کد خبر: 467 تاریخ انتشار: 1393/04/21
نمایش: 1271
اخبار

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان چهارمحال و بختیاری ، در نشستی که با حضور مدیرکل و مسئولین آموزش فنی و حرفه ای و تنی چند از روسای موسسات مشاوره شغلی و کاریابی  استان برگزار گردید ، بر صدور نیروی کاراستان  بخارج از کشور با استفاده از پتانسیل های آموزش فنی و حرفه ای تاکید شد.

تقی پور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان در این نشست ضمن تقدیر از خدمات موسسات مشاوره شغلی در استان  و بیان اینکه موسسات ذیربط در اعزام نیرو به کشورهای ارمنستان ، عراق ، کره جنوبی و ... موفق عمل نموده اند افزود ، یک نمونه استفاده صحیح از توانمندی های بخش خصوصی دراین زمینه بوده  که بازخورد قابل توجهی نیز به همراه داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود 12 کاریابی در استان مشغول به فعالیت می باشند افزود ، کاریابی ها می توانند به عنوان حلقه اتصال آموزش و بازار کار، منعکس کننده نیازهای شغلی در سطح جامعه به مجموعه آموزش فنی و حرفه ای باشند و نیازسنجی لازم را بصورت نظام مند و عملیاتی با استفاده از ظرفیت های فناوری های روز اجرا نمایند. 

تقی پوردر ادامه پیشنهاد تشکیل کمیته راهبردی اعزام نیرو به خارج از کشور با محوریت آموزش فنی و حرفه ای و حضور سایر دستگاهها و موسسات مرتبط را ارائه نمود. وی افزود آموزشهای مهارتی در حال حاضر در چارچوب اسناد بالادستی ، سیاست های سازمان فنی و حرفه ای و نیازهای بومی و منطقه ای ارائه می شود، ولی در این میان نیازهای سایر جوامع و کشورها می تواند تاثیر بسزائی در تکمیل فرایند نیاز سنجی ، آموزش ، اشتغال داشته باشد، که مورد غفلت قرار گرفته است، وی وجود استانداردهای بین المللی در حوزه آموزشهای مهارتی را نقطه قوت این حوزه دانست ، که راه گشای صدور نیروی کار به خارج از کشور می باشد.

در ادامه مسئولین کاریابی های حاضر در جلسه ضمن بیان تجربیات گذشته و تعاملاتی که قبلا در این خصوص ، بین دو مجموعه برقرار گردیده ، بر تاثیر برنامه ریزی در این زمینه تاکید نمودند و خواستارایجاد سازو کارهای لازم جهت توسعه کمی و کیفی موسسات کاریابی شدند.

اکبری رئیس موسسه مشاوره و کاریابی سفیر در این خصوص افزود ، با تجربه ای که از اعزام نیرو به نقاط مختلف جهان بدست آورده ایم ، بطور کامل با الزامات اعزام نیروی کارآشنا هستیم و مواردی در خصوص  زبان آموزی، رزومه و سی وی  نویسی ، قوانین خاص ، استانداردهای آموزش و کار و نحوه پذیرش توسط شرکت های بزرگ بیان نمود.

وی همچنین نکاتی را در خصوص اشتغال داخلی، لزوم توجه به نیازهای آتی ادارات ، نهادها ، کارخانجات و شرکت ها ، نیروی های مورد نیاز طرحهای توسعه استانی و نیازهای سرمایه گذاران خارجی یادآور شد.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها