اولين دوره آموزش خبرنگار گردشگري در استان چهارمحال و بختياري برگزار شد

کد خبر: 698 تاریخ انتشار: 1393/10/11
نمایش: 1605
اخبار
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري، اولين دوره آموزش خبرنگار گردشگري در استان چهارمحال و بختياري برگزار شد.
مدير کل اداره آموزش فني و حرفه اي استان با اعلام اين خبر گفت: اين دوره که بر اساس استاندارهاي آموزشي سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور تدريس شد با استقبال خوب علاقمندان به اين حرفه روبرو شد.
محمود تقي پور در ادامه خاطر نشان ساخت: در پي سفر رياست محترم جمهوري به استان چهارمحال و بختياري و لزوم توجه بيشتر به صنعت گردشگري با توجه به پتانسيل هاي بالقوه ي که به لحاظ گردشگري در اين استان مشهود است اين اداره کل اقدام به برگزاري دوره آموزشي خبرنگار گردشگري نمود.
مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان گفت: خبرنگار گردشگري شغلي از حوزه گردشگري است كه داراي شايستگي هاي  مفاهيم پايه گردشگري، فن بيان و ارتباطات ، بررسي تأثير روانشناسي و مردم شناسي در گردشگري، استفاده از مجلات، روزنامه، سايت هاي الكترونيكي و رسانه هاي صوتي و تصويري در حوزه گردشگري و تهيه گزارش، عكس و فيلم مربوط به رخدادهاي گردشگري مي باشد و با شغل راهنماي عمومي گردشگري در ارتباط است و خبرنگار گردشگري كسي است كه ضمن آگاهي كامل بر مسايل گردشگري ، توانايي تهيه، ثبت و ارايه اخبار و رخدادهاي مربوط به حوزه گردشگري را دارد.
وي با بيان اينکه سهم بسيار ناچيز ايران از صنعت گردشگرى نشان دهنده‌ي آن است كه صنعت گردشگرى نتوانسته نقش خود را به عنوان يك عامل توسعه اقتصادى كشور و معرفى ايران به عنوان يك كشور توريستى و فرهنگى به خوبى ايفا كند گفت، استان چهارمحال و بختياري بدليل داشتن شرايط خوب و بي بديل طبيعي هميشه کانون توجه افراد گردشگر در همه ابعاد بوده است.
ايشان با اشاره به اين موضوع که در هر صنعتي به سرمايه گذاري هاي مالي هنگفت و بلند مدتي نياز مي باشد عنوان کرد، صنعت گردشگري يکي از صنايعي است که بستر و مقدمات بصورت طبيعي موجود است و تنها نياز به معرفي به مخاطب در آن حلقه گمشده ي است که بايد بر آن اصرار و پافشاري داشت.
مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان گفت: حرفه خبرنگار گردشگري يکي از مقولاتي است که باب جديدي از معرفي و شاخص هاي هر استاني را ميتوان در فضاي اجتماعي و مجازي بسط و گسترش داد زيرا مهجور و مغفول ماندن نقاط گردشگري در هر منطقه در اين حرفه مورد تحليل و ارزيابي قرار مي گيرد.
ايشان در پايان اشاره کرد با توجه به اينکه دوره هاي آموزشي در سازمان آموزش فني و حرفه اي بر اساس آموزش هاي علمي و عملي است اظهار داشت، شرکت کنندگان در اين دوره پس از فراگيري سرفصل هاي موجود آموزش دوره خبرنگار گردشگري با راه اندازي پايگاه اينترنتي به نشاني http://kiyar.mihanblog.com  پروژه عملي خود را نيز ارائه دادند. 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها