برگزاري کارگاه آموزشي يک روزه آشنايي با مضررات و راههاي پيشگيري ازگرايش به مواد مخدر در اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان

کد خبر: 700 تاریخ انتشار: 1393/10/14 23:16:44
نمایش: 1480
اخبار
به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري ، با همکاري مرکز آموزش فني و حرفه اي شهرکرد و اداره کل بهزيستي استان ، کارگاه آشنايي با مواد مخدر و روشهاي پيشگيري از آن (با محوريت ماده مخدر شيشه ) با حضور کارکنان اداره کل و مرکز شهرکرد و مديران آموزشگاه هاي آزاد فني و حرفه اي برگزار گرديد.
در اين کارگاه يک روزه که درمحل سالن اجتماعات اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان برگزار گرديد، تقي پور، مديرکل آموزش فني و حرفه اي ضمن  تقدير از مرکزآموزش فني و حرفه اي شهرکرد و اداره کل بهزيستي استان در برگزاري اين کارگاه آموزشي ، خواستار اطلاع رساني و فرهنگ سازي در راستاي پيشگيري از رواج مواد افيوني شد و افزود ، اعتياد به مواد مخدر نوعي بيماري است که قابل پيشگيري و علاج مي باشد و عوارض آن در جامعه شامل حال همه ي اقشار و خصوصا خانواده ها مي شود، لذا همه ي آحاد جامعه بايد در راستاي مقابله با آن بسيج شوند.
در ادامه صفدري، کارشناس مباحث رواني اعتياد از دانشگاه علوم پزشکي استان به ارائه مباحثي در خصوص تاثير اعتياد به مواد مخدر برشخصيت و روان مصرف کنندگان پرداخت و افزود از بين رفتن عزت نفس در افراد معتاد، خودباختگي، عدم اعتماد بنفس و فروپاشي بنيان خانواده را به دنبال خواهد داشت و با فروپاشي اين نهاد اساسي در گذر زمان جامعه با آسيب هاي جدي مواجه مي گردد.
وي با معرفي انواع مخدرهاي رايج، تنها جنبه ي دارويي اين مواد را تحت نظر پزشک و بسيار محدود مجاز دانست وافزود جنبه هاي اعتياد آور اين مواد بسيار جدي و مضر مي باشد و در اين بين شيشه با شيوع قابل توجه و سهولت مصرف ، به خطري جدي براي نسل جوان تبديل شده است. صنعتي بودن اين ماده مخدر و اختلالات فکري و روحي ناشي از آن از ديگر عوارض و مضررات آن مي باشد.
در ادامه  بني طالبي کارشناس سازمان بهزيستي به بيان راههاي پيشگيري از اعتياد پرداخت و به پرسش هاي حاضران در جلسه پاسخ داد.

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها