طي حکمي از سوي دکتر پاک سرشت؛

معاون آموزش سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور منصوب شد.

کد خبر: 71855 تاریخ انتشار: 1396/12/26 11:10:49
نمایش: 2397
اخبار
 
طي حکمي از سوي دکتر پاک سرشت؛
معاون آموزش سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور منصوب شد.
 
طي حکمي از سوي دکتر سليمان پاک سرشت معاون وزير و رئيس سازمان آموزش فني و حرفه اي کشور، عليرضا حاتم زاده به سمت معاون آموزش اين سازمان منصوب شد.
 
در اين حکم آمده است:
 
نظر به تخصص، تعهد و تجارب ارزشمند درحوزه ي آموزش هاي مهارتي و باور جدي به نقش سرمايه ‌هاي انساني و ارتقاي مهارت نيروي کار در توسعه‌ي پايدار کشور، بدين وسيله جنابعالي را به موجب اين حکم به سمت »معاون آموزش سازمان آموزش فني و حرفه‌اي کشور» منصوب مي‌نمايم. برکسي پوشيده نيست که اهميت سرمايه و ثروت مهارتي در دنياي امروز در حال افزايش است و مهم ترين ابزار پيونددهنده‌ي نسلهاي مختلف براي ايفاي نقشي پايدار در مسير توسعه‌ي کشور، توانمندي‌هاي مهارتي است. حال که فرصت خدمت در اين جايگاه سازماني مهم را براي خدمت به ايران اسلامي يافته‌ايد، انتظار دارم تمام دانش، تجربه، توان و هم خود را خالصانه صرف اصلاح مديريت اين حوزه‌ي سازماني در راستاي ارائه‌ي آموزش‌هايي هدفمند، فعالانه و اثربخش کنيد. محورهاي زير بر اساس اسناد بالادستي حوزه‌هاي آموزش، اشتغال و اقتصاد مقاومتي، برنامه هاي دولت تدبير و اميد، چالش‌هاي اساسي فراروي کشور درحوزه‌هاي بيکاري و فقر، شرايط حاکم بر وضعيت مهارت‌آموزي درکشور و وضعيت امور در سازمان آموزش فني و حرفه‌ي، به عنوان رويکرد و برنامه‌هاي اولويت‌دار تعيين شده و لازم است با تکيه بر اصل شايسته‌گزيني و استفاده از نيروهاي توانمند و کارشناس، برنامه ها و اقدامات اجرايي خود و آن معاونت را در راستاي تحقق آنها هدايت کرده و گزارش مکتوب نتايج اقدامات انجام گرفته در هر يک از اين محورهاي مورد اشاره، در پايان هر سال در اختيار اينجانب قرار گيرد.
1-     تدوين استراتژي وخط مشي گذاري در راستاي برخورداري عادلانه گروههاي هدف از آموزش هاي فني و حرفه اي، کاهش فقر مهارتي و تحقق شعار هر ايراني يک مهارت.
2-     برنامه ريزي در راستاي تنوع بخشي، انعطاف پذيري و به روزرساني آموزش هاي فني وحرفه اي براساس آمايش منطقه اي، اقتضائات و نيازهاي بازار کار، تحولات فناورانه، تغييرات سازمان کار و مختصات گروه هاي هدف.
3-     ارتقاي کيفيت، استاندارد و اثربخشي آموزش هاي فني و حرفه اي از طريق مداخله برنامه محور و مبتني بر شواهد در مولفه هاي کليدي فرايندها و برنامه هاي آموزشي.
4-     رصد، شناسايي و پيشنهاد مداخلات مقررات گذارانه در محيط حقوقي آموزش هاي فني و حرفه اي کشور با هدف اصلاح قوانين و مقررات حاکم بر آموزش هاي مهارتي، ارتقاي جايگاه و اثربخشي فعاليت هاي آموزشي سازمان و تقويت همکاريهاي نهادي و سازماني 
5-     برنامه ريزي و همکاري فعالانه و موثر در راستاي تقويت مولفه مهارت آموزي در کليه برنامه ها و اقدامات حوزه ي اشتغال و رفع فقر وزارتخانه از طريق همکاري نزديک با واحدهاي ذيربط.
6-     نظارت سازمان يافته و موثر بر توسعه کمي و کيفي مراکز آموزش فني و حرفه اي در بخش دولتي و غيردولتي در راستاي انطباق بين از پيش فرصتها و ظرفيت هاي آموزشي با نيازهاي واقعي و محلي بازار کار.
7-     طراحي و اجراي نظام ارزيابي فرايندها و عملکرد آموزشي سازمان در راستاي تضمين کيفيت آموزش هاي مهارتي با بهره گيري از استانداردها و شاخص هاي بين المللي و به روز رساني مداوم.
8-     توانمند سازي بخش غيردولتي و کاهش تصدي گري سازمان با رويکرد تقويت ابعاد نظارتي آن.
9-     جلب مشارکت و همکاري شرکاي اجتماعي در طراحي و اجراي آموزش هاي فني و حرفه اي.
10- ايجاد، تقويت و توسعه تشکل مربيان و ايجاد ساز وکاري جهت مشارکت دادن آن در تصميم گيري و تصميم سازي.
11- برنامه ريزي جهت تجهيز و نوسازي مراکز آموزش فني وحرفه اي در راستاي آموزش هاي مورد نياز جامعه.
12-   برنامه ريزي جهت اجرايي نمودن تفاهم نامه منعقده با ساير دستگاهها با رويکرد اعتبار بخشي به گواهي نامه هاي آموزش فني وحرفه اي.
13-   تلاش در جهت ارتقاء سطح دانش مربيان و ترويج کارگروهي، افزايش خلاقيت و نوآوري از طريق آموزش مستمر.
14- اجراي نظام رتبه بندي مراکز آموزشي و ارائه خدمات و اعتبارات بر مبناي آن.
15- همکاري و هم افزايي با ساير حوزه هاي سازماني در اجراي برنامه ها و اقدامات مصوب سازمان.
اميد است با توکل به ايزد منان، تاکيد بر اصل شايسته سالاري و جلب مشارکت منابع انساني، رعايت امانت درسپردن مسئوليت ها و تدبير در انجام امور بتوانيد در بهبود و ارتقاي سرمايه مهارتي کشور و رفع موانع پيش رو موفق باشيد.
 
 
                                                                                     سليمان پاک سرشت



 
 

افزودن دیدگاه


ارتباط مستقیم با مدیرکل


آدرس ایمیل ارتباط مستقیم با مدیر کل:
ali.karimzadeh1347@gmail.com

ارتباط با حراست کشور

اطلاعیه های سازمان

پیوندها