وزيرمحترم تعاون ، کار و رفاه اجتماعي در شهرکرد: ارائه آموزش هاي فني و حرفه اي در راستاي نيازسنجي ، راهکار توسعه اشتغال

کد خبر: 523 تاریخ انتشار: 1393/05/16 16:40:46
نمایش: 1442
اخبار
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان  چهارمحال بختياري ،  دکتر ربيعي  وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در نشست ادارات تابعه اين وزارتخانه در استان چهارمحال و بختياري ، راهکار توسعه اشتغال و کاهش بيکاري را اجراي آموزشهاي فني و حرفه اي بر اساس نيازسنجي هاي منطقه اي دانست.
در اين نشست که در حاشيه سفر رئيس جمهور محترم و هيات دولت به استان چهارمحال و بختياري صورت گرفت ،وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي افزايش فرصت هاي شغلي پايدار را از مهمترين برنامه هاي دولت در سال جاري دانست و گفت: پيش بيني مي شود امسال نرخ رشد اشتغال به 2.5 درصد افزايش يافته و تا دو سال آينده به 5 درصد برسد.
وي افزود: البته تحقق اين هدف به همدلي و همراهي ساير بخش ها و ديگر ارگان ها و دستگاه هاي مرتبط با اشتغال جوانان نياز دارد.
دکتر ربيعي ادامه داد :به منظور حل مشکل اشتغال کشور تا سال 1400به 10 ميليون و 500 هزار فرصت شغلي در کشور نياز داريم ، که آموزش هاي فني و حرفه اي اگر در راستاي نيازسنجي هاي منطقه اي ارائه گردد ، راهکاري موثر در ايجاد و توسعه اشتغال است.
وزيرتعاون ، کار و رفاه اجتماعي پرهيز ازسياست زدگي ، شروع رسيدگي به مشکل اشتغال و فقر از استانها و توانمند سازي بخش خصوصي را از راهکار هاي توسعه اشتغال دانست.
درادامه محمود تقي پور مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان ضمن گراميداشت پنجيمن روز هفته کارآفريني و ترويج آموزشهاي فني و حرفه اي    "آموزش فني و حرفه اي؛ نخبگان مهارتي، عزم ملي، اقتصاد مقاومتي"   و ارائه گزارشي از فعاليت هاي صورت گرفته در آموزش فني و حرفه اي استان ، به بيان برنامه ريزي صورت گرفته در راستاي توسعه کارآفريني و اشتغال در استان پرداخت و افزود اجراي  آموزش توليد محور در استان در قالب طرح هاي توليد قارچ ، پرورش آبزيان ، فرشبافي ، تراش سنگهاي قيمتي و پيش بيني آموزشهاي مورد نياز در قالب سند آمايش استان و طرحهاي نيازسنجي در بخش هاي توريسم ، صنايع بسته بندي از جمله برنامه هاي آتي مجموعه فني و حرفه اي در استان مي باشد.
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها