مربي مرکز شماره يک شهرکرد:

جوانان براي داشتن شغل مناسب دانش تجربي کسب کنند

کد خبر: 71773 تاریخ انتشار: 1396/09/08 10:54:27
نمایش: 4636
اخبار
 
جوانان براي داشتن شغل مناسب دانش تجربي کسب کنند
مربي آموزش دوره‌هاي مهارتي در چهارمحال و بختياري گفت: همواره تحصيلات کافي نيست و جوانان امروزي بايستي براي داشتن شغل مناسب علاوه بر آموزش تئوري، دانش تجربي خود را نيز افزايش دهند.
 به گزارش روابط عمومي چهارمحال و بختياري ،محمدعلي قادري در گفت و گو با خبرنگار ايسنا – منطقه چهارمحال و بختياري – با اشاره به اينکه مهارت‌هاي طراحي قطعات صنعتي با نرم‌افزارهاي کامپيوتري در استان آموزش داده مي‌شود، اظهار کرد: اين امر با نرم‌افزارهاي کامپيوتري همچون کتيا و مسترکم انجام مي‌شود و فرد طراح پس از آن با آموزش‌هاي فراگرفته مي‌تواند قطعه مورد نظر را توليد کند.وي افزود: از زبان‌هاي برنامه‌نويسي‌ کامپيوتري نيز در طراحي قطعات صنعتي استفاده مي‌شود. 
قادري با بيان اينکه رشته CNC (توليد قطعات صنعتي با کامپيوتر) يکي از رشته‌هايي است که در استان آموزش داده مي‌شود، ادامه داد:اپراتوري دستگا‌ه‌هاي CNC و تعمير و نگهداري اين دستگا‌ه‌ها نيز در استان آموزش ‌داده مي‌شود.
وي خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي فني دوره دوم متوسطه و فارغ‌التحصيلان رشته‌هاي مهندسي مکانيک گرايش ساخت و توليد و رشته ماشين ابزار مي‌توانند نسبت به فراگيري مهارت در دوره‌هاي مهارتي همچون CNC اقدام کنند.
قادري اضافه کرد: افراد با کسب مهارت مي‌توانند به بازار کار جذب شوند و در شرکت‌هاي خودروسازي، شرکت‌هاي طراحي لوازم خانگي، کارخانه‌هاي طلا سازي و شرکت‌هاي سازنده قطعات صنعتي مشغول به کار شوند.
وي با اشاره به وجود جوانان علاقمند و مستعد در استان، تصريح کرد: جذب جوانان داراي مهارت فني به رونق صنعت استان کمک خواهد کرد و بکارگيري اين افراد در استان نيازمند همکاري بيشتر مسئولان است.
قادري ادامه داد: همواره تحصيلات کافي نيست و جوانان امروزي بايستي براي داشتن شغل مناسب علاوه بر آموزش تئوري، دانش تجربي خود را نيز افزايش دهند و با علاقه در آن فعاليت کنند.
وي با بيان به اينکه از بسياري از شرکت‌هاي توليد کننده قطعات صنعتي در کشور بازديد کرده است، تاکيد کرد: خانم‌ها مي‌توانند در بخش صنعت با طراحي قطعات صنعتي با نرم‌افزارهاي کامپيوتري، نقش موثري ايفا کنند.
قادري گفت: سالانه 60 مهارت آموز را آموزش مي‌دهد که تعداد آقايان بيشتر است و توصيه مي‌شود خانم‌ها نيز در اين دوره‌هاي مهارتي شرکت کنند.
وي با اشاره به اينکه افراد آموزش‌ديده استان در رشته مهارتي CNC، در سال 86 ديپلم افتخار کسب کرده است، خاطرنشان کرد: کسب مقام دوم کشوري در سال‌هاي 88، 89، 91 و 92، کسب مقام نخست مسابقات کشور و مقام ششم در مسابقات جهاني کانادا سال 88، از جمله موفقيت‌هاي افراد داراي مهارت‌ فني استان چهارمحال و بختياري طي سال‌هاي اخير بوده است.  
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها