تبيين سند توسعه مهارت استان توسط مدير کل آموزش فني و حرفه اي در مصاحبه با واحد خبر سيماي جهانبين

تبيين سند توسعه مهارت استان توسط مدير کل آموزش فني و حرفه اي در مصاحبه با واحد خبر سيماي جهانبين

تبيين سند توسعه مهارت استان توسط مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای در مصاحبه با واحد خبر سیمای جهانبین

کد خبر: 51569 تاریخ انتشار: 1396/01/28
نمایش: 1871
اخبار
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري ،مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان، در مصاحبه اي با واحد خبر سيماي جهانبين ، سند توسعه مهارت استان را تبيين نمود.
تقي پور در اين مصاحبه گفت: وظيفه اصلي سازمان  آموزش فني و حرفه اي کشور، ارائه آموزشهاي کوتاه مدت مهارتي است و متناسب با شعار سال که "اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال" نامگذاري شده است، يکي از ارگانهايي که مي تواند بستر را جهت اشتغال و توليد فراهم کند ارائه آموزشهاي فني و حرفه اي است.
وي گفت: در راستاي اقتصاد مقاومتي، امسال سند آموزشي مراکز را ارائه داديم.  اين سند به امضاء مدير کل و رؤساي مراکز رسانده مي شود، که در بخشهاي مختلف ثابت، سيار، جوار دانشگاهي، روستايي و عشايري کليه مراکز و از جمله مرکز فارسان تعهد مشخصي ارائه شده است، که تعيين مي کند هر مرکز چقدر تعهد آموزشي داشته باشد.
تقي پور گفت: در سال گذشته طرح روستاي بدون بيکار را در فارسان و بقيه شهرستانها ارائه کرديم و در مرکز آموزش فني و حرفه اي شهرستان فارسان در دو روستاي کران و فيل آباد آموزشهاي مهارتي را متناسب با نياز آن روستاها ارائه داديم، و در اين طرح، آموزش ديده گان به صندوق کارآفريني معرفي مي شوند.
در پايان افزود: در سال جديد هم مانند سال قبل براي ايجاد شغل و با پتانسيل متناسب با آن شهرستان و با استفاده از ميزان ظرفيت آموزشي که توسط فرمانداران  و بخشداران شهرستانها ارائه مي شود پيگير طرح روستاي بدون بيکار هستيم.
تقي پور همچنين گفت: در سال گذشته 380 هزار نفر ساعت آموزش در شهرستان فارسان داشتيم و اين شهرستان 113 درصد رشد تعهد آموزشي نسبت به سال 94 ارائه کرده است.
تقي پور در پايان  اشاره کرد که  براي اولين بار طرح " آموزش، سلامت و اشتغال" در استان قرار است اجرا شود که اولين بار هم در شهرستان فارسان اجرا ميگردد.
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها