شهرکرد- ايرنا:

آموزش زنان روستايي و عشايري با بهره گيري از ظرفيت فني و حرفه اي گسترش مي يابد

کد خبر: 71848 تاریخ انتشار: 1396/12/14 13:21:30
نمایش: 1202
اخبار

شهرکرد- ايرنا- دبير کارگروه زنان روستايي عشاير و مناطق محروم معاونت زنان و خانواده رياست جمهوري از توسعه و گسترش آموزش زنان روستايي و عشايري با بهره گيري از ظرفيت سازمان فني و حرفه اي خبر داد.
 
به گزارش ايرنا، پريچهر سلطاني روز يکشنبه در نشست با مديرکل و بانوان اداره کل فني و حرفه اي چهارمحال و بختياري افزود: اين آموزشها در راستاي توانمندسازي بانوان روستايي و عشايري در امر اشتغال پايدار و توليد محصولات و بازاريابي براي اين محصولات اجرايي مي شود.
وي با بيان اينکه بيش از نيمي از جمعيت جامعه را بانوان تشکيل مي دهند افزود: جوانان و افراد جوياي کار براي آنکه جذب بازار کار شوند از ظرفيت آموزش هاي فني و حرفه اي بهره مند شوند و دولت نيز از اين آموزش ها که در راستاي ايجاد فرصت هاي شغلي پايدار است حمايت مي کند.
سلطاني تصريح کرد: ايجاد اشتغال، نه فقط در شهر که در مناطق روستايي و عشايري نيز مورد توجه دولت است که براي اين منظور دولت تسهيلات ارزان قيمت را به طرح هاي توليدي و اشتغالزايي روستايي ارائه مي دهد.
مديرکل فني و حرفه اي چهارمحال و بختياري نيز گفت: از ابتداي امسال تاکنون بيش از 14 هزار و 500 نفر در دوره هاي آموزش فني و حرفه اي شرکت کردند که بخشي از اين افراد را بانوان تشکيل دادند.
محمود تقي پور اظهار کرد: اين تعداد شرکت کننده بيش از 2.5 ميليون ساعت آموزش فرا گرفته اند که اين ميزان از تعهد اين اداره کل که آموزش 2 ميليون 400 هزار ساعت بيشتر است.
وي اظهار کرد: آموزش هاي فني حرفه اي ارائه شده استان در 5 خوشه خدمات،صنعت، کشاورزي و فناوري راهبردي است و حضور بانوان در اين آموزش ها در شهرها و روستاهاي استان از رشد مطلوبي برخوردار بوده است.
به گزارش ايرنا، هم اکنون 19 آموزشگاه دولتي فني و حرفه اي و 164 آموزشگاه غير دولتي در بخش هاي مختلف اين استان فعال است.


 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها