مديرکل فني و حرفه‌اي چهارمحال و بختياري در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاري تسنيم عنوان کرد : برگزاري بيش از ۲ ميليون نفر ساعت دوره آموزشي در چهارمحال و بختياري

کد خبر: 596 تاریخ انتشار: 1393/07/22 13:45:15
نمایش: 779
اخبار
به گزارش خبرگزاري تسنيم: مديرکل فني و حرفه‌اي چهارمحال و بختياري گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۲ ميليون و ۲۸۳ هزار نفر ساعت دوره آموزشي مهارت‌هاي فني و حرفه‌اي در ۱۶۳ رشته خدماتي، کشاورزي و صنعتي در چهارمحال و بختياري برگزار شد.
محمود تقي پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در شهرکرد، اظهار کرد: در 6 ماهه نخست امسال 211 هزار و 560 نفر ساعت دوره آموزشي براي روستاها و 164 هزار و 174 نفر ساعت دوره آموزشي نيز براي عشاير برگزار شد.
وي افزود: در 6 ماهه نخست امسال 2 ميليون و 283 هزار نفر ساعت دوره آموزشي مهارت‌هاي فني در 163 رشته برگزار شد.
مديرکل فني و حرفه‌اي چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه بيشتر آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي در رشته‌هاي خدماتي، کشاورزي و صنعت بوده است، خاطرنشان کرد: اين استان در سفر رئيس جمهور به استان به‌عنوان قطب گردشگري معرفي شد که مي‌توان در برگزاري دوره‌هاي آموزش گردشگري نيز ورود پيدا کند.
تقي‌پور گفت: در شهرهاي استان که امکان برپايي کارگاه‌هاي آموزشي نداريم با ايجاد شعب سيار شهري توانستيم در 6 ماهه نخست امسال 68 هزار و 848 نفر ساعت دوره آموزشي برگزار کنيم و در کارگاه‌هاي ثابت شهري نيز 958 هزار و 291 نفر ساعت دوره آموزشي برگزار کرديم.
وي افزود: آموزشگاه‌هاي آزاد سطح استان نيز در نيمه اول امسال بيش از 662 هزار نفر ساعت مهارت‌هاي فني و حرفه‌اي را به علاقمندان آموزش دادند.
مديرکل فني و حرفه‌اي چهارمحال و بختياري با اشاره به اهميت اشتغال‌زايي بعد از فراگيري مهارت‌هاي فني و حرفه‌اي خاطرنشان کرد: بهره‌وري يعني اينکه چه تعداد از مهارت‌ديدگان ما در آينده شاغل مي‌شوند، زماني مي‌توان اين سازمان را بهره‌ور خطاب قرار داد که مهارت‌ها اشتغال‌زايي را به دنبال داشته باشد.
تقي‌پور گفت: يکي از سياست‌هاي سازمان فني و حرفه‌اي کشور، ايجاد آموزش‌هاي بازار محور است يعني آموزش، توليد، بازاريابي و فروش به‌صورت عملي آموزش داده شود که 70 درصد آموزش‌هاي ما آموزش عملي است.
وي ادامه داد: کارگاه‌هاي پرورش قارچ خوراکي، توليد گياهان دارويي، طراحي دوخت، توليد کيف چرم و خدمات در اختيار کار آفرينان قرار داديم که روي آوردن جوانان و افراد جوياي کار به اين امور مي‌تواند مشکل بيکاري را رفع کند.
مديرکل فني و حرفه‌اي چهارمحال و بختياري گفت: افراد متقاضي اين کارگاه‌ها براي دريافت تسهيلات مي‌توانند به صندوق مهر امام رضا (ع) مراجعه کنند.
وي افزود: براي نخستين بار در استان دوره‌هاي آموزشي فني و حرفه‌اي در روستاي سرآقاسيد برگزار شد.
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها