به گزارش روابط عمومي اداره کل:

نشست خبري مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان با اصحاب رسانه

نشست خبری مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با اصحاب رسانه

کد خبر: 71651 تاریخ انتشار: 1396/05/02
نمایش: 1055
اخبار

به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري، محمود تقي پور روز يکشنبه در جمع خبرنگاران با بيان اينکه آموزش هاي فني و حرفه اي بايد مکمل آموزشهاي تئوري دانشجويان و دانش آموزان باشد ، عنوان کرد: با توجه به موضوع آموزش هاي فني و حرفه اي و مهارت آموزي جاي رشد و مهارت آموزي براي جوانان کشور فراهم است و ما براي آشنايي جوانان و نوجوانان با مهارت هاي زندگي (در زمينه صنعت، خدمات، کشاورزي و هنر) بايد بيش از پيش زمينه فعاليت را فراهم کنيم.
تقي پور به وضعيت بازار کار فارغ التحصيلان اشاره کرد و افزود: عرضه و تقاضاي نيروي کار در بازارهاي آموزشي و بنگاه هاي اقتصادي برابر نيست و دليل آن موقتي و کوتاه بودن عمر مشاغل است بنابراين افراد شاغل نيز بايد به فکر افزايش مهارت خود باشند.
وي با بيان اينکه در زمينه هاي اعتياد و جوانان درگير آسيبهاي اجتماعي فعاليتهاي چشم گيري را آغاز کرده ايم افزود: جامعه بايد به سوي رشد و تعالي و دوري از هر گونه آلودگي پيش برود. در دنياي امروز هر خانواده به نوبه خود مي تواند با مهارت آموزي و ترقيب جوانان خود به سمت و سوي آموزشهاي فني و حرفه اي از بطالت و به هدر رفتن اوقات فرزندان خود جلوگيري کند و بستري مناسب را جهت گذران اوقات فراغت اين قشر فراهم کنند تا از آسيبهاي اجتماعي و اعتياد دور بمانند. وي گفت: اينگونه نيست که فکر کنيم اعتياد و مواد مخدر گريبان فرزندان ما را نخواهد گرفت و اهميتي ندارد که ديگران درگير اين جريان باشند، شايد روزي نيز ما در نزديک خود اين آسيب را به چشم ببينيم پس هم اکنون براي ريشه کن کردن و براندازي اين آسيب خانمان سوز با همفکري و همدردي اقدام کنيم.
تقي پور افزود: فکر و انديشه نو و خلاقيت، همراه با بينش و دانش به عنوان موتور محرک و توسعه آموزش به شمار مي رود و بايد مورد توجه قرار گيرد.
مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري به هفته ملي مهارت اشاره و عنوان کرد: در اين هفته جهت به روزرساني و تبليغات و آشنايي اقشار مختلف جامعه تلاش خود را خواهيم کرد.
مديرکل آموزش فني و حرفه اي استان چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه ۲۰ مرکز ثابت دولتي در استان فعال است، يادآور شد: در زمينه روستاي بدون بيکار به نتايج قابل توجه و چشمگيري رسيده ايم که انشاالله در سال 96 هم اين طرح ادامه خواهد يافت.
در پايان عملکردي از چهار ماه اول سال 96 در زمينه آموزشهاي دولتي و خصوصي به شرح زير ارائه نمود: در بخش دولتي با 740864 نفر ساعت آموزش و در بخش خصوصي با 390085 نفر ساعت آموزش تعهدات لازم و پيش بيني شده انجام گرديده است و همچنين در بخش سنجش و ارزشيابي تاکنون  5358 نفر معرفي شده داشته ايم که از اين تعداد  3696 نفر در آزمونها قبول شده اند و تعداد 5758 نفر نيز جهت تمديد و تعويض گواهينامه هاي جديد به واحد سنجش و ارزشيابي مراجعه کرده اند.
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها