به مناسبت هفته ملي مهارت:

کارآموزي و مهارت در ايجاد شغل کارساز است

کارآموزی و مهارت در ایجاد شغل کارساز است

کد خبر: 71655 تاریخ انتشار: 1396/05/02 15:51:57
نمایش: 3790
اخبار

ديدار مدير کل و کارکنان  آموزش فني و حرفه اي استان با استاندار چهار محال وبختياري
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: کارآموزي و مهارت در ايجاد شغل کارساز است.
به گزارش روابط عمومي چهارمحال و بختياري – قاسم سليماني دشتکي در هفته ملي مهارت در ديدار مديرکل و کارکنان آموزش فني و حرفه‌اي استان، اظهار کرد: يکي از بحث‌هاي مهم و اساسي به منظور ايجاد اشتغال در جامعه، کارآموزي و مهارت است.
استاندار افزود: به منظور بالا رفتن کارآيي در کشور، بخش خصوصي به وجود آمد و کارهاي دولتي و حکومتي به بخش خصوصي واگذار شد.
سليماني دشتکي گفت: دولت قادر به استخدام تمامي افراد نيست و برنامه‌هاي فني و حرفه‌اي مي‌تواند در اين زمينه موثر باشد.
وي ادامه داد: بايستي فارغ‌التحصيلان آموزش‌هاي لازم را فرا گيرند تا با تجربه کافي و ايجاد اشتغال مناسب، براي خود و ديگر افراد شغل مهيا کنند.
استاندار با اشاره به جايگاه ارزشمند و بالاي فني و حرفه‌اي استان، تصريح کرد: بايستي فارغ‌التحصيلان و دانشجويان در حين تحصيل واحدهاي عملي را زير نظر فني و حرفه‌اي بگذرانند تا بعد از اتمام تحصيلات دانشگاهي فرد متخصصي در حوزه کاري خود باشند.
سليماني دشتکي با اشاره به اينکه جايگاه فني و حرفه‌اي از آموزش و پرورش و دانشگاه بالاتر است، ادامه داد: در دانشگاه مطالب تنها به صورت تئوري بيان مي‌شوند که بايستي حرفه به صورت عملي و فني به افراد آموزش داده شود.
وي گفت: در صورتي که همکاري مطلوبي در اين زمينه انجام شود مي‌توان فنوني را به افراد آموزش داد تا با ايجاد شغل مناسب،بيکاري کاهش يابد.
در ادامه مديرکل آموزش فني و حرفه‌اي استان، اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه به سمت مدرک‌گرايي پيش رفته که بايد اين افراد تحصيل کرده و جوياي کار آموزش‌هاي لازم  در رشته تحصيلي خود را فرا گيرند.
محمود تقي‌پور با اشاره به اينکه متولي آموزش‌هاي غير رسمي سازمان فني و حرفه‌اي است، تصريح کرد: 80 درصد آموزش‌هاي اين سازمان به صورت عملي برگزار مي‌شود.
وي گفت: 70 درصد از کارآموزان استان مي‌توانند در صنايع کوچک و زود بازده علاوه بر ايجاد شغل براي خود و ساير افراد بيکار اشتغال مناسب ايجاد کنند.
تقي‌پور با اشاره به وجود 164 آموزشگاه فعال آزاد در استان، خاطرنشان کرد: طي چهار ماهه نخست سال جاري 390 هزار نفر ساعت توسط اين آموزشگاه‌ها آموزش ديده‌اند.
 
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها