مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري: 5 هزار و 840 كارت هوشمند مهارت براي متقاضيان استان چهارمحال و بختياري صادر و آماده تحويل شده است

کد خبر: 608 تاریخ انتشار: 1393/07/27 19:01:08
نمایش: 871
اخبار
 مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري خبر داد: از سال گذشته تا نيمه مهر ماه سال جاري تعداد 5 هزار و 840 كارت هوشمند مهارت براي متقاضيان اين استان صادر و آماده تحويل شده است و متقاضيان براي تحويل كارت خود ميتوانند به حوزه هاي آزموني مربوطه مراجعه كنند.
به گزارش پيك مهارت آنلاين، به نقل از روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري، محمود تقي پور، مدير كل اين اداره كل با اعلام اين خبر افزود: در سال جاري تا نيمه مهر ماه يك هزار و 411 كارت هوشمند مهارتي در استان چهارمحال و بختياري صادر و آماده تحويل به متقاضيان شده است.
وي اظهار داشت:  فرآيند طراحي ساختار و توليد سامانه هاي سخت افزاري و نرم افزاري كارت هاي هوشمند مهارت از تابستان سال 1392 آغاز شد.
محمود تقي پور تصريح كرد: فرآيند طراحي ساختار و توليد سامانه هاي سخت افزاري و نرم افزاري  و صدور كارت هاي هوشمند مهارت در راستاي استقرار دولت الكترونيك و استاندارد سازي، اصلاح و بهبود روش ها و فرآيندها و با اهداف بازنگري، اصلاح، توسعه و بهينه سازي الگوهاي ارزشيابي مهارت در سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور صورت گرفته است.
وي درخصوص ويژگيهاي كارت هوشمند گواهينامه هاي مهارت بيان داشت: بر روي كارت هوشمند مشخصات فردي شامل نام ونام خانوادگي، شماره ملي، محل و تاريخ صدور كارت و كدشناسايي كارت هوشمند درج شده است و اين كارت داراي يك چيپ كامپيوتري است كه اطلاعات گواهينامه هاي مهارت افراد تا 20 گواهينامه در آن ثبت مي شود.
مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري به نحوه استعلام گواهينامه هاي مهارت از طريق اين كارت هوشمند اشاره كرد و گفت: اين كارت هوشمند به سيستم جامع پورتال سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور به نشاني http://azmoon.portaltvto.com  متصل است و استعلام آن درصورت نياز از سوي نهادها و سازمانها بدون نياز به مكاتبات اداري و كاغذي به صورت آن لاين و آفلاين با وارد كردن كد شناسايي كه بر روي كارت درج شده در سامانه مذكور قابل انجام است.
محمود تقي پور درخصوص ميزان امنيت كارت هوشمند مهارت گفت: اين كارت از كدهاي امنيتي سه لايه برخوردار است و بنابراين در فرآيند استعلام امكان جعل وجود ندارد.
وي تجميع اطلاعات گواهينامه هاي مهارتي فرد در يك كارت هوشمند، ارتقاي سلامت و امنيت گواهينامه هاي مهارت، جلوگيري از اقداماتي مثل جعل و حذف فرآيندهاي كاغذي را از جمله دستاوردهاي صدور گواهينامه هاي مهارتي در قالب كارتهاي هوشمند دانست.
شايان ذكر است، در مجموع  از سال گذشته  تا نيمه مهر ماه سال جاري 876 هزار و 423 كارت هوشمند مهارت در كل كشور صادر شده است.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها