نشست مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان با مشاور ارشد آژانس همكاري هاي بين المللي ژاپن (جايکا)

کد خبر: 638 تاریخ انتشار: 1393/08/21 18:24:34
نمایش: 1411
اخبار
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري ، مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان در ديدار با مشاور ارشد جايکا ، آمادگي مجموعه فني و حرفه اي را جهت ادامه همکاري هاي آموزشي با جايکا اعلام نمود .
تقي پور مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان ضمن مطلوب ارزيابي نمودن نتايج اجراي تفاهم نامه اين اداره کل با آژانس همكاري هاي بين المللي ژاپن ، آمادگي مجموعه فني و حرفه اي را جهت ادامه همکاري هاي آموزشي با جايکا اعلام نمود .
وي با بيان حضور سازمان در حوزه هاي  صنعت ، کشاورزي ، خدمات و فناوري ، آموزش روستائيان را بواسطه اينکه توليد کننده مواد اوليه و غذايي مي باشند بسيار مهم ارزيابي نمود و افزود در راستاي توانمند سازي روستائيان  و با همکاري دهياران ، نيازسنجي آموزش ها در اين حوزه صورت گرفته و برنامه ريزي مدوني در زمينه آموزش روستائيان با توجه به پتانسيلهاي منطقه اي پيش بيني گرديده است.
در ادامه اين ديدار سه ايچي ميشيما (seiichi mishima) مشاور ارشد آژانس همكاري هاي بين المللي ژاپن ضمن تقدير از همکاري موثر آموزش فني و حرفه اي استان در زمينه توانمندسازي مهارتي روستائيان و جلوگيري از تخريب محيط زيست وايجاد شرايط توسعه پايدار روستاها ، برنامه ريزي صورت  گرفته در حوزه آموزشهاي فني و حرفه اي را سياستگذاري در راستاي توسعه اقتصادي ، اجتماعي دانست.
گفتني است آژانس همكاري هاي بين المللي ژاپن (جايکا) نام يک سازمان مستقل دولتي بين المللي در ژاپن است که در زمينهٔ توسعه به دولت ژاپن و همچنين کشورهاي در حال توسعه کمک مي‌کند و در حال حاضر در منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ طرح حفاظت از محيط زيست را در دست اجرا دارد. به گفته نماينده اين سازمان اجراي طرح آموزشي و توانمند سازي روستائيان در اين منطقه يکي از رويکردهاي جلوگيري از تخريب محيط زيست ، ايجاد  اشتغال مولد و توسعه بخش روستايي است.
شرکت جايکا باهمکاري کارشناسان ايراني، طرح صيانت از جنگل ها را در 50 هزار هکتار از منابع طبيعي منطقه بازفت اجرا مي کند که نتايج مطالعات پنج ساله اين شرکت پس از تکميل به عنوان سند ملي مورد استفاده برنامه ريزان قرار خواهد گرفت.


 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها