بازديد نمایندگان سازمان جایکا از دوره های آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کوهرنگ

کد خبر: 58 تاریخ انتشار: 1390/05/25
نمایش: 1941
اخبار

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان چهارمحال و بختیاری ، نمایندگان سازمان جایکای ژاپن از آموزشهای فنی و حرفه ای ارائه شده در بخش بازفت شهرستان کوهرنگ بازدید نمودند.
جایکا نام یک سازمان مستقل دولتی بین المللی در ژاپن است که در زمینهٔ توسعه به دولت ژاپن و همچنین کشورهای در حال توسعه کمک می‌کند و در حال حاضر در منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ طرح حفاظت از محیط زیست را دردست اجرا دارد به گفته نماینده این سازمان اجرای طرح آموزشی و توانمند سازی روستائیان در این منطقه یکی از رویکردهای جلوگیری از تخریب محیط زیست ، ایجاد اشتغال مولدو توسعه بخش روستایی است.
در این برنامه نمایندگان این سازمان ضمن بازدید از کارگاههای آموزشی فنی وحرفه ای در منطقه بازفت ، ارائه این آموزشها در روستا را نشان از برنامه ریزی و سیاستگذاری در جهت توانمند سازی و در نهایت توسعه این مناطق دانستند.
نمایندگان سازمان جایکا ضمن شرکت درنشستی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای کوهرنگ در جریان اهداف و برنامه های آموزش فنی و حرفه ای قرار گرفته و سپس به بازدید از کارگاههای آموزش روستایی پرداختند و امکانات و تجهیزات کارگاهها را در حد قابل قبولی دانستند.
در اين برنامه کریم زاده معاون آموزش،پژوهش ،انصاری رئیس مرکز فارسان ، وكارشناسان فنی و حرفه ای استان اين گروه را همراهي نمودند و از کارگاههای خیاطی ، کیف دوز، گلدوزی، هویه کار، پرورش زنبور عسل ، سبزیکار، دوخت لباسهای محلی و... بازدید بعمل آمد وضمن تشریح فعالیتهای آموزشی ، استاندارد آموزشی و نحوه آزمونها ، به سوالات بازديد كنندگان پاسخ داده شد ، بازدید کنندگان ضمن صحبت با کار آموزان با فرایند آموزش از زمان ثبت نام تا تحویل گواهینامه آشنا شدند.
در پايان برنامه نيز هیات بازدید کننده در نشستی با مسئولین فنی و حرفه ای استان راهکارهای توسعه همکاری فی مابین را بررسی نمودندو مقرر شد ضمن اجرای نیازسنجی ، برنامه آموزشی با همکاری آموزش فنی و حرفه ای ، منابع طبیعی و نمایندگان سازمان جایکا تدوین و بصورت پایلوت در این منطقه اجرا گردد.
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها