برگزاري نشست و کارگاه آموزشي توانمندسازي زنان در مناطق کمتر توسعه يافته در مرکز آموزش فني و حرفه اي بروجن

کد خبر: 646 تاریخ انتشار: 1393/09/02 18:33:31
نمایش: 1256
اخبار

به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري ، بمناسبت هفته بسيج ، نشست و کارگاه آموزشي توانمندسازي زنان در مناطق کمتر توسعه يافته در مرکز آموزش فني و حرفه اي بروجن برگزار گرديد.

در اين جلسه تقي پور مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان ، ضمن تبريک هفته بسيج و بيان لزوم ترويج فرهنگ بسيجي، فعالان عرصه مهارت آموزي را ، بسيجيان عرصه کارآفريني و توليد دانست.

وي با اشاره به برگزاري طرح توانمندسازي زنان در مناطق کمتر توسعه يافته هدف از اجراي اين طرح را  اجراي عدالت آموزشي ، کاهش فقر ، کمک به اقتصاد و معيشت خانواده با مشارکت زنان، توانمندسازي نيروي بومي و کمک به توسعه مناطق کمتر توسعه يافته و ماندگاري نيروهاي بومي در اين مناطق از طريق مشارکت زنان دانست.

وي فعاليتهاي آموزش فني و حرفه اي در حوزه زنان را ، برگزاري دوره هاي مهارتي کوتاه مدت و تکميلي ، برگزاري آزمون‌هاي تعيين صلاحيت حرفه‌اي، اعطاي مجوز آموزشگاه فني و حرفه‌اي آزاد و اعطاي تسهيلات راه اندازي کسب و کار به کارآفرينان ، اعلام نمود.

وي افزود: آموزشهاي پيش بيني و اجرا شده در مناطق کمتر توسعه يافته با الويت آموزش‌هاي بازارمحور در رشته هاي قالي بافي (تابلو فرش)، تراش سنگ‌هاي قيمتي و نيمه قيمتي، صنعت پوشاک، صنايع دستي چرم، ماهي‌هاي زينتي و بازاريابي مي باشد.
در ادامه فياضي فرماندار شهرستان بروجن ضمن تقدير از فعاليتهاي مجموعه آموزش فني و حرفه اي در راستاي توسعه فرهنگ کار و مهارت ، با اشاره به اينکه زنان نيمي از جمعيت جامعه هستند افزود بايد به اشتغال خواهران توجه ويژه شود و  آن‌ها را در راه مشاركت در توسعه اقتصادي، اجتماعي و كسب منزلت اجتماعي لازم و موقعيت مناسب ياري كرد.

فرماندار شهرستان بروجن ضمن اعلام آمادگي جهت همکاري با آموزش فني و حرفه اي در جهت حمايت از توليد ، از پيگيري فرمانداري جهت راه اندازي بازارچه هاي محلي درراستاي طرح آموزش بازار محور خبر داد.

 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها